Πανελλήνιες 2021: «Corona» – γράμματα η τύχη των μαθητών
Λιάκος Γιάννης / Intime
«30 Νοεμβρίου, 7 Δεκεμβρίου, 14 Δεκεμβρίου, 8 Ιανουαρίου, 22 Μαρτίου, 29 Μαρτίου»: Οι ημερομηνίες που μέχρι στιγμής «κλείδωσαν» για την επιστροφή στα θρανία. Για πόσο ακόμα θα μείνει άλυτη η «εξίσωση» για το άνοιγμα των σχολείων – ιδιαίτερα της Γ’ Λυκείου;

Επιστολή μαθητών της Γ’ Λυκείου στο alfavita.gr

Οι πανελλαδικώς εξεταζόμενοι μαθητές αγωνιούν καθημερινά για τις συνθήκες που πρόκειται να αντιμετωπίσουν τους ερχόμενους μήνες. Κανείς δεν είναι προετοιμασμένος να ανταπεξέλθει στις απαιτητικές εξετάσεις του Ιουνίου, καθώς η τηλεκπαίδευση έχει αποδειχτεί μη αποτελεσματική για την πλειονότητα των μαθητών.

Περισσότερο από τα ¾ της ύλης έχουν διδαχτεί εξ αποστάσεως, δηλαδή, αν και οι φετινοί υποψήφιοι βρίσκονται σε σαφώς πιο μειονεκτική θέση από την γενιά του 02’, καλούνται να αντιμετωπίσουν πιο σημαντικά εμπόδια.

Το υπουργείο παιδείας εθελοτυφλεί μπροστά στις τρέχουσες συνθήκες, αποδεικνύοντας ότι η εκπαίδευση και η ψυχική υγεία των μαθητών έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Καλώς ή κακώς οι Πανελλήνιες εξετάσεις αποτελούν το μοναδικό σύστημα αξιολόγησης των μαθητών που επιτρέπει την είσοδο σε ελληνικά πανεπιστήμια. Παρ’ όλα αυτά, γίνονται συνέχεια αλλαγές (βάσεις εισαγωγής, συντελεστές βαρύτητας κτλ.) που μόνο δυσχεραίνουν την εισαγωγή των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Χαρακτηριστικά, η Ν. Κεραμέως σε περσινή της συνέντευξη σημείωσε:  

  •   “Η ύλη που θα εξεταστεί στις Πανελλαδικές θα είναι αυτή που έχει διδαχθεί  στη φυσική τάξη”
  •    “Ο λόγος που δεν έχουμε προχωρήσει, όπως άλλες  χώρες, σε ακύρωση των   Εξετάσεων  είναι γιατί η χώρας μας δεν είναι  σε αυτή την κατάσταση”.

Με τα φετινά δεδομένα η Ελλάδα αποτελεί μια από τις λίγες χώρες που έχει βάλει «λουκέτο» στα σχολεία για το μεγαλύτερο μέρος της σχολικής χρονιάς, χωρίς όμως οι υπεύθυνοι να έχουν οδηγηθεί σε ουσιαστικές αποφάσεις σχετικά με την ακύρωση των Πανελλαδικών.

Βασικό παράδειγμα, το International Baccalaureate, που καθίσταται ένα από τα πιο δημοφιλή εκπαιδευτικά συστήματα στην Ελλάδα με στόχο την φοίτηση σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Οι διοργανωτές αυτού του διπλώματος έδωσαν την επιλογή ακύρωσης ή διεξαγωγής των εξετάσεων ανάλογα με τις υγειονομικές συνθήκες κάθε χώρας, έτσι στην Ελλάδα ακυρώθηκαν.

Οι μαθητές που ακολουθούν το σύστημα των Πανελλαδικών βρίσκονται στην ίδια θέση με τους μαθητές του ΙΒ, με την σημαντική διαφορά ότι πολλοί μαθητές στην επαρχία δεν έχουν την δυνατότητα τηλεκπαίδευσης. Έτσι, οι μαθητές των ΓΕ.Λ και των ΕΠΑ.Λ, μετά από σχεδόν 10 μήνες εγκλεισμού, κενά ύλης, έλλειψη εργαστηρίων και εξασθενημένη ψυχική υγεία, βρίσκονται στην δυσάρεστη θέση να πρέπει να κριθεί το μέλλον τους πάνω σε μια ύλη, η οποία είναι σχεδόν αυτοδίδακτη.

Λύσεις υπάρχουν, αλλά είναι περιορισμένες. Λαμβάνοντας ως πρότυπο τις μεθόδους αξιολόγησης ξένων συστημάτων, προτείνουμε έναν εναλλακτικό τρόπο εισαγωγής πέρα από τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Το Υπουργείο Παιδείας θα μπορούσε να κατασκευάσει έναν αλγόριθμο, ο οποίος θα υπολογίζει τον πιθανότερο βαθμό κάθε μαθητή στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Άλλωστε, οι βαθμοί τετραμήνου ήδη αποτελούν τρόπο προαγωγής στην επόμενη τάξη και φέτος είναι η ιδανικότερη χρονιά για να αξιοποιηθεί σε μεγαλύτερο βαθμό. Αναφορικά με μαθήματα που συναντώνται  μόνο στην τελευταία τάξη του λυκείου, ο συντελεστής βαρύτητας λύνει κάθε πρόβλημα. Έτσι, θα μπορεί να εκτιμηθεί ένας αντικειμενικός βαθμός για κάθε υποψήφιο, καθώς ένας μαθητής έχει κατά βάση σταθερές επιδόσεις στα δυο τελευταία χρόνια προετοιμασίας του για τις πανελλαδικές. Βέβαια,  τα ειδικά μαθήματα όπως το σχέδιο ή η αρμονία θα διεξαχθούν κανονικά, αφού έτσι και αλλιώς δεν διδάσκονται στα σχολεία.

Η κατάσταση είναι κρίσιμη και απειλείται τόσο η κοινωνική όσο και η εκπαιδευτική ανάπτυξη μιας ολόκληρης γενιάς που θα έπρεπε να αποτελεί προτεραιότητα κάθε κυβέρνησης. Είναι αδήριτη ανάγκη να ακουστούν οι φωνές μας και να μην αδικηθούμε. Γιατί το μέλλον μας δεν παίζεται «corona» – γράμματα.

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

ΑΠΟΦΑΣΗ: Κόβουν Μισθούς Εκπαιδευτικών που δεν κάνουν τα Selft Tests - Πειθαρχικό για τους διευθυντές

Πανελλαδικές 2021 - Myshcool: Σήμερα οι κωδικοί υποψηφίων

Έως 11 Ιουνίου η παράταση σχολικού έτους χωρίς προαγωγικές εξετάσεις

ΑΣΕΠ: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΕΩΣ C2 με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening (Ούτε προφορικά - ούτε έκθεση!) - ΓΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ, ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ 97% ΕΠΙΤΥΧΙΑ

σχετικά άρθρα

Βίντεο: Τα πρόσωπα μεγάλων αρχαίων Ελλήνων «ζωντανεύουν» μέσω 3D
Βίντεο: Τα πρόσωπα μεγάλων αρχαίων Ελλήνων «ζωντανεύουν» μέσω 3D
Τα πρόσωπα του Σωκράτη, του Επίκουρου, του Περικλή, του Δημοσθένη και άλλων μεγάλων αρχαίων Ελλήνων «ζωντανεύουν» χάρη στη 3D τεχνολογία
Βίντεο: Τα πρόσωπα μεγάλων αρχαίων Ελλήνων «ζωντανεύουν» μέσω 3D
Ο καθηγητής Κ. Στεφανίδης πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Προσβασιμότητας
Ο καθηγητής Κ. Στεφανίδης πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Προσβασιμότητας
Με ευρεία πλειοψηφία στη Βουλή, πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Προσβασιμότητας τοποθετείται ο καθηγητής Κ. Στεφανίδης
Ο καθηγητής Κ. Στεφανίδης πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Προσβασιμότητας
Ο ρόλος της γενιάς μας
Ο ρόλος της γενιάς μας
«Τον καιρό της πανδημίας δεν ζήτησε την εύκολη λύση της κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς γνωρίζει ότι θα υπήρχε πρόβλημα. Καταθέτει...
Ο ρόλος της γενιάς μας