Γιατί δύο μέτρα και δύο σταθμά για τον αριθμό εισακτέων από ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ;
Επιστολή διαμαρτυρίας

Γνωρίζοντας την ευαισθησία σας στα θέματα παιδείας θα θέλαμε να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν χιλιάδες «απελπισμένοι» υποψήφιοι ΕΠΑΛ στο έτος 2020!

Το παιδί μου, έδωσε πανελλαδικές εξετάσεις τον Ιούνιο του 2020 και με μεγάλη μας λύπη διαπιστώσαμε τις δύο παρακάτω διαδικαστικές ανεπάρκειες και αντιφάσεις:

1.     πολύ μικρός ο αριθμός  εισακτέων από ΕΠΑΛ στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με ανισότητες ποσοστών εισαγωγής ανάμεσα σε σχολές ΑΕΙ με αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό των υποψηφίων ΕΠΑΛ

Θα παρατηρήσατε βέβαια ότι ο αριθμός αριστευσάντων μαθητών στις πανελλαδικές των ΓΕΛ μειώθηκε δραματικά με αποτέλεσμα την συντριπτική πτώση βάσεων ειδικά στις Ιατρικές σχολές!

Η εξήγηση για αυτό το φαινόμενο δεν βρίσκεται στην δυσκολία κάποιων θεμάτων μόνο, αλλά και στο γεγονός ότι πολλοί μαθητές -ανάμεσά τους και το παιδί μου- ,ενώ ήταν αριστούχοι, αποφάσισαν στην Β λυκείου να μετεγγραφούν σε ΕΠΑΛ λόγω του εξειδικευμένου προγράμματος σπουδών πάνω στο αντικείμενο που επιθυμούν να εντρυφήσουν επαγγελματικά. Γνωρίζαμε ότι ο αριθμός εισακτέων θα αντιστοιχούσε στο 10% των υποψηφίων ΕΠΑΛ για τα ΑΕΙ με πολλούς πολιτικούς ηγέτες να εκφράζουν την επιθυμία τους για αύξηση αυτών των ποσοστών! Δυστυχώς όπως διαπιστώνουμε τώρα αυτό το ποσοστό ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ για όλα τα ΑΕΙ παρά μόνο για τα πρώην ΤΕΙ ,ενώ οι υπόλοιπες σχολές δέχονται ΜΟΝΟ το 5% των θέσεων υποψηφίων από ΕΠΑΛ. Το γεγονός αυτό θεωρούμε ότι είναι ιδιαίτερα άδικο αφού υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά για τον αριθμό εισακτέων σε ΑΕΙ (δηλ. 10% σε πρώην ΤΕΙ και 5% στα υπόλοιπα) – δηλαδή ή όντως έχουν αναβαθμιστεί τα ΤΕΙ σε ΑΕΙ και υπάρχει κοινό ποσοστό εισακτέων ή η αναβάθμισή τους είναι υποκριτική - γεγονός που αντίκειται στο Ευρωπαϊκό δίκαιο και στην συνείδηση των υποψηφίων. 

 Με την προσπάθεια που κατέβαλε το υπουργείο Παιδείας για να αναβαθμίσει τα ΕΠΑΛ σε «ΝΕΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΑ ΕΠΑΛ» μεγάλος όγκος «καλών» μαθητών μεταφέρθηκε σε αυτά ,με αποτέλεσμα φέτος και ειδικά στον τομέα «Υγείας και Πρόνοιας» ,όπου ο στόχος είναι οι ιατρικές σχολές, ο αριθμός των υποψηφίων να διπλασιαστεί σε σχέση με το 2019. Με βάση τους στατιστικούς πίνακες μορίων πανελληνίων ΕΠΑΛ 2020, όπως αναρτήθηκαν από το υπουργείο παιδείας, αυτό θα έχει ως συνέπεια οι βάσεις για τις σχολές να ανέβουν δραματικά υψηλά και πολλοί υποψήφιοι να «εγκλωβιστούν» σε μία άδικη πολιτική. Ήδη οι βάσεις το 2019 ανέβηκαν αρκετά σε σχέση με το 2018, ενώ για το 2020 προβλέπεται αλματώδης άνοδος. Θα παρατηρήσατε βέβαια ότι προβλέψεις βάσεων ΕΠΑΛ δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί – ίσως εσκεμμένα για να μην δημιουργηθεί μία ακόμα αναστάτωση σε ένα δύσκολο πολιτικό τοπίο – όπως αυτό που διανύουμε.  Θα είναι οξύμωρο για την ίδια σχολή να εισάγεται ένας υποψήφιος από ΓΕΛ με 17000 μόρια ενώ από ΕΠΑΛ με 19000+ μόρια

Ειδικά φέτος θα παρακαλούσαμε το υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει τον αριθμό εισακτέων στα ΑΕΙ μέσω ΕΠΑΛ, ώστε να απεγκλωβιστούν χιλιάδες αριστούχοι μαθητές που κινδυνεύουν να μείνουν εκτός εισαγωγής σε επιθυμητές σχολές . Μια απλή λύση θα ήταν η οριζόντια εισαγωγή σε ΑΕΙ στο 10% (όπως έχει αφεθεί να διαδίδεται) και όχι κάποιες σχολές με 5% και άλλες με 10%.

Εάν πραγματικά το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει την ισότιμη και χωρίς διακρίσεις διαχείριση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ σε σχέση με τα ΓΕΛ θα πρέπει να υπάρξει ένα πιο δίκαιο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων με άμεση εφαρμογή ώστε να μην αδικηθούν οι υποψήφιοι του έτους 2019-2020 !

2.     Την αναξιοπιστία στην βαθμολόγηση των Νέων Ελληνικών και την έλλειψη δυνατότητας αποκατάστασης αδικιών καθώς δεν προβλέπεται η διαδικασία αναβαθμολόγησης γραπτών κατόπιν αιτήματος του υποψηφίου !

Μέσα στις ιδιαίτερες συνθήκες του σχολικού έτους 2019-20 και ως μέλος πολύτεκνης οικογένειας με καταργημένες τις ευνοϊκές διατάξεις εισαγωγής που ίσχυαν σε παρελθόντα έτη, οι βαθμολογίες που συγκέντρωσε , το παιδί μου, είναι 20 στα Μαθηματικά, 20 στην Υγιεινή, 19,7 στην Ανατομία και το απροσδόκητο 11,8 στα Νέα Ελληνικά με συνολικό αριθμό μορίων 18665 .

Η πορεία του ως μαθητής στα παρελθόντα έτη απεικονίζεται με 19.14/15 στο απολυτήριο Γυμνασίου και 20 στο Απολυτήριο Λυκείου . Υπήρξε μάλιστα σημαιοφόρος στο Δημοτικό ,στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο των σχολείων που φοίτησε.

Λαμβάνοντας την βαθμολογία των πανελλαδικών στα Νέα Ελληνικά και μελετώντας την ανάλυση των βαθμολογητών ανά θέμα  διακρίναμε μεγάλες αντιφάσεις στην διόρθωση του γραπτού. Πιο συγκεκριμένα, ενδεικτικά σας παραθέτουμε δύο παραδείγματα:

α) Σε θέμα, όπου κλήθηκε να εκφράσει το συνώνυμο μίας λέξης ο ένας βαθμολογητής το θεώρησε σωστό ,ενώ ο δεύτερος λανθασμένο (? !) . Δεν θεωρούμε ότι οι συνώνυμες λέξεις έχουν υποκειμενική υπόσταση.

β) Επίσης, στην ερώτηση κατανόησης του λογοτεχνικού κειμένου, όπου η απάντηση δεν μπορεί να έχει παραπάνω από μία ερμηνεία – ο ένας βαθμολογητής την αξιολόγησε με 13/15 και ο άλλος με 8/15 (!) .

Δυστυχώς η διαφορά βαθμολογίας μεταξύ των δύο βαθμολογητών ήταν μόνο 6 μόρια (56 & 62) και δεν μπορούσε να παρέμβει τρίτος βαθμολογητής!  Θεωρούμε ότι το γραπτό αδικήθηκε και θέτουμε το ερώτημα του απυρόβλητου των βαθμολογητών και το ενδεχόμενο να ενεργούν με δόλο ή αμέλεια κατά την βαθμολόγηση για ιδιοτελείς ή άλλους λόγους. Είναι αναγκαίο και οι βαθμολογητές να αξιολογούνται ως προς την εμπειρία και την αντικειμενικότητά τους και ο μόνος βέβαιος τρόπος είναι η δυνατότητα επαναξιολόγησης ενός γραπτού κατόπιν αιτήματος του μαθητή.

Θα ήθελα να γνωρίζω γιατί δεν προβλέπεται η δυνατότητα να επανεξεταστεί το γραπτό και θεωρούμε ότι η διαφορά 12 μορίων ως μόνος λόγος επανεξέτασης ενός γραπτού είναι ανεπαρκής και δεν αποδίδει δικαιοσύνη!

Επειδή εσείς έχετε την δυνατότητα , σας παρακαλούμε να ρωτήσετε την Κυρία Κεραμέως ή αρμόδια στελέχη του ΥΠΑΙΘ για αυτά τα δύο πολύ σημαντικά ερωτήματα που έχουν χιλιάδες υποψήφιοι και την αγωνία που βιώνουν μέσα σε αυτό το δύσκολο έτος!

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το μοριοδοτούμενο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

 

Αυτό είναι το κορυφαίο μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην Ειδική Αγωγή με ανοικτές αιτήσεις

 

ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ - ΠΙΝΑΚΕΣ: Αυτά είναι τα σεμινάρια που δίνουν μόρια και έχουν ανοικτές αιτήσεις
 

 

σχετικά άρθρα

Κωνσταντόπουλος σε Κεραμέως για Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Ναύπακτο: Υπάρχουν υποδομές και 100 ενδιαφερόμενοι, αλλά το υπουργείο δεν ανταποκρίνεται
Κωνσταντόπουλος σε Κεραμέως για Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Ναύπακτο: Υπάρχουν υποδομές και 100 ενδιαφερόμενοι, αλλά το υπουργείο δεν ανταποκρίνεται
Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατέθεσε ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας με το Κίνημα Αλλαγής, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος για την Ίδρυση...
Κωνσταντόπουλος σε Κεραμέως για Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στη Ναύπακτο: Υπάρχουν υποδομές και 100 ενδιαφερόμενοι, αλλά το υπουργείο δεν ανταποκρίνεται
Παρέμβαση αναπληρωτών καθηγητών ειδικής αγωγής για υπηρεσιακές μεταβολές, τοποθετήσεις, διευκολύνσεις για ανατροφή τέκνων
Παρέμβαση αναπληρωτών καθηγητών ειδικής αγωγής για υπηρεσιακές μεταβολές, τοποθετήσεις, διευκολύνσεις για ανατροφή τέκνων
Επιστολή του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Παρέμβαση αναπληρωτών καθηγητών ειδικής αγωγής για υπηρεσιακές μεταβολές, τοποθετήσεις, διευκολύνσεις για ανατροφή τέκνων
Βέλγιο: Η χρήση μάσκας υποχρεωτική για την περιφέρεια των Βρυξελλών
Βέλγιο: Η χρήση μάσκας υποχρεωτική για την περιφέρεια των Βρυξελλών
Η χρήση μάσκας καθίσταται υποχρεωτική σε όλους τους δημόσιους χώρους και στους 19 δήμους των Βρυξελλών, όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγο.
Βέλγιο: Η χρήση μάσκας υποχρεωτική για την περιφέρεια των Βρυξελλών