Λάθος στα ποσοστά εισακτέων, αδικία για πολλά παιδιά
«Τα ποσοστά αδικούν τους υποψήφιους με το Παλαιό Σύστημα που διεκδικούν μια θέση στις σχολές των Επιστημών Υγείας»

Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων. Σύμφωνα με αυτά οι υποψήφιοι που εξετάστηκαν στο μάθημα της Βιολογίας Προσανατολισμού και άρα μπορούν να εισαχθούν σε σχολές των Επιστημών Υγείας και Ζωής (3ο επιστημονικό πεδίο) είναι:

Παλαιό Σύστημα: 2.233

Νέο Σύστημα: 10.982

Συνολικός αριθμός υποψηφίων: 2.233 + 10.982= 13.215

 

Το ποσοστό των υποψηφίων για το 3ο επιστημονικό πεδίο με το κάθε σύστημα είναι:

Παλαιό Σύστημα:  2.233/ 13.215 = 16,9 %

Νέο Σύστημα:  10.982/ 13.215 = 83,1 %

 

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας στις 30/10/2019 όπου δημοσίευσε το Νόμο 4365 στο ΦΕΚ 167 τ.Α΄/30.10.2019  αναφέρθηκε ότι :

«θα δοθεί στους υποψηφίους με το παλαιό σύστημα ποσοστό ανάλογο του αριθμού τους με σκοπό να μην αδικηθεί κανείς».

Άρα  με βάση τα λεγόμενα του Υπουργείου και όπως προκύπτει  από τον προηγούμενο πίνακα το ποσοστό των θέσεων που θα έπρεπε να αποδοθεί στους φετινούς υποψήφιους  του 3ου επιστημονικού πεδίου με βάση τον αριθμό τους έχει ως εξής:

Παλαιό Σύστημα: 16, 9%

Νέο Σύστημα: 83, 1%

Με βάση, όμως,  την υπουργική απόφαση Φ.253.1/56061/Α5/14-5-2020 (Β΄ 1853)  αντί των παραπάνω δίνονται τα παρακάτω ποσοστά θέσεων για τους υποψήφιους ανεξάρτητα από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο συμμετείχαν.

 
 

Παλαιό Σύστημα: 9, 51%

Νέο Σύστημα: 90, 49 %

Είναι ολοφάνερο λοιπόν ότι τα ποσοστά αυτά αδικούν τους υποψήφιους με το ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ που διεκδικούν μια θέση στις σχολές των Επιστημών Υγείας  αφού το ποσοστό των θέσεων αυτών είναι πολύ μικρότερο από αυτό που πραγματικά τους αναλογεί ( αντί 16, 9% διεκδικούν μόλις το 9,51% των θέσεων ). Αντίθετα, στα άλλα επιστημονικά πεδία ( π.χ  2ο και  4ο ) δίνεται στους υποψήφιους μεγαλύτερο ποσοστό θέσεων από αυτό που τους αναλογεί με βάση τον αριθμό τους. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των βάσεων για τους απόφοιτους του 3ου πεδίου, αδικώντας παιδιά που με πολύ μεγάλο κόπο και διάβασμα συγκέντρωσαν πολύ υψηλές βαθμολογίες.

Σύμφωνα με τα παραπάνω στοιχεία, οι φετινοί υποψήφιοι για τις Σχολές Υγείας του Παλαιού Συστήματος θα αδικηθούν. Μαθητές που έγραψαν άριστα σε όλα σχεδόν τα μαθήματα δεν θα καταφέρουν να εισαχθούν στη σχολή επιλογής τους λόγω  ΛΑΘΟΥΣ  στα ποσοστά…

Μπορεί λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας να διορθώσει αυτό το λάθος και να δώσει στα παιδιά αυτά τις ίσες ευκαιρίες που τους αξίζουν!

Με εκτίμηση,

*Σούρμπης Νικόλαος

Μαθηματικός

Διαβάστε Επίσης:


ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Δράσεις της Ελληνικής Προεδρίας της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης
Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή αναμετάδοση μαθημάτων από την αίθουσα διδασκαλίας για τους μαθητές που απουσιάζουν - Έγγραφο της Περιφερειακής...
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης