Thumbnail
«Τα ποσοστά αδικούν τους υποψήφιους με το Παλαιό Σύστημα που διεκδικούν μια θέση στις σχολές των Επιστημών Υγείας»

Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε τα επίσημα στατιστικά στοιχεία των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων. Σύμφωνα με αυτά οι υποψήφιοι που εξετάστηκαν στο μάθημα της Βιολογίας Προσανατολισμού και άρα μπορούν να εισαχθούν σε σχολές των Επιστημών Υγείας και Ζωής (3ο επιστημονικό πεδίο) είναι:

Παλαιό Σύστημα: 2.233

Νέο Σύστημα: 10.982

Συνολικός αριθμός υποψηφίων: 2.233 + 10.982= 13.215

 

Το ποσοστό των υποψηφίων για το 3ο επιστημονικό πεδίο με το κάθε σύστημα είναι:

Παλαιό Σύστημα:  2.233/ 13.215 = 16,9 %

Νέο Σύστημα:  10.982/ 13.215 = 83,1 %

 

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας στις 30/10/2019 όπου δημοσίευσε το Νόμο 4365 στο ΦΕΚ 167 τ.Α΄/30.10.2019  αναφέρθηκε ότι :

«θα δοθεί στους υποψηφίους με το παλαιό σύστημα ποσοστό ανάλογο του αριθμού τους με σκοπό να μην αδικηθεί κανείς».

Άρα  με βάση τα λεγόμενα του Υπουργείου και όπως προκύπτει  από τον προηγούμενο πίνακα το ποσοστό των θέσεων που θα έπρεπε να αποδοθεί στους φετινούς υποψήφιους  του 3ου επιστημονικού πεδίου με βάση τον αριθμό τους έχει ως εξής:

Παλαιό Σύστημα: 16, 9%

Νέο Σύστημα: 83, 1%

Με βάση, όμως,  την υπουργική απόφαση Φ.253.1/56061/Α5/14-5-2020 (Β΄ 1853)  αντί των παραπάνω δίνονται τα παρακάτω ποσοστά θέσεων για τους υποψήφιους ανεξάρτητα από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο συμμετείχαν.

 
 

Παλαιό Σύστημα: 9, 51%

Νέο Σύστημα: 90, 49 %

Είναι ολοφάνερο λοιπόν ότι τα ποσοστά αυτά αδικούν τους υποψήφιους με το ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ που διεκδικούν μια θέση στις σχολές των Επιστημών Υγείας  αφού το ποσοστό των θέσεων αυτών είναι πολύ μικρότερο από αυτό που πραγματικά τους αναλογεί ( αντί 16, 9% διεκδικούν μόλις το 9,51% των θέσεων ). Αντίθετα, στα άλλα επιστημονικά πεδία ( π.χ  2ο και  4ο ) δίνεται στους υποψήφιους μεγαλύτερο ποσοστό θέσεων από αυτό που τους αναλογεί με βάση τον αριθμό τους. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των βάσεων για τους απόφοιτους του 3ου πεδίου, αδικώντας παιδιά που με πολύ μεγάλο κόπο και διάβασμα συγκέντρωσαν πολύ υψηλές βαθμολογίες.

Σύμφωνα με τα παραπάνω στοιχεία, οι φετινοί υποψήφιοι για τις Σχολές Υγείας του Παλαιού Συστήματος θα αδικηθούν. Μαθητές που έγραψαν άριστα σε όλα σχεδόν τα μαθήματα δεν θα καταφέρουν να εισαχθούν στη σχολή επιλογής τους λόγω  ΛΑΘΟΥΣ  στα ποσοστά…

Μπορεί λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας να διορθώσει αυτό το λάθος και να δώσει στα παιδιά αυτά τις ίσες ευκαιρίες που τους αξίζουν!

Με εκτίμηση,

*Σούρμπης Νικόλαος

Μαθηματικός

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ξάνθος
Εμμανουήλ Ξάνθος: Ο έμπορος που οραματίστηκε την Ελληνική Επανάσταση
Πέθανε φτωχός στις 28 Νοεμβρίου 1852, αφήνοντας πίσω του το αποτύπωμα της Φιλικής Εταιρείας και του αγώνα για την ελευθερία
Εμμανουήλ Ξάνθος: Ο έμπορος που οραματίστηκε την Ελληνική Επανάσταση
δικαστήρια
Διορισμοί στα Δικαστήρια και Χωρίς Πτυχίο σε 50 πόλεις: Βγαίνει η Προκήρυξη γίγας
Διορισμός στο Δημόσιο, σε δικαστήρια όλης της χώρας, ακόμη και μόνο με απολυτήριο Λυκείου - Νέος γίγας διαγωνισμός γραπτός - Αναρτήθηκαν τα τεστ...
Διορισμοί στα Δικαστήρια και Χωρίς Πτυχίο σε 50 πόλεις: Βγαίνει η Προκήρυξη γίγας
Διόδια στην Αττική Οδό
Ανατιμήσεις σε Αττική Οδό και εθνικούς άξονες: Ακριβότερα τα διόδια από την Πρωτοχρονιά
Μικρές αλλά γενικευμένες αυξήσεις για Ι.Χ. και φορτηγά – Σταθερή η τιμή μόνο για τις μοτοσικλέτες.
Ανατιμήσεις σε Αττική Οδό και εθνικούς άξονες: Ακριβότερα τα διόδια από την Πρωτοχρονιά
πανεπιστήμιο λευκωσίας πολεμίτης
Πρόεδρος της Δημοκρατίας: Επενδύουμε στην περαιτέρω ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
Στην εξωστρέφεια και τη δυναμική ανάπτυξη και επέκταση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Κύπρου αναφέρθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος...
Πρόεδρος της Δημοκρατίας: Επενδύουμε στην περαιτέρω ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης