ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ
Α1. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση και δίπλα του τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή τη λέξη Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη:
| Σ | Λ |
1. Η υποτέλεια των αγροτών στις φεουδαρχικές κοινωνίες εκφράζονταν αρχικά με την παροχή άμισθης υποχρεωτικής εργασίας.
|
|
|
2. Ο άτυπος κοινωνικός έλεγχος εφαρμόζεται κυρίως στις περιπτώσεις παραβίασης λιγότερο θεμελιωδών κανόνων συμπεριφοράς. |
|
|
3. Η εργασία είναι μια δυναμική δραστηριότητα, η οποία αποσκοπεί στην επεξεργασία της ύλης και στο μετασχηματισμό της σε χρήσιμα αγαθά, δηλαδή στην παραγωγή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. |
|
|
4. Ο Ε. Μάγιο ισχυρίστηκε ότι η αύξηση της παραγωγικότητας μπορεί να πραγματοποιηθεί με την εντατικοποίηση και την επανάληψη των κινήσεων αλλά και με τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας. |
|
|
5. Στην ορθολογική εξουσία η δύναμη βίσκεται περισσότερο στα πρόσωπα που την ασκούν και όχι στα «γραφεία» |
|
|
Μονάδες 15
Να επιλέξετε τη μοναδική σωστή απάντηση:
Α.2. Οι κοινωνικοί επιστήμονες της δεκαετίας του 1930 άσκησαν κριτική στον τειλορισμό γατί:
α . η ανία κι επανάληψη των κινήσεων απομόνωσαν τον εργαζόμενο και καθιστούσαν τον ίδιο ένα εξάρτημα της μηχανής(αλλοτρίωση) και την εργασία του μονότονη.
β . δεν βελτίωσε τις συνθήκες εργασίας.
γ . δεν βελτίωσε την παραγωγικότητα
δ . οι εργαζόμενοι δεν μπορούσαν να συνάψουν ανθρώπινες σχέσεις μέσα στο χώρο εργασίας.
Μονάδες 5
Α.3. 11. Η μεταβιομηχανική κοινωνία οργανώθηκε και λειτούργησε:
α. με τον εξορθολογισμό της επιχειρηματικής δραστηριότητας
β. γύρω από τον τομέα της γνώσης
γ. γύρω από τη συσσώρευση του κεφαλαίου
δ. με την αύξηση των επενδύσεων
Μονάδες 5
ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ
Α4. Να συγκρίνετε τις απόψεις των λειτουργιστών και των μαρξιστών για την κοινωνικοποίηση. Μονάδες 12
Α5. Να αναφέρετε τα τρία στάδια του ανθρώπινου πνεύματος σύμφωνα με τον Κοντ. Μονάδες 13
ΟΜΑΔΑ Β
ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ
ΘΕΜΑ Β1: Ποια είναι η σχέση της εκπαίδευσης με την κοινωνία της πληροφορίας ;
Μονάδες 10
ΘΕΜΑ Β2: Τι σημαίνει ανάπτυξη μέσα από το πρίσμα των θεωριών εκσυγχρονισμού και της θεωρίας της εξάρτησης;
Μονάδες 15
ΘΕΜΑ ΤΕΤΑΡΤΟ
ΘΕΜΑ Β3
Β.3 Γιατί η εκπαίδευση ονομάζεται φορέας δευτερογενούς κοινωνικοποίησης; Ποιους άλλους φορείς δευτερογενούς κοινωνικοποίησης γνωρίζετε; Να γίνει σύντομη αναφορά.
Μονάδες 15
ΘΕΜΑ Β4: Τι γνωρίζετε για το πλουραλιστικό μοντέλο εξουσίας; Για ποιες μορφές οργανωμένης πολιτικής δράσης αναπτύχθηκαν θεωρίες στο πλαίσιο του πλουραλιστικού μοντέλου εξουσίας. Ποιες οι διαφορές των μορφών αυτών από τα πολιτικά κόμματα; Μονάδες 15
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη