πανελλαδικές εξετάσεις
Επιμέλεια: Αρετή Σολδάτου

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ

Α1. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση και δίπλα του τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή τη λέξη Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη:

 

Σ

Λ

1. Η υποτέλεια των αγροτών στις φεουδαρχικές κοινωνίες εκφράζονταν αρχικά με την παροχή άμισθης υποχρεωτικής εργασίας.

 

 

 

2. Ο άτυπος κοινωνικός έλεγχος εφαρμόζεται κυρίως στις περιπτώσεις παραβίασης λιγότερο θεμελιωδών κανόνων συμπεριφοράς.

 

 

3. Η εργασία είναι μια δυναμική δραστηριότητα, η οποία αποσκοπεί στην επεξεργασία της ύλης και στο μετασχηματισμό της σε χρήσιμα αγαθά, δηλαδή στην παραγωγή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

 

 

4. Ο Ε. Μάγιο ισχυρίστηκε ότι η αύξηση της παραγωγικότητας μπορεί να πραγματοποιηθεί με την εντατικοποίηση και την επανάληψη των κινήσεων αλλά και με τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας.

 

 

5. Στην ορθολογική εξουσία η δύναμη βίσκεται περισσότερο στα πρόσωπα που την ασκούν και όχι στα «γραφεία»

 

 

Μονάδες 15

Να επιλέξετε τη μοναδική σωστή απάντηση:

Α.2. Οι κοινωνικοί επιστήμονες της δεκαετίας του 1930 άσκησαν κριτική στον τειλορισμό γατί:

α . η ανία κι επανάληψη των κινήσεων απομόνωσαν τον εργαζόμενο και καθιστούσαν τον ίδιο ένα εξάρτημα της μηχανής(αλλοτρίωση) και την εργασία του μονότονη.

β . δεν βελτίωσε τις συνθήκες εργασίας.

γ . δεν βελτίωσε την παραγωγικότητα

δ . οι εργαζόμενοι δεν μπορούσαν να συνάψουν ανθρώπινες σχέσεις μέσα στο χώρο εργασίας.

Μονάδες 5

Α.3. 11. Η μεταβιομηχανική κοινωνία οργανώθηκε και λειτούργησε:

α. με τον εξορθολογισμό της επιχειρηματικής δραστηριότητας

β. γύρω από τον τομέα της γνώσης

γ. γύρω από τη συσσώρευση του κεφαλαίου

δ. με την αύξηση των επενδύσεων

Μονάδες 5

ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

Α4. Να συγκρίνετε τις απόψεις των λειτουργιστών και των μαρξιστών για την κοινωνικοποίηση. Μονάδες 12

Α5. Να αναφέρετε τα τρία στάδια του ανθρώπινου πνεύματος σύμφωνα με τον Κοντ. Μονάδες 13

ΟΜΑΔΑ Β

ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ

ΘΕΜΑ Β1: Ποια είναι η σχέση της εκπαίδευσης με την κοινωνία της πληροφορίας ;

Μονάδες 10

ΘΕΜΑ Β2: Τι σημαίνει ανάπτυξη μέσα από το πρίσμα των θεωριών εκσυγχρονισμού και της θεωρίας της εξάρτησης;

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ ΤΕΤΑΡΤΟ

ΘΕΜΑ Β3

Β.3 Γιατί η εκπαίδευση ονομάζεται φορέας δευτερογενούς κοινωνικοποίησης; Ποιους άλλους φορείς δευτερογενούς κοινωνικοποίησης γνωρίζετε; Να γίνει σύντομη αναφορά.

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ Β4: Τι γνωρίζετε για το πλουραλιστικό μοντέλο εξουσίας; Για ποιες μορφές οργανωμένης πολιτικής δράσης αναπτύχθηκαν θεωρίες στο πλαίσιο του πλουραλιστικού μοντέλου εξουσίας. Ποιες οι διαφορές των μορφών αυτών από τα πολιτικά κόμματα; Μονάδες 15

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Διατροφή για χάσιμο κιλών
Αδυνάτισμα: Τι είναι καλύτερο; Η διαλειμματική νηστεία ή η μέτρηση θερμίδων
Νέα μελέτη αμφισβητεί τα οφέλη της διαλείπουσας νηστείας και παρέχει μια διαφορετική διάσταση από αυτή που γνωρίζαμε έως τώρα
Αδυνάτισμα: Τι είναι καλύτερο; Η διαλειμματική νηστεία ή η μέτρηση θερμίδων