Αναγκαία η άμεση ανακοίνωση της μειωμένης ύλης των πανελλαδικών εξεταζόμενων μαθημάτων
Επιστολή φιλολόγων-εκπαιδευτικών προς την υπουργό Παιδείας

Αξιότιμη Υπουργέ,

Η θητεία σας στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων συνέπεσε με την αντιμετώπιση μίας δύσκολης συγκυρίας, την εμφάνιση της πανδημίας του κορωνοϊού-Covid19 και της επακόλουθης αναστολής της λειτουργίας των σχολείων, μέχρι να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Ήδη έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες, ώστε να διασφαλισθεί η συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, εγχείρημα που αντιμετωπίστηκε θετικά από τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους. Επίσης, όπως προκύπτει από δημόσιες τοποθετήσεις, εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα για τη διενέργεια των εξετάσεων, κυρίως των πανελλαδικών.

Δεδομένων των πρωτόγνωρων συνθηκών υπό τις οποίες θα διεξαχθούν φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις, που οξύνουν το άγχος και την ανασφάλεια των μαθητών/-τριών, των οικογενειών και των καθηγητών/-τριών τους, θεωρούμε χρήσιμη και προτείνουμε την άμεση ανακοίνωση της μείωσης της ύλης σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα. Γνωρίζουμε ότι οι τελειόφοιτοι του Λυκείου εκμεταλλεύονται τις ημέρες της απομόνωσής τους, για την εκμάθηση ή την επανάληψη της ύλης που έχει ανακοινωθεί ως εξεταστέα από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Συνεπώς, η έγκαιρη ανακοίνωση της περικοπής της ύλης θα διευκόλυνε όλους τους υποψηφίους στις πανελλαδικές εξετάσεις να μελετήσουν έχοντας υπόψη τους την πραγματική ύλη στην οποία θα εξετασθούν.

Ειδικά για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (με συνεξέταση της Λογοτεχνίας) θα πρέπει να συνυπολογιστούν κάποιες ιδιαιτερότητες επιπλέον: Από φέτος αποφασίστηκε ο τύπος των ερωτήσεων επί του ή των μη λογοτεχνικών κειμένων να διαφέρει από αυτόν που οι μαθητές είχαν συνηθίσει κατά τη φοίτησή τους στην Α’ και Β’ τάξη του Λυκείου. Επίσης, στην εξέταση μπορεί να περιλαμβάνεται και η χρήση πολυτροπικού κειμένου, ενώ για πρώτη φορά στην πανελλαδική εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας θα συμπεριληφθεί θέμα επί αδίδακτου λογοτεχνικού κειμένου. Με δεδομένες τις δυσκολίες που συνεπάγεται ο νέος τρόπος εξέτασης του μαθήματος και τις ασάφειες που εξακολουθούν να υφίστανται, παρά τις όποιες διευκρινίσεις και επιμορφώσεις, προτείνουμε τα ακόλουθα:

Α. Οι θεματικοί κύκλοι που θα εξεταστούν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας να περιοριστούν και να προσδιοριστούν επακριβώς.

Β. Στο μάθημα της Λογοτεχνίας το ζητούμενο της εξέτασης να περιοριστεί στην τεκμηριωμένη κατανόηση του περιεχομένου του κειμένου.

Γ. Η διατύπωση των ζητημάτων, ειδικά στο Β΄ ερώτημα, που αφορά το μη λογοτεχνικό κείμενο, να είναι σαφής, ώστε να μην δημιουργεί σύγχυση στους μαθητές αλλά και στους διορθωτές, σχετικά με την επιλογή της σωστής απάντησης, από ένα σύνολο δυνητικά ορθών. Να αποσαφηνισθεί το είδος του δεύτερου μη λογοτεχνικού κειμένου (πολυτροπικό ή μη), εφόσον χρησιμοποιηθεί για την εξέταση.

Δ. Το θέμα της Παραγωγής Λόγου να περιέχει σαφή διατύπωση του ή των ζητούμενων, με σαφείς κατευθύνσεις ως προς τη δομή του κειμένου, να μη ζητηθεί, δηλαδή, αόριστα η τοποθέτηση των εξεταζομένων επί θέματος που θίγεται στο κείμενο αναφοράς.

Αξιότιμη Υπουργέ,

Θεωρούμε ένδειξη σεβασμού στην προσπάθεια που καταβάλλουν οι τελειόφοιτοι μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου που θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις την έγκαιρη γνωστοποίηση της ύλης επί της οποίας θα διαγωνισθούν, με δεδομένη την περικοπή της, λόγω των προβλημάτων που δημιούργησε στην ομαλή λειτουργία των σχολείων η πανδημία του κορωνοϊού-Covid19. Επίσης, επειδή το σύνολο των υποψηφίων θα εξετασθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας έχοντας προετοιμαστεί στην Α’ και στη Β’ Λυκείου σε διαφορετικό τύπο θεμάτων, καλό θα ήταν υπό τις παρούσες συνθήκες να καθησυχασθούν οι υποψήφιοι ως προς τη σαφήνεια των θεμάτων που θα αντιμετωπίσουν κατά την εξέταση του μαθήματος. Καλό είναι όλοι μας, απ’ όποια θέση και αν υπηρετούμε την Εκπαίδευση ο καθένας, να διευκολύνουμε με κάθε τρόπο τους μαθητές, ώστε με ελάχιστες επιπτώσεις λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού-Covid19 να ολοκληρώσουν επιτυχώς την παρακολούθηση των μαθημάτων τους και τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις τη φετινή σχολική χρονιά.

Με εκτίμηση

Αγγελική Ατσάλη, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Παναγιώτης Βασιλόπουλος, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Κωνσταντίνος Γάκης, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Γεωργία Γιαννακοπούλου, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Ελένη Δήμου, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Αγγελική Κεχαγιά, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Μαρία Κόρδα, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Χριστίνα Κορωναίου, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Ιωάννης Κοσμάς, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Κλειώ Κουτρούμπα, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Ευαγγελία Κουτσοκέρα, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Ιουλία Κυριάκου, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Μαρία Λαδά, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Χαρίκλεια Λεμπέση, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Καλλιόπη Μητροτόλη, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Μαρία Μιχαηλίδου, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Σοφία Μουρούτη, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Δέσποινα – Άννα Ξένου, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Εύα – Ευανθία Παπακώστα, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Ευαγγελία Παπούλια, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Αθηνά Πήττα, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Μαρία – Ελένη Πλιακοστάμου, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Μαρίνα Ποθητού, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Παναγιώτης Πολυδωρόπουλος, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Ιουλιανή Σαλιβέρου, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Ουρανία Σινοπούλου, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Μαρία Τουρίκη, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Ιωάννης Τσατάλης, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Αθηνά Χατζηγιάννη, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Θεοδώρα Χήρα, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

Σωτηρία Χρηματοπούλου, Εκπαιδευτικός - Φιλόλογος

σχετικά άρθρα

Καταγγελία: Παιδικοί σταθμοί λειτουργούν κανονικά ενώ στο κτίριο πραγματοποιούνται οικοδομικές εργασίες
Καταγγελία: Παιδικοί σταθμοί λειτουργούν κανονικά ενώ στο κτίριο πραγματοποιούνται οικοδομικές εργασίες
Άμεση λύση στο πρόβλημα ζητά το Σωματείο Εργαζομένων στο δήμο Βύρωνα
Καταγγελία: Παιδικοί σταθμοί λειτουργούν κανονικά ενώ στο κτίριο πραγματοποιούνται οικοδομικές εργασίες
Ολοκλήρωση του 2ου κύκλου της Β’ επιμορφωτικής φάσης της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών σε θέματα μαθητείας»
Ολοκλήρωση του 2ου κύκλου της Β’ επιμορφωτικής φάσης της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών σε θέματα μαθητείας»
Ανακοίνωση του ΙΕΠ
Ολοκλήρωση του 2ου κύκλου της Β’ επιμορφωτικής φάσης της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών σε θέματα μαθητείας»