Εξαιτίας των τελευταίων εξελίξεων, θα ήθελα να εκφράσω κάποιες σκέψεις οι οποίες τυραννάν τόσο έμενα όσο και χιλιάδες μαθητές της 3η Λυκείου. Δυο μήνες πριν εξεταστούμε στις Πανελλαδικές, σε ένα από τα κρίσιμα σημεία της ζωής μας, το οποίο κάλως η κακώς θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό το μέλλον μας, είμαστε στο απόλυτο σκότος και την πλήρη άγνοια. Παρακάτω λοιπόν, είναι κάποιες σκέψεις που πιστεύω ότι κάθε παιδί του 2002 θα κρύβει μέσα του.
Το 'τελευταίο' καλοκαίρι πριν τις Πανελλαδικές είναι πάντα αγχωτικό και οι σκέψεις γυρνάνε γύρω από αυτό, κάθε παιδί σκέφτεται 'του χρόνου τέτοια μέρα' ως ανακούφιση για τους 9 μήνες που θα ακολουθήσουν. Το καλοκαίρι ήταν δραματικό. Η αλλαγή της κυβέρνησης επέβαλε καινούριους και διαφορετικούς ορούς, τόσο στην προσθήκη νέων μαθημάτων και στον τρόπο εξέτασης τους άλλα επίσης και στον όγκο της ύλης η οποία αυξήθηκε δραματικά. Τα θερινά μαθήματα άρχισαν σε ένα απόλυτο σκότος. Κάθε μέρα ολοκαίνουριες διευκρινίσεις, καινούριες αλλαγές, καινούριες προσθήκες - αφαιρέσεις. Ένα απόλυτο ‘αβέβαιο' έρχεται να προστεθεί στο ήδη υπάρχων άγχος της γενιάς του 2002. Με την ψυχολογική αστάθεια που περνάει κάθε παιδί το οποίο δίνει πανελλήνιες συνεχίστηκε η προετοιμασία για τις εξετάσεις. Το ίδιο 'αβέβαιο' επικρατεί και τον Δεκέμβριο. Ρουτίνα, άγχος και αφοσίωση στο διάβασμα μέχρι να περάσουν οι 6 μήνες που απέμειναν και φυσικά με έναν στόχο που γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρος... Η έτσι νομίζαμε!.
- νέα λέξη.
- η νέα λέξη που προστέθηκε στο λεξιλόγιο της καθημερινότητας. Ακουγόταν τόσο μακριά μα τελικά αποδείχτηκε ότι ήταν πιο κοντά από πότε. Αρχές Μαρτίου. Τελική ευθεία, το άγχος, η αγωνιά, η πίεση κορυφώνονται και όλα τα παιδιά δίνουν το καλύτερο εαυτό τους τους. Πρώτο κρούσμα ίου στην Ελλάδα, δεύτερο, τρίτο...εικοστό. Παγώνουν όλα. Απόλυτο κενό στα μάτια της κοινωνίας και ο φόβος εμφανίζεται. Η Γ' λυκείου ‘σταματάει’. Εμείς στο απόλυτο τίποτα. Το άγχος, ο φόβος, οι σκέψεις για να τα παρατήσουμε φουντώνουν και κάθε παιδί δεν ξέρει πως πρέπει να διαχειριστεί αυτό το πρωτόγνωρο συμβάν. Τα όνειρα γκρεμίζονται σε μερικές μέρες, το πρόγραμμα και οι στόχοι ξεθωριάζουν όλο και πιο πολύ και οι άσχημες σκέψεις κάνουν την εμφάνιση τους, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό την ψυχολογία και τον τρόπο διαβάσματος. Το αβέβαιο έφτασε πια στο αποκορύφωμα. Για πιο λόγο να αγχωθούμε πρώτα; Για το οικογενειακό περιβάλλον? Τους κοντινούς μας ανθρώπους? Τους παππούδες ή τις γιαγιάδες μας; η μήπως για τις πανελλαδικές που δεν ξέρουμε τι θα γίνει δυο μίνες πριν εξεταστούμε;. Το υπουργείο παιδείας αδυνατεί να δώσει μια ξεκάθαρη απάντηση και συνεχίζει όπως έκανε όλον τον προηγούμενο χρόνο με ασάφειες και δηλώσεις στον αέρα χωρίς νόημα. Καταλαβαίνω ότι υπάρχουν πιο σημαντικό πράγματα να ασχοληθεί η κοινωνία αυτόν τον καιρό και φυσικά προέχει η δημοσιά υγειά, άλλα δεν γίνεται να παίζουν με το μέλλον και την ψυχολογία χιλιάδων μαθητών που δεν ξέρουν τίποτα για ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής τους.
- θα γίνει?
Ζητώ λοιπόν, την κατανόηση του Υπουργείου Παιδείας και μια στοχευμένη και προσεχτική άλλα κυρίως επιτυχημένη απάντηση για όλα αυτά που τυραννούν τα παιδιά του 2002. Βοηθήστε μας χωρίς άσκοπες και επαναλαμβανόμενες δηλώσεις, οι οποίες μόνο κακό προξενούν. Οι καιροί είναι δύσκολοι, φυσικά θέλω όλοι να βγουν αλώβητοι και υγιείς από αυτήν την κατάσταση, άλλα κάποιος πρέπει να μεριμνήσει για την γενιά μας η οποία μέχρι στιγμής στέκεται απολυτός άτυχη όλον τον χρόνο που έχει περάσει και συνεχεία συνάντα εμπόδια. Προετοιμαζόμαστε και δοκιμαζόμαστε ψυχολογικά και αυτό δεν θα φέρει καλά αποτελέσματα στις υψηλές απαιτήσεις των εξετάσεων, θα απογοητευτούμε καταλήγοντας να παρατήσουμε τα όνειρα και τους στόχους μας για τα οποία παλεύαμε τόσο καιρό. Δεν ισχύει πια “Το έχω χρόνο να διαβάσω” το μόνο που ισχύει είναι ότι δεν ισχύει τίποτα και αυτό είναι το πρόβλημα. Πιστεύω, η ψυχολογία όλων των παιδιών είναι στην ίδια κατάσταση με την δίκια μου. Μεριμνήστε για την Ψυχική υγειά των εφήβων της ατυχίας. Κουράγιο 2002 τα καλύτερα θα έρθουν και όπως είπαν οι συμμαθητές μου και συνοδοιπόροι σε αυτό το δύσκολο ταξίδι: ‘ο μόνος βοηθός και συμπαραστάτης μας είναι τα όνειρα και το αλαζονικό μας πείσμα...’ .
Η αποστολή του σύγχρονου εκπαιδευτικού δεν είναι να εκχερσώνει ζούγκλες, αλλά να αρδεύει ερήμους.
Ένας μαθητής του 1ου Γελ Φλώρινας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη