Υποψήφια στέλνει επιστολή στον υπουργό Παιδείας για το Α4 της Βιολογίας
Πανελλαδικές εξετάσεις

Κύριε Υπουργέ,

  Φέτος συμμετείχα για πρώτη φορά στις Πανελλήνιες εξετάσεις με όραμα την εισαγωγή μου σε μια από τις Ιατρικές σχολές της χώρας μας. Όλα τα θέματα των εξετάσεων ήταν απαιτητικά και για καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Τα θέματα, όμως, της Βιολογίας Προσανατολισμού, τα οποία κινήθηκαν στο ίδιο μοτίβο, είχαν επιπλέον και μια άλλη ιδιαιτερότητα. Συγκεκριμένα αναφέρομαι στο ερώτημα 4 του θέματος Α.

Πρόκειται για ένα θέμα με άστοχη και ασαφή διατύπωση, που στόχο είχε μόνο να μπερδέψει τους καλά διαβασμένους υποψηφίους.

Εδώ και ένα 48ωρο οι απαντήσεις στο εν λόγω θέμα από έγκριτους βιολόγους καθηγητές «ακροβατούν» ανάμεσα στην α και γ. Είναι δυνατόν σε ένα ερώτημα πολλαπλής επιλογής να επιδέχονται δύο σωστές απαντήσεις; 

Εφόσον η α και η γ είναι επιστημονικά ορθές, τότε η μόνη ορθή απάντηση είναι η δ. Και αυτό γιατί δεν είναι δυνατόν ένας μαθητής που εμπιστεύεται την κρίση της επιστημονικής ομάδας και την αρτιότητα των θεμάτων, να επιλέξει μία από τις δύο σωστές επιλογές και να αγνοήσει την άλλη. Με το σκεπτικό αυτό και για να εξασφαλίσω την ορθότητα των α και γ απαντήσεων επέλεξα ως σωστή τη δ.

  Γνωρίζοντας ότι είστε ευαισθητοποιημένος σε θέματα αποκατάστασης της δικαιοσύνης, θα ήθελα να σας παρακαλέσω να παρέμβετε άμεσα και να δώσετε οδηγίες αναμόρφωσης της μοριοδότησης του θέματος στους διορθωτές, ώστε να μην συμπεριληφθεί το κατά τα άλλα άστοχο ερώτημα Α4 ή εναλλακτικά να θεωρηθούν ως ορθές και η α και η γ και η δ εκδοχή.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων

Με εκτίμηση και σεβασμό

 

Η υποψήφια ζήτησε να μην δημοσιοποιηθούν τα στοιχεία της

best of network

σχετικά άρθρα