shutterstock
Πανεπιστημιακοί έχουν αρχίσει να μεταβάλλουν την εκπαιδευτική διαδικασία μετά την εμφάνιση του ChatGPT, γεγονός που ίσως αποτελεί την αρχή μιας τεράστιας αλλαγής στη διδασκαλία και την εκμάθηση.

Ενώ διόρθωνε εργασίες για το μάθημά του που αφορά τις παγκόσμιες θρησκείες, ο καθηγητής Φιλοσοφίας στο Northern Michigan University, Άντονι Αουμαν, διάβασε ένα γραπτό που ξεχώριζε ως το καλύτερο με διαφορά. Αφορούσε το κατά πόσον είναι ηθική η απαγόρευση της μπούρκας και ήταν δομημένο σε σαφείς παραγράφους, ενώ παράλληλα περιείχε εύστοχα παραδείγματα και επιχειρηματολογία.

Αμέσως του κινήθηκαν υποψίες, και, όταν βρέθηκε πρόσωπο με πρόσωπο με τον φοιτητή του, τον ρώτησε κατά πόσον είχε γράψει μόνος του την εργασία, με εκείνον να εξομολογείται πως είχε χρησιμοποιήσει το GPT, μια ρομποτική εφαρμογή παραγωγής λόγου η οποία παρέχει πληροφορίες, εξηγεί έννοιες και αναπτύσσει ιδέες σε απλές προτάσεις -και στην εν λόγω περίπτωση είχε συντάξει την εργασία.

Θορυβημένος, ο Αουμαν αποφάσισε να αλλάξει τον τρόπο που αναθέτει τη συγγραφή δοκιμιακών εργασιών αυτό το εξάμηνο, σκοπεύοντας να υποχρεώσει τους φοιτητές να γράφουν πρώτα προσχέδια μέσα στην αίθουσα, όπου θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν προγράμματα περιήγησης στο Διαδίκτυο τα οποία καταγράφουν και περιορίζουν την όποια χρήση τους. Στη συνέχεια, οι φοιτητές θα καλούνται να τεκμηριώσουν οποιαδήποτε αναθεώρηση, ενώ παράλληλα ο Αουμαν σχεδιάζει να εισαγάγει στα μαθήματα τη χρήση της εφαρμογής ζητώντας από τους φοιτητές να αξιολογήσουν τις απαντήσεις της στα ερωτήματα που θα της τίθενται.

«Μιλάμε για τέλος εποχής στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ τίθενται ερωτήματα στην ανθρωπότητα όπως το τι ακριβώς σκέφτεται αυτό το ρομπότ που είναι λες και ήρθε από άλλο πλανήτη» είπε.

Παντού στις ΗΠΑ, πανεπιστημιακοί όπως ο Αουμαν, καθώς και οι προϊστάμενοί τους κοσμήτορες και πρυτάνεις, έχουν αρχίσει να μεταβάλλουν την εκπαιδευτική διαδικασία μετά την εμφάνιση του ChatGPT, γεγονός που ίσως αποτελεί την αρχή μιας τεράστιας αλλαγής στη διδασκαλία και την εκμάθηση. Ορισμένοι καθηγητές σχεδιάζουν εντελώς από την αρχή τα μαθήματα που διδάσκουν, προσθέτοντας περισσότερες προφορικές εξετάσεις, ομαδικές εργασίες και χειρόγραφα κείμενα στη θέση τυπωμένων.

Τέτοιες κινήσεις αποτελούν μέρος της μάχης που δίνεται σε πραγματικό χρόνο με ένα νέο κύμα εξέλιξης της τεχνολογίας, που έχει γίνει γνωστό ως «παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη». Το ChatGPT, που κυκλοφόρησε μόλις τον περασμένο Νοέμβριο από το εργαστήριο OpenAI, είναι ανάμεσα στα πλέον πρωτοποριακά προγράμματα αυτού του κύματος, το οποίο προκαλεί μια τεράστια αλλαγή καθώς συντάσσει κείμενα με σχεδόν ανθρώπινη διάρθρωση και λεπτές διαφοροποιήσεις, ανταποκρινόμενο σε σύντομα θέματα, και ήδη χρησιμοποιείται για ερωτικές επιστολές, ποίηση, λογοτεχνία, αλλά και σχολικές και ακαδημαϊκές εργασίες.

Γεγονός που έχει θορυβήσει ορισμένα γυμνάσια και λύκεια, με τους καθηγητές να προσπαθούν να ξεδιαλύνουν κάθε φορά κατά πόσον οι μαθητές τους χρησιμοποίησαν την εφαρμογή. Στο εκπαιδευτικό σύστημα ορισμένων αμερικανικών πολιτειών, μεταξύ των οποίων και η Νέα Υόρκη, έχει κιόλας απαγορευτεί η χρήση αυτού του εργαλείου στα δίκτυα Wi-Fi τους και τις σχολικές συσκευές ούτως ώστε να εμποδιστεί αυτή η μορφή αντιγραφής νέας γενιάς, παρ’ όλο που φυσικά είναι εύκολο για τους μαθητές να βρουν παράτυπους τρόπους πρόσβασης στην εφαρμογή.

Στην ανώτατη εκπαίδευση, όμως, τα ιδρύματα είναι επιφυλακτικά ως προς την αποτελεσματικότητα μιας τυχόν απαγόρευσης, η οποία θέτει και το ζήτημα της ακαδημαϊκής ελευθερίας. Γεγονός που συνεπάγεται πως εκείνο που πρέπει να αλλάξει είναι ο τρόπος διδασκαλίας.

Σε πολλά γνωστά πανεπιστήμια των ΗΠΑ οι καθηγητές καταργούν τις εργασίες που γίνονται από το σπίτι, οι οποίες κυριάρχησαν κατά την περίοδο της πανδημίας, καθώς τώρα θεωρείται εύκολο να γίνουν με χρήση ρομποτικών εφαρμογών παραγωγής λόγου, και προτιμούν τις εργασίες εντός της πανεπιστημιακής αίθουσας και τις χειρόγραφες και ομαδικές εργασίες, ενώ οι εξετάσεις συχνά διεξάγονται προφορικά.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΟΠΣΥΔ - Αναπληρωτές: Οδηγίες εγγραφής αναπληρωτών

Προκηρύξεις Εκπαιδευτικών: Προλάβετε 11 μόρια ΠΡΙΝ τις ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΟΙ  ΑΙΤΗΣΕΙΣ στον ΟΠΣΥΔ

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής του Παν.Πατρών με μόνο 12 ευρώ το μήνα

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ - Προλάβετε προκηρύξεις: Πάρτε σε 2 μόνο ημέρες online Πιστοποίηση Αγγλικών με 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 100 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

μετρό Πειραιάς
Μετρό Πειραιά: Παρέμβαση Ντογιάκου μετά από δημοσίευμα για εισροή θαλασσινού νερού σε σήραγγα
Παρέμβαση Ντογιάκου μετά από δημοσίευμα για εισροή θαλασσινού νερού σε σήραγγα του μετρό Πειραιά
Μετρό Πειραιά: Παρέμβαση Ντογιάκου μετά από δημοσίευμα για εισροή θαλασσινού νερού σε σήραγγα
pinakas
Ιδιωτική εκπαίδευση: Αντιπαράθεση ΟΙΕΛΕ - ιδιοκτητών για την «διαφημιστική» ημερίδα στον Πειραιά
ΟΙΕΛΕ: Τελικά αποφασίστε, κύριοι του Συνδέσμου των ιδιοκτητών: είναι τα ιδιωτικά σχολεία, ναι ή όχι, τμήμα του επίσημου εκπαιδευτικού συστήματος;
Ιδιωτική εκπαίδευση: Αντιπαράθεση ΟΙΕΛΕ - ιδιοκτητών για την «διαφημιστική» ημερίδα στον Πειραιά