sxoleia mathites
«Είναι μια ωρολογιακή βόμβα. Τα παιδιά παραμένουν παιδιά, θα σεβαστούν τους κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης για τα πρώτα 10 δευτερόλεπτα», εκτιμά εκπρόσωπος οργάνωσης γονιών στην Ισπανία

Λιγότεροι μαθητές στις τάξεις, λιγότερες ώρες μαθημάτων και η μάσκα υποχρεωτική: στην Ευρώπη, τα σχολεία ανοίγουν και πάλι τις πόρτες τους παρά την αναζωπύρωση της επιδημίας, με νέες υγειονομικές συνήθειες οι οποίες έχουν στόχο να αποφευχθούν πάση θυσία οι εστίες μόλυνσης.

Γι' αυτή την επιστροφή στις τάξεις που δεν μοιάζει με τις άλλες, οι μαθητές δεν είναι οι μόνοι που ανησυχούν. Πολλοί είναι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί που εκτιμούν ότι τα μέτρα αυτά δεν αρκούν ή ότι ελήφθησαν εσπευσμένα, σε σημείο μερικοί να εξετάζουν το ενδεχόμενο να κρατήσουν τα παιδιά τους στο σπίτι.

«Είναι μια ωρολογιακή βόμβα», εκτιμά ο Νταβίντ Ροντρίγκο, εκπρόσωπος μιας οργάνωσης γονιών που πιέζει για να γίνονται τα μαθήματα ονλάιν. Αυτός ο ηλικίας 41 ετών κάτοικος της Σαραγόσα έχει αποφασίσει να μην στείλει στο σχολείο τους δύο γιούς του, ηλικίας 7 και 9 ετών.

«Τα παιδιά παραμένουν παιδιά», εξηγεί, «θα σεβαστούν τους κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης για τα πρώτα 10 δευτερόλεπτα». Όπως αυτός, πολλές ομάδες γονιών υποστηρίζουν πως η εκπαίδευση κατ' οίκον πρέπει να γίνει ο κανόνας μέχρι να βρεθεί ένα εμβόλιο ή μια αποτελεσματική θεραπεία για την Covid-19.

Η κυβέρνηση, από την πλευρά της, επιμένει ότι οι μικροί Ισπανοί, οι οποίοι δεν έχουν καθήσει στα θρανία τους από τον Μάρτιο, πρέπει να επιστρέψουν στις τάξεις τον Σεπτέμβριο.

Από την ηλικία των έξι ετών θα πρέπει μάλιστα να φορούν μάσκα, ακόμη και στο προαύλιο κατά τα διαλείμματα.

Η Ιταλία, από την πλευρά της, δεν θα επιβάλει στα παιδιά τη χρήση μάσκας όταν μπορεί να γίνεται σεβαστή η απόσταση ενός μέτρου.

«Αυτοσχεδιασμός»

Λόγω της κατάστασης, ορισμένες χώρες μείωσαν επίσης τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις.

Η Σερβία και η Βοσνία έχουν έτσι μειώσει τον αριθμό αυτόν στα 15 παιδιά.

Επιπλέον της πρόσληψης 11.000 επιπλέον εκπαιδευτικών, η περιφέρεια της Μαδρίτης στην Ισπανία επέλεξε να γίνονται μαθήματα στο ύπαιθρο και θα εγκαταστήσει προσωρινά τάξεις στα προαύλια, ώστε να μειώσει το πολύ στους 20 τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη.

Πρόκειται για μια απόφαση που ανακοινώθηκε τόσο αργά ώστε ορισμένοι εκπαιδευτικοί εκφράζουν σοβαρές αμφιβολίες.

Είναι «σαν ένας γάμος για τον οποίο δεν έχεις κάνει καμιά ετοιμασία», αστειεύεται η Μερθέδες Σαρντίνια, καθηγήτρια, μέλος του συνδικάτου Εργατικές Επιτροπές στη Φουενλαμπράδα, ένα προάστιο στη νότια Μαδρίτη. «Δεν έχεις αγοράσει το νυφικό ούτε το γαμπριάτικο κοστούμι, δεν έχεις πάει στο κομμωτήριο, τίποτε. Και τρεις μέρες πριν, λες, 'θα τα κάνω όλα αυτά'».

Σύμφωνα με την ίδια, «οι εκπαιδευτικοί φοβούνται πολύ, όπως και οι μαθητές και οι γονείς».

Τα κύρια συνδικάτα των εκπαιδευτικών της περιφέρειας της Μαδρίτης απηύθυναν έκκληση για απεργία στις 16, 17 και 18 Σεπτεμβρίου για να καταγγελθεί αυτός ο «αυτοσχεδιασμός».

Εντούτοις ορισμένοι δέχονται πρόθυμα να επιστρέψουν στην τάξη και μάλιστα ανυπομονούν να ξαναδούν τους μαθητές τους, όπως η Άνα ντα Σίλβα, μια 42χρονη φιλόλογος: «Έχω ανάγκη να δω τους μαθητές μου, να αλληλεπιδράσω μαζί τους. Ξέρουμε τα όνειρά τους, τις χαρές τους, τις απογοητεύσεις τους».

Αγορά υλικού

Άλλα μέτρα που έχουν ληφθεί από τις εκπαιδευτικές αρχές: η κλιμακωτή έναρξη των μαθημάτων, το συχνό πλύσιμο των χεριών και βραχύτερη διάρκεια των μαθημάτων. Σε ορισμένες περιοχές στη Βοσνία εξετάζεται το ενδεχόμενο τα μαθήματα να διαρκούν όχι περισσότερο από 20 λεπτά.

Σε μερικές περιπτώσεις, οι κυβερνήσεις επένδυσαν σε έπιπλα: η Ιταλία παρήγγειλε 2,4 εκατ. ατομικά θρανία, τα οποία σε μερικές περιπτώσεις δεν θα παραδοθούν παρά τον Οκτώβριο, αρκετά μετά την επιστροφή, που προβλέπεται για τα μέσα Σεπτεμβρίου.

Σε κάθε περίπτωση, οι λίγες χώρες στις οποίες έχουν ξαναρχίσει τα μαθήματα στα σχολεία έχουν δείξει πως μηδενικός κίνδυνος δεν υφίσταται: στη Γερμανία, δύο σχολεία αναγκάσθηκαν να κλείσουν και πάλι στις αρχές Αυγούστου μετά την εμφάνιση κρουσμάτων, μερικές μόνο ημέρες μετά την επιστροφή στις τάξεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sillalitirio-ekpaideutikoi.jpg
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή
Ο αγώνας στα χέρια των Πρωτοβάθμιων σωματείων και των εκπαιδευτικών - Ζητούν επαναπροκήρυξη απεργίας-αποχής και από τις Ομοσπονδίες
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή
γιαγιά
«Νταντάδες της γειτονιάς»: Πώς θα λάβουν έως και 500 ευρώ παππούδες και γιαγιάδες
Πώς μπορούν οι γιαγιάδες, οι παππούδες, οι θείοι και οι νονοί να εισπράττουν 500 ευρώ από το πρόγραμμα «Νταντάδες της Γειτονιάς»;
«Νταντάδες της γειτονιάς»: Πώς θα λάβουν έως και 500 ευρώ παππούδες και γιαγιάδες
ilikiomenos
Θεσσαλονίκη: Ιδιοκτήτες γηροκομείου καταδικάστηκαν για τον θάνατο τετραπληγικού που κάηκε ζωντανός
Δεν λειτούργησε η πυρανίχνευση στο θάλαμο του άτυχου άνδρα
Θεσσαλονίκη: Ιδιοκτήτες γηροκομείου καταδικάστηκαν για τον θάνατο τετραπληγικού που κάηκε ζωντανός
ΔΥΠΑ ΟΑΕΔ
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Η πιλοτική δράση υλοποιείται στο πλαίσιο συνεργασίας της ΔΥΠΑ με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και στοχεύει στην παροχή...
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης