Thumbnail
Εκατοντάδες χιλιάδες τόνοι πετρελαίου διασκορπίστηκαν σε μια τεράσται επριοχή

Μια μεγάλη πετρελαιοκηλίδα έχει δημιουργήσει το ιρανικό δεξαμενόπλοιο που βυθίσθηκε την Κυριακή στην Ανατολική Σινική Θάλασσα, σύμφωνα με κινεζικά μέσα ενημέρωσης και τις ιαπωνικές αρχές. Την ίδια ώρα αυξάνονται οι ανησυχίες για ενδεχόμενη περιβαλλοντική καταστροφή και ανεπανόρθωτη ζημιά στο θαλάσσιο οικοσύστημα.

Πρόκειται για το δεξαμενόπλοιο Sanchi που είχε πιάσει φωτιά και έπλεε ακυβέρνητο από τις 6 Ιανουαρίου, όταν και είχε συγκρουσθεί με το φορτηγό πλοίο Crystal. Ισχυροί άνεμοι το είχαν παρασύρει μακριά από τις κινεζικές ακτές, όπου είχε σημειωθεί η σύγκρουση, μεταφέροντάς το εντός της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης της Ιαπωνίας.

Η Ακτοφυλακή της χώρας ανακοίνωσε πως το πετρέλαιο έχει διασκορπιστεί σε μια περιοχή μήκους 13 χλμ. και πλάτους 11 χλμ., αν και πρόσθεσε πως η πετρελαιοκηλίδα περιορίζεται χάρη στις προσπάθειες ειδικών σκαφών απορρύπανσης.

Η Ακτοφυλακή πρόσθεσε πως η πυρκαγιά στην επιφάνεια της θάλασσας κατασβέσθηκε γύρω στις 4:00, ώρα Ελλάδας, σήμερα, αν και σύμφωνα με άλλες αρχές και την κινεζική κρατική τηλεόραση CCTV, μαύρος καπνός συνέχιζε να υψώνεται για πολλές ώρες από το σημείο στο οποίο βυθίσθηκε το δεξαμενόπλοιο.

Η προσπάθεια καθαρισμού άρχισε και τα σωστικά συνεργεία έχουν σταματήσει την έρευνα για επιζώντες, σύμφωνα με τη CCTV.

Όλα τα μέλη του πληρώματος του Sanchi, αποτελούμενο από 30 Ιρανούς και δύο από Μπανγκλαντεσιανούς, πιστεύεται πως έχασαν τη ζωή τους στην τραγωδία αυτή. Επίσης δημιουργήθηκε η μεγαλύτερη πετρελαιοκηλίδα που έχει προκληθεί από δεξαμενόπλοιο από το 1991, όταν 260.000 τόνοι πετρελαίου είχαν διαρρεύσει στην ακτή της Ανγκόλας.

Η Ανατολική Σινική Θάλασσα είναι γνωστή για το πλούσιο θαλάσσιο οικοσύστημά της, το οποίο είχε ήδη πληγεί από τη ρύπανση. Περιλαμβάνει φάλαινες, φώκαινες και θαλάσσια πουλιά, λέει ο Ρικ Στάινερ, αμερικανός επιστήμονας της θαλάσσιας ζωής και ειδικός στις πετρελαιοκηλίδες.

Η Greenpeace ανέφερε σε δήλωση που εξέδωσε ότι η έκρηξη και η βύθιση του δεξαμενοπλοίου συνέβη «σε έναν σημαντικό τόπο αναπαραγωγής ψαριών». «Αυτή την εποχή του χρόνου η περιοχή χρησιμεύει για να ξεχειμωνιάζουν βρώσιμα είδη ψαριών. Η περιοχή βρίσκεται επίσης στη διαδρομή που ακολουθούν κατά την αποδημία τους πολλά θαλάσσια θηλαστικά, όπως η μεγάπτερος φάλαινα, η σωστή φάλαινα και η γκρίζα φάλαινα», τονίζει η Greenpeace.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποιοι οδηγούν τα «ΑΟ» αυτοκίνητα στην Ελλάδα - Τι σημαίνουν οι μυστηριώδεις πινακίδες

Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tiri
Καθημερινή κατανάλωση τυριού: Τι επιπτώσεις έχει για την υγεία σου
Το τυρί είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής πολλών ανθρώπων. Το βρίσκουμε παντού: σε σάντουιτς, σαλάτες, μακαρονάδες και πίτσες. Όμως, πόσο καλό...
Καθημερινή κατανάλωση τυριού: Τι επιπτώσεις έχει για την υγεία σου
paidi
Γιατί δεν πρέπει να δείχνουμε προτίμηση σε ένα απο τα παιδιά μας
Έρευνες έχουν δείξει πως πολλοί γονείς ασυναίσθητα τείνουν να ευνοούν το ένα παιδί περισσότερο από το άλλο. Αυτή η διαφοροποιημένη μεταχείριση, όμως,...
Γιατί δεν πρέπει να δείχνουμε προτίμηση σε ένα απο τα παιδιά μας
xorismos
Πώς να διαχειριστείς έναν χωρισμό: Μια νέα αρχή μέσα από τον πόνο
Ένας χωρισμός, είτε πρόκειται για γάμο είτε για μια βαθιά προσωπική σχέση, είναι ένα από τα πιο δύσκολα γεγονότα που μπορεί να βιώσει ένας άνθρωπος.
Πώς να διαχειριστείς έναν χωρισμό: Μια νέα αρχή μέσα από τον πόνο