Thumbnail
Συγκεκριμένες μάρκες προωθούνται τεχνηέντως σχεδόν στις μισές ταινίες

Η προώθηση του αλκοόλ από τις εταιρίες ποτών, με «όχημα» τις κινηματογραφικές ταινίες του Χόλιγουντ, εμφανίζει μεγάλη αύξηση, καθώς έχει διπλασιασθεί κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.

Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται στα φιλμ που είναι κατάλληλα για παιδιά, πράγμα που οι επιστήμονες θεωρούν ανησυχητικό.
Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Κολλεγίου Ντάρτμουθ του Νιου Χαμσάιρ, με επικεφαλής τον καθηγητή παιδιατρικής Τζέημς Σάρτζεντ, έκαναν τη σχετική ανακοίνωση σε συνέδριο των Αμερικανικών Εταιρειών Παιδιατρικής στο Σαν Φρανσίσκο.

«Τα παιδιά και οι νέοι εκλαμβάνουν τους πρωταγωνιστές των ταινιών ως πρότυπα. Για τις εταιρείες των αλκοολούχων ποτών, όταν ένας αγαπημένος σταρ χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη μάρκα αλκοόλ, αυτή θα συνδεθεί με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που οι νέοι θαυμάζουν στο είδωλό τους. Να γιατί δεν αποτελεί έκπληξη ότι το αλκοόλ διαφημίζεται τόσο πολύ μέσω των ταινιών και γιατί αυτές ακριβώς τις μάρκες προτιμούν να πίνουν οι νέοι», δήλωσε ο Σάρτζεντ.

Οι ερευνητές μελέτησαν τις 100 ταινίες με τα μεγαλύτερα ετήσια έσοδα της τελευταίας εικοσαετίας. Διαπιστώθηκε ότι το κινηματογραφικό μάρκετινγκ του αλκοόλ έχει αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό 5%, ενώ η συνολική αύξηση φθάνει το 92% κατά την περίοδο 1996-2015.

Η χρήση αλκοόλ προβάλλεται σχεδόν σε εννέα ταινίες στις δέκα (ποσοστό 87%), ενώ οι ηθοποιοί εμφανίζονται να πίνουν αλκοόλ στο 85% των ταινιών που είναι κατάλληλες για παιδιά.

Συγκεκριμένες μάρκες προωθούνται τεχνηέντως σχεδόν στις μισές ταινίες (44%), με τρεις μάρκες (Budweiser, Miller, Heineken) να αποτελούν το ένα τρίτο του συνόλου (33%). Η Budweiser εμφανίζεται στο 15% των ταινιών που είναι κατάλληλες για παιδιά.

«Η αυξανόμενη κάθε χρόνο έκθεση στο αλκοόλ μέσω των ταινιών είναι ανησυχητική, επειδή έχει κατ’ επανάληψη δειχθεί ότι σχετίζεται με αυξημένη μελλοντική κατανάλωση αλκοόλ αλλά και με υψηλότερα ποσοστά αλκοολισμού», δήλωσε η ερευνήτρια Σαμάνθα Κούκιερ και επεσήμανε ότι το ζήτημα πρέπει να ληφθεί πιο σοβαρά υπόψη από τις αρμόδιες αρχές.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραλήρημα Λατινοπούλου: Σκουπίδια οι Εκπαιδευτικοί - Να απολυθούν - Ζήτω ο Μεταξάς (Βίντεο)

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikoi
Επιστολή εκπαιδευτικών για την βίαιη επίθεση διευθύντριας σε δασκάλα του σχολείου της
Τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου απέστειλαν στο alfavita.gr ανοικτή επιστολή, εκφράζοντας τη δική τους οπτική και απευθύνοντας έντονη κριτική σε...
Επιστολή εκπαιδευτικών για την βίαιη επίθεση διευθύντριας σε δασκάλα του σχολείου της
katsibelis
Ε, όχι κ. Διευθυντά της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου
Η δημόσια επίπληξη σε εκπαιδευτικό μέσα σε εκκλησιαστικό χώρο – όπως εξακριβώθηκε – προκάλεσε έντονη αντίδραση από την εκπαιδευτική κοινότητα ως...
Ε, όχι κ. Διευθυντά της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου
βιβλιο
Απίθανο! Ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να μεταφέρουν μόνοι τους τα σχολικά βιβλία με τα αυτοκίνητά τους
Σοβαρές καθυστερήσεις και ασυνήθιστες πρακτικές στη διανομή των σχολικών βιβλίων από τον ΔΙΟΦΑΝΤΟ – Εκπαιδευτικοί καλούνται να κάνουν οι ίδιοι τη...
Απίθανο! Ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να μεταφέρουν μόνοι τους τα σχολικά βιβλία με τα αυτοκίνητά τους
χριστουγενα
Χριστουγεννιάτικα ταξίδια: Χαμηλότερες τιμές για αεροπορικά εισιτήρια
φωνα με τα τελευταία στοιχεία από την Google Flights, αυτή είναι η περίοδος που οι αεροπορικές κρατήσεις βρίσκονται στο πιο οικονομικό τους σημείο...
Χριστουγεννιάτικα ταξίδια: Χαμηλότερες τιμές για αεροπορικά εισιτήρια