Thumbnail
Ο σύγχρονος ινδικός κινηματογράφος γιορτάζει 100 χρόνια και τιμάται ποικιλοτρόπως

 

Ο σύγχρονος ινδικός κινηματογράφος γιορτάζει 100 χρόνια και τιμάται ποικιλοτρόπως
 
 
Σκηνή από την ταινία «Bombay talkies»
 

Κάννες, αποστολή

Τα 100 χρόνια ύπαρξης ινδικού κινηματογράφου γιορτάζονται εφέτος ποικιλλοτρόπως στο φεστιβάλ των Καννών. Εκτός από το γεγονός ότι η 35χρονη ηθοποιός Βίντια Μπαλάνείναι μέλος της κριτικής επιτροπής υπό την προεδρία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, το φεστιβάλ έχει επίσης προγραμματίσει αρκετές παρθενικές προβολές νέων ινδικών ταινιών που αποδεικνύουν περίτρανα ότι ο ινδικός κινηματογράφος, ο πιο προσοδοφόρος κινηματογράφος του κόσμου, δεν είναι μόνον Bollywood.

Σκηνή από την ταινία «Bombay talkies»

Ισως η πιο αναμενόμενη προβολή όλων αυτών των ταινιών να είναι της «τετράπτυχης» σπονδυλωτής ταινίας «Bombay talkies», που σκηνοθέτησαν τέσσερις από τους πολλά υποσχόμενους νέους ινδούς κινηματογραφιστές των καιρών μας. Οι Ανουράγκ Κασιάπ, Ντιμπακάρ Μπανερτζί, Καράν Γιοχάρ και Ζόια Ακτάρσκηνοθέτησαν από ένα επεισόδιο μιας ταινίας που υμνεί το ινδικό σινεμά με διαφορετικού τύπου, κοινωνικές, καθημερινές ιστορίες.

Στο πρόγραμμα του Δεκαπενθημέρου Σκηνοθετών υπάρχει το «Ugly» του Ανουράγκ Κασιάπ γύρω από την επανασύνδεση μιας αλκοολικής γυναίκας με τον άντρα της όταν το παιδί τους πέφτει θύμα απαγωγής, το «Dabba» του Ριτές Μπάτρα  αλλά και ένα αστυνομικό θρίλερ, το «Monsoon shootout» του πρωτοεμφανιζόμενου Αμίτ Κουμάρ ο οποίος εξετάζει τις τρεις διαφορετικές εκδοχές που θα μπορούσαν να προκύψουν ως αποτέλεσμα από την κρίσιμη απόφαση ενός αστυνομικού να πυροβολήσει ή όχι.

Αυτή η γιορτή του ινδικού σινεμά δεν έγινε από την μια στιγμή στην άλλη. Τουναντίον, σύμφωνα με τον Τιερί Φρεμό, καλλιτεχνικό διευθυντή του φεστιβάλ, χρειάστηκε να περάσουν τρία ολόκληρα χρόνια ώστε η εφετινή «έκρηξη» να μην προβεί από το πουθενά. Σημαντικές κινήσεις στρατηγικής του φεστιβάλ κατά τη διάρκεια της τελευταίας τριετίας είχαν ως συνέπεια αυτήν την πολλαπλή επέλεση του νέου ινδικού κινηματογράφου. Διότι, παρά το γεγονός ότι η Ινδία έχει παράδοση στον κινηματογράφο, η τελευταία φορά που ινδική ταινία προβλήθηκε εντός συναγωνισμού στις Κάννες ήταν το 1994 με το «Swaham» του Σαζί Ν Καρούν.

Το 2010 ο Φρεμό παρουσίασε τις πρώτες ενδείξεις για την υπεράσπιση του ινδικού σινεμά επιλέγοντας τον σκηνοθέτη Σεκάρ Καπούρ ως μέλος της κριτικής επιτροπής. Πέρσι στο Δεκεπανθήμερο Σκηνοθετών προβλήθηκαν αρκετές ταινίες νέων δημιουργών οι οποίοι όπως φάνηκε έχουν ανάγκη επικοινωνίας με το παγκόσμιο κοινό ισορροπώντας ανάμεσα στο παραδοσιακό Bollywood αλλά και το πιο κοινωνικοπολιτικό σινεμά του οποίου «πατέρας» στην Ινδία παραμένει ο κορυφαίος Σατγιαζίτ Ρέι.

http://www.tovima.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 7/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

myalo
Μεταφορά της ανθρώπινης συνείδησης σε υπολογιστή: Επιστήμη ή φαντασία;
Η προοπτική να αντιγράψουμε το μυαλό μας σε ένα ψηφιακό περιβάλλον προκαλεί έντονο ενδιαφέρον αλλά και προβληματισμό.
Μεταφορά της ανθρώπινης συνείδησης σε υπολογιστή: Επιστήμη ή φαντασία;
solarioum
Τεχνητό μαύρισμα: Γιατί το σολάριουμ δεν είναι τόσο αθώο όσο φαίνεται
Παρότι θεωρείται για πολλούς μια εύκολη και γρήγορη λύση για το πολυπόθητο καλοκαιρινό χρώμα, το σολάριουμ κρύβει σοβαρούς κινδύνους για την υγεία.
Τεχνητό μαύρισμα: Γιατί το σολάριουμ δεν είναι τόσο αθώο όσο φαίνεται