Κοινωνία

Η έλλειψη ήλιου μπορεί να απειλεί την υγεία μας; Η προειδοποίηση ειδικού

Google Logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Νέα δεδομένα δείχνουν πως η πολύωρη παραμονή σε κλειστούς χώρους ίσως συνδέεται με αυξημένους κινδύνους για τον οργανισμό.

Η σύγχρονη ζωή μάς έχει συνηθίσει να περνάμε όλο και περισσότερες ώρες μέσα σε σπίτια, γραφεία και κλειστούς χώρους. Ωστόσο, ένας γιατρός κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, υποστηρίζοντας ότι η περιορισμένη έκθεση στο φυσικό φως μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία.

Ο Dr. Roger Seheult αναφέρεται σε σουηδική μελέτη διάρκειας 20 ετών, η οποία εξέτασε τη σχέση ανάμεσα στον χρόνο που περνούν οι άνθρωποι στον ήλιο και στον κίνδυνο εμφάνισης σοβαρών προβλημάτων υγείας.

Η έρευνα παρακολούθησε σχεδόν 30.000 γυναίκες και κατέγραψε τη σχέση μεταξύ της έκθεσης στον ήλιο και της θνησιμότητας από παθήσεις όπως ο καρκίνος και τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Σύμφωνα με τα ευρήματα που παρουσιάστηκαν, όσες γυναίκες είχαν τη μικρότερη επαφή με το ηλιακό φως εμφάνισαν υψηλότερα ποσοστά θνησιμότητας σε σύγκριση με εκείνες που περνούσαν περισσότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους.

Ο ήλιος ως μέρος ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής

Ο ειδικός διευκρινίζει ότι τα αποτελέσματα δείχνουν συσχέτιση και όχι απαραίτητα άμεση αιτία, όμως υπογραμμίζει πως η καθημερινή επαφή με το φυσικό περιβάλλον φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο.

Όπως επισημαίνει, πολλοί άνθρωποι έχουν απομακρυνθεί από τη φύση, καθώς η καθημερινότητα πλέον πραγματοποιείται σχεδόν αποκλειστικά σε εσωτερικούς χώρους.

Ακόμη και λίγα λεπτά έξω, σύμφωνα με τον ίδιο, μπορούν να προσφέρουν οφέλη, καθώς το φυσικό φως επηρεάζει τον οργανισμό και τη συνολική ευεξία.

Πόσος ήλιος είναι αρκετός;

Σύμφωνα με ειδικούς, για πολλούς ανθρώπους περίπου 10 έως 15 λεπτά έκθεσης στον ήλιο την ημέρα μπορεί να είναι αρκετά ώστε να υπάρξουν οφέλη.

Για άτομα με πιο σκούρο δέρμα, ο χρόνος αυτός μπορεί να είναι μεγαλύτερος.

Ωστόσο, η υπερβολική έκθεση χωρίς προστασία δεν είναι ασφαλής. Η χρήση αντηλιακού παραμένει απαραίτητη για μεγαλύτερη παραμονή στον ήλιο, καθώς η υπεριώδης ακτινοβολία συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για το δέρμα και τα μάτια.

Το μήνυμα των ειδικών είναι απλό: η ισορροπία είναι το κλειδί. Ούτε η πλήρης αποφυγή του ήλιου ούτε η υπερβολική έκθεση αποτελούν σωστή επιλογή.

0 Δείτε τα σχόλια

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις στο alfavita.gr

Σχολεία: Όλες οι ημερομηνίες για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς - Πότε επιστρέφουν εκπαιδευτικοί και μαθητές

ΑΣΕΠ 6Κ/2026: Κλείδωσε η νέα προκήρυξη για 317 μόνιμες προσλήψεις στα νοσοκομεία

Υπουργείο Παιδείας: Μέσω gov.gr η ανάληψη υπηρεσίας για τους εκπαιδευτικούς
 

Google Logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Viber Ακολουθήστε το Αlfavita στο Viber

κοινωνία