κινηση
Το όραμα της δημοτικής αρχής - Ένα δίκτυο που ενώνει γειτονιές και κοινότητες

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει ένα φιλόδοξο σχέδιο που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο μετακίνησης στην πρωτεύουσα. Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων ενέκρινε ομόφωνα τη Μελέτη Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας, ανοίγοντας τον δρόμο για τη δημιουργία ενός νέου, συμπληρωματικού συστήματος μεταφορών μέσα στην πόλη.

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στη συνολική στρατηγική της δημοτικής αρχής για βιώσιμη κινητικότητα, με βασικό ζητούμενο τη μείωση της εξάρτησης από το αυτοκίνητο και την αναβάθμιση της καθημερινότητας των κατοίκων.

 
Η νέα Δημοτική Συγκοινωνία σχεδιάζεται ως ένα ανθρώπινο, λειτουργικό και προσβάσιμο δίκτυο, που θα εξυπηρετεί τις γειτονιές και θα αποσυμφορεί το ήδη επιβαρυμένο οδικό δίκτυο.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η Αθήνα φιλοδοξεί να αποκτήσει δικό της σύστημα δημοτικής μετακίνησης, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της πόλης και των κατοίκων της.
Η δημοτική αρχή υπογραμμίζει ότι πρόκειται για μια τεκμηριωμένη και ρεαλιστική παρέμβαση, με κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα, που ενισχύει την ισότιμη πρόσβαση όλων στον αστικό χώρο.

Το προτεινόμενο σχήμα προβλέπει τη δημιουργία επτά γραμμών, συνολικού μήκους 72,57 χιλιομέτρων, με 291 στάσεις, καλύπτοντας όλες τις Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου Αθηναίων.
Κάθε γραμμή συνδέει τουλάχιστον δύο γειτονικές κοινότητες, ενισχύοντας την εσωτερική συνοχή της πόλης και διευκολύνοντας την καθημερινή μετακίνηση κατοίκων και επισκεπτών.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη διασύνδεση με σταθμούς Μετρό και βασικούς κόμβους μετεπιβίβασης, ώστε το νέο δίκτυο να λειτουργεί συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά προς τα μέσα του ΟΑΣΑ (Μετρό, ΗΣΑΠ, λεωφορεία).
Παράλληλα, ο σχεδιασμός επιδιώκει την ελαχιστοποίηση κυκλοφοριακών παρεμβάσεων, ώστε να αποφευχθούν πρόσθετα προβλήματα στην πόλη.

Η Δημοτική Συγκοινωνία συνδέεται άμεσα με το όραμα για Ανοιχτές Γειτονιές των 15 λεπτών, όπου οι βασικές ανάγκες καλύπτονται με σύντομες, φιλικές και προσβάσιμες μετακινήσεις.
Πρόκειται για ένα μοντέλο που ενισχύει τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή και την ανθεκτικότητα της πόλης.

Πριν την ολοκλήρωση της μελέτης, προηγήθηκε διαβούλευση με τις Δημοτικές Κοινότητες, οι οποίες κατέθεσαν προτάσεις και παρατηρήσεις, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση του τελικού σχεδίου.
Σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο, το επόμενο στάδιο περιλαμβάνει την έγκριση της μελέτης από τον ΟΑΣΑ και το Υπουργείο Μεταφορών, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία εφαρμογής.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εστια
Οξύ το πρόβλημα φοιτητικής στέγασης στην Ξάνθη – Καταγγελίες για εξώσεις και άδειες εστίες
Λιγότερο από το 6% των φοιτητών στις εστίες: Αδιέξοδο για τη στέγαση στο ΔΠΘ
Οξύ το πρόβλημα φοιτητικής στέγασης στην Ξάνθη – Καταγγελίες για εξώσεις και άδειες εστίες
Υπουργείο Παιδείας
Υπουργείο Παιδείας: Στις 28 Φεβρουαρίου η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων για παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων για το 2026-27
Νέα προθεσμία για τα παραρτήματα ξένων Πανεπιστημίων στην Ελλάδα
Υπουργείο Παιδείας: Στις 28 Φεβρουαρίου η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων για παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων για το 2026-27
μαραγκου
Μεσίστια η σημαία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων - Θλίψη για τον θάνατο της καθηγήτριας και πρώην Κοσμήτορος, Λίλας Μαράγκου
Η εκλιπούσα υπήρξε σημαντική προσωπικότητα στον χώρο της Κλασικής Αρχαιολογίας, αφήνοντας ανεξίτηλο το αποτύπωμά της στην ελληνική ακαδημαϊκή...
Μεσίστια η σημαία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων - Θλίψη για τον θάνατο της καθηγήτριας και πρώην Κοσμήτορος, Λίλας Μαράγκου