διπλωμα
Ανανεώσεις, μαθήματα και ψηφιακά διπλώματα: Πώς η Ε.Ε. αλλάζει για πάντα την οδήγηση - Τι αλλάζει στην Ελλάδα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα μπορούσε να φέρει αλλαγές μόνο στις ταυτότητες, καθώς εισάγει νέους κανονισμούς που θα αλλάξουν τον τρόπο ανανέωσης στα διπλώματα οδήγησης.

Οι οδηγοί σε όλη την Ευρώπη θα πρέπει να προετοιμαστούν για πιο συχνές ανανεώσεις και υψηλότερο κόστος.

Νέος κανονισμός: Ανανέωση κάθε 10 χρόνια – Τι σημαίνει για τους οδηγούς

Σύμφωνα με τις οδηγίες των Βρυξελλών, οι άδειες οδήγησης θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε δέκα χρόνια, ενώ για άτομα άνω των 70 ετών κάθε πέντε χρόνια.

Στόχος είναι η οδική ασφάλεια, αλλά οι πολίτες βλέπουν πίσω από τον «εκσυγχρονισμό» ένα νέο οικονομικό βάρος και χαμένο χρόνο.

Ψηφιακή άδεια οδήγησης: Το μέλλον στο κινητό σας

Δεν πρόκειται μόνο για μια αλλαγή στην ημερομηνία λήξης της άδειας οδήγησης. Είναι η αρχή για κάτι πολύ μεγαλύτερο: της ευρωπαϊκής ψηφιακής άδειας οδήγησης.

Πρόκειται για ένα σύστημα που θα αποθηκεύει τα δεδομένα μας, τις παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. και, παρεμπιπτόντως, το ιστορικό οδήγησής μας. Επισήμως, θα χρησιμεύσει για την «εναρμόνιση» των κανονισμών μεταξύ των χωρών.

Ανεπίσημα όμως, αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο, το κράτος, ακόμη και ο αλγόριθμος θα γνωρίζουν περισσότερα για εσάς από την ίδια σας την οικογένεια.

Η πιο ήπια εκδοχή των Βρυξελλών – Τι θα πληρώσουν οι οδηγοί

Η πιο ήπια εκδοχή των Βρυξελλών για το συγκεκριμένο θέμα, υπόσχεται μεγαλύτερη ασφάλεια και λιγότερα ατυχήματα, αλλά στα μικρά γράμματα αναφέρονται τα «μαθήματα επανάληψης» για όσους είναι άνω των 65 ετών, τα οποία προς το παρόν θα είναι προαιρετικά.

Όλοι όμως ξέρουμε πώς εξελίσσονται τα πράγματα όταν κάτι είναι πραγματικά προαιρετικό. Φυσικά, καθένα από αυτά τα μαθήματα θα κοστίσει ένα υψηλό ποσό μεταξύ 150 και 200 ευρώ, εκτός βέβαια από τις ιατρικές εξετάσεις, τα τέλη, τα έγγραφα και μερικές άλλες μικρές λεπτομέρειες.

Αυτού του είδους τα μέτρα συνοδεύονται πάντα από ωραίες λέξεις: ενημέρωση, βιωσιμότητα, συνεχιζόμενη εκπαίδευση, εναρμόνιση και πάει λέγοντας. Πρόκειται για εντυπωσιακούς όρους που κανείς δεν τολμά να αμφισβητήσει, αλλά που κρύβουν μια ολοένα και πιο πατερναλιστική νοοτροπία, σύμφωνα με την οποία το κράτος σας παρακολουθεί «για το καλό σας». Σήμερα θα είναι ένα μάθημα, αύριο ποιος ξέρει τι;

Ψηφιοποίηση των αδειών οδήγησης: Ευκολία ή παρακολούθηση;

Η ψηφιοποίηση των αδειών οδήγησης έχει προγραμματιστεί για το 2030 και παρουσιάζεται ως μια μεγάλη ανακάλυψη. Και αυτό γιατί δεν χρειάζεται πλέον να την έχετε μαζί σας, μιας και θα υπάρχει στο κινητό σας τηλέφωνο. Είναι απίστευτα βολικό, αλλά να θυμάστε ότι κάθε ψηφιακό έγγραφο αφήνει πολλά ίχνη στο διαδίκτυο. Οι Βρυξέλες θέλουν να ενσωματώσουν την άδεια οδήγησης στην ευρωπαϊκή ψηφιακή ταυτότητα, σαν ένα είδος ενιαίου πορτοφολιού που θα συγκεντρώνει τα προσωπικά σας στοιχεία, τραπεζικά και φυσικά τα δεδομένα κυκλοφορίας σας.

Ορισμένες χώρες, όπως η Γερμανία και η Ολλανδία, έχουν ήδη προειδοποιήσει για τους κινδύνους αυτού του μοντέλου. Όπως αναφέρεται στα κείμενα, «Η Ευρώπη κινείται προς μια ασφαλέστερη και πιο βιώσιμη κινητικότητα».

Η παγίδα βρίσκεται σε αυτή τη δεύτερη λέξη, επειδή υπό το πρόσχημα αυτής της υποτιθέμενης βιωσιμότητας, εισάγονται μέτρα που τιμωρούν τον παραδοσιακό οδηγό, ειδικά εκείνους με αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή ένα άνω των δέκα ετών. Με άλλα λόγια, τιμωρούν τα φτωχότερα στρώματα της κοινωνίας.

Εάν η ψηφιακή άδεια οδήγησης συνδεθεί με τα αρχεία εκπομπών ρύπων, όπως ήδη εξετάζεται, κάθε ανανέωση θα μπορούσε να συνοδεύεται από έναν επιπλέον οικολογικό φόρο που θα σας εμποδίζει να οδηγείτε επειδή δεν έχετε την οικονομική δυνατότητα να αγοράσετε ένα καινούργιο αυτοκίνητο.

Με αυτόν τον τρόπο, η οδήγηση γίνεται προνόμιο που προορίζεται για τους πλούσιους. Το σύστημα θα γνωρίζει πόσα χιλιόμετρα πραγματοποιείται, πόσο ρυπαίνει το αυτοκίνητό σας, ακόμη και αν χρησιμοποιείτε το όχημα εκτός ζωνών χαμηλών εκπομπών. Όλα θα ελέγχονται τέλεια «για το καλό του πλανήτη». Η ατομική ελευθερία πίσω από το τιμόνι μειώνεται σιγά σιγά εν μέσω ψηφιακών μορφών και διαταγμάτων που ψηφίζονται χωρίς κοινοβουλευτική συζήτηση.

Το πιο παράδοξο είναι ότι αυτό το νέο μοντέλο δεν στοχεύει τόσο στη δημιουργία καλύτερων οδηγών, όσο στη δημιουργία πιο υπάκουων. Άνθρωποι που είναι πρόθυμοι να αποδεχτούν ότι η ανανέωση της άδειας οδήγησης είναι ένα είδος ηθικής υποχρέωσης, μια δοκιμασία θεσμικής υπακοής. Και το χειρότερο είναι ότι πολλοί δεν θα διαμαρτυρηθούν καν, επειδή η επιβολή του νόμου έρχεται πάντα τυλιγμένη σε ένα χαμόγελο και φέρει το μπλε λογότυπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τι ισχύει στην Ελλάδα: Η διάρκεια των αδειών οδήγησης

Στην Ελλάδα, οι άδειες οδήγησης για τις κατηγορίες AM, A1, Α2, A, B1, Β και BE ισχύουν για 15 έτη, από την ημέρα της επιτυχούς δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς ή από την ημέρα της ανανέωσής τους και όχι πέραν της συμπλήρωσης της ηλικίας των 65 ετών του κατόχου της άδειας.

Οι άδειες για τις κατηγορίες C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D και DE ισχύουν για πέντε έτη, ενώ η διοικητική ισχύς άδειας οδήγησης που ανανεώνεται πριν τη συμπλήρωση της ηλικίας των 65 ετών, δεν επιτρέπεται να έχει ημερομηνία λήξης μεγαλύτερη του εξηκοστού όγδοου έτους της ηλικίας του κατόχου της άδειας.

Από τη συμπλήρωση της ηλικίας των 65 ετών και μέχρι τη συμπλήρωση των ογδόντα ετών, η διοικητική ισχύς δεν επιτρέπεται να υπερβεί τα τρία έτη, ενώ μετά τα 80 έτη περιορίζεται στα δύο.

Η εφαρμογή Gov.gr Wallet, από το 2022, συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες του οδηγού και των οχημάτων του, από τα διπλώματα και τις άδειες κυκλοφορίας, μέχρι τα στοιχεία ασφάλισης και τέλη. Ένα πλήρες ψηφιακό κέντρο για τον σύγχρονο οδηγό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Υπουργείο Παιδείας
Καταγγελία για παρέμβαση της ΠΟΣΥΠ στη διαδικασία επιλογής στελεχών της Γ.Γ. Αθλητισμού
«Υπέρβαση του συνδικαλιστικού ρόλου» - Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων ζητά από την ΠΟΣΥΠ να αποσύρει τις παρεμβάσεις στις επιλογές στελεχών
Καταγγελία για παρέμβαση της ΠΟΣΥΠ στη διαδικασία επιλογής στελεχών της Γ.Γ. Αθλητισμού
θέατρο
«Οι εκπαιδευτικοί πάμε θέατρο στις 22 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη»
Η παραλαβή των εισιτηρίων θα γίνεται από τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ στην είσοδο του θεάτρου από τις 5.30μμ έως τις 5.55μμ την ημέρα της παράστασης
«Οι εκπαιδευτικοί πάμε θέατρο στις 22 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη»