Ένα από τα πιο φιλόδοξα έργα υποδομής για την Αττική επιστρέφει δυναμικά στο τραπέζι. Η Παράκαμψη Αττικής, ή αλλιώς ο οδικός άξονας Ελευσίνα – Οινόφυτα, επανέρχεται με ορίζοντα υλοποίησης τα επόμενα χρόνια, φιλοδοξώντας να «σώσει» τον Κηφισό, τη νευραλγική αρτηρία που εδώ και δεκαετίες αποτελεί τον μόνιμο πονοκέφαλο των οδηγών της πρωτεύουσας.
Η κίνηση στον Κηφισό έχει καταστεί χρόνιο πρόβλημα. Η κεντρική αυτή λεωφόρος, που συνδέει Πειραιά, Αθήνα και βόρεια προάστια με την Εθνική Οδό, παραμένει διαρκώς υπερφορτωμένη, ειδικά στις ώρες αιχμής, με αποτέλεσμα τεράστιες καθυστερήσεις, αυξημένα τροχαία και περιβαλλοντική επιβάρυνση. Με ελάχιστες εναλλακτικές διαδρομές, η συμφόρηση έχει γίνει κανόνας — και η ανάγκη για λύση πιο επιτακτική από ποτέ.
Ο νέος δρόμος που αλλάζει τους χάρτες
Η Παράκαμψη Αττικής προβλέπει τη δημιουργία ενός νέου αυτοκινητόδρομου μήκους περίπου 40 χιλιομέτρων, ο οποίος θα ξεκινά από τα Οινόφυτα και θα καταλήγει στον Άγιο Λουκά, συνδεόμενος απευθείας με την Αττική Οδό.
Πρόκειται για έναν στρατηγικής σημασίας διάδρομο, που θα λειτουργεί ως βόρεια παράκαμψη της Αθήνας, εκτρέποντας μεγάλο μέρος της κυκλοφορίας – και κυρίως των βαρέων οχημάτων – εκτός Κηφισού.
Η επίδραση ενός τέτοιου έργου θα είναι καθοριστική:
Τα φορτηγά από το λιμάνι της Ελευσίνας θα μπορούν να κατευθύνονται απευθείας προς τη Βόρεια Ελλάδα χωρίς να διασχίζουν το λεκανοπέδιο.
Η Λεωφόρος Κηφισού θα απαλλαγεί από σημαντικό όγκο βαρέων οχημάτων.
Οι επιβατικές μετακινήσεις θα γίνουν πιο ομαλές, ασφαλείς και γρήγορες.
Θα μειωθεί αισθητά η περιβαλλοντική ρύπανση στην καρδιά της Αττικής.

Τα νέα δεδομένα από το Υπουργείο Υποδομών
Μιλώντας στο συνέδριο Green Deal Greece 2025 του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος επιβεβαίωσε ότι το Υπουργείο προωθεί νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέπει την αξιολόγηση των Πρότυπων Προτάσεων που έχουν ήδη υποβληθεί από κατασκευαστικές εταιρείες για το έργο.
«Οι Πρότυπες Προτάσεις είναι ένας τρόπος να πυροδοτήσεις την έναρξη ενός έργου. Δεν έχουν να κάνουν με τη χρηματοδότηση. Η βιωσιμότητα κάθε έργου εξαρτάται από το τεχνικοοικονομικό του μοντέλο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος, υπογραμμίζοντας πως το ενδιαφέρον για το έργο είναι μεγάλο και η πολιτική βούληση υπαρκτή.
Από το «πάγωμα» στην επανεκκίνηση
Το έργο Ελευσίνα–Θήβα–Υλίκη είχε σχεδιαστεί εδώ και χρόνια ως εναλλακτική διαδρομή που θα συνέδεε τη Βοιωτία με την Αττική Οδό. Ωστόσο, το σχέδιο «πάγωσε», εξαιτίας φόβων για οικονομικές αξιώσεις αποζημίωσης από άλλους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων, των οποίων τα έσοδα από διόδια θα μπορούσαν να μειωθούν.
Σήμερα, η ανάγκη για μια νέα κυκλοφοριακή ισορροπία στην Αττική φέρνει ξανά την παράκαμψη στο επίκεντρο. Αν προχωρήσει, το έργο αυτό μπορεί να αποδειχθεί καταλύτης για την κυκλοφορία, την οικονομία και την ποιότητα ζωής εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών.
Η «μεγάλη παράκαμψη της Αθήνας» μπορεί τελικά να γίνει πραγματικότητα – και να σημάνει το τέλος εποχής για τον Κηφισό της ταλαιπωρίας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/11
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Νίκος Μακρής