Παρά την εντυπωσιακή ανακοίνωση του ΟΑΣΑ ότι «η Αθήνα δεν κοιμάται τα Σάββατα», η πραγματικότητα αποδεικνύεται πιο περίπλοκη. Η 24ωρη λειτουργία που ξεκινά από τις 13 Σεπτεμβρίου αφορά αποκλειστικά τις γραμμές 2 και 3 του μετρό, αφήνοντας εκτός τη Γραμμή 1 – τον παλιό Ηλεκτρικό.
Η απόφαση αυτή δεν είναι τυχαία. Η Γραμμή 1, το πιο παλιό κομμάτι του δικτύου, λειτουργεί με συρμούς που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούν τις αντοχές τους. Χωρίς κλιματισμό, με συχνές βλάβες και φθαρμένες υποδομές, η «πράσινη γραμμή» κρίνεται ακατάλληλη να αντέξει το βάρος μιας 24ωρης λειτουργίας. Εξάλλου, η ανακατασκευή 14 συρμών έχει καθυστερήσει, με την πρώτη ανακαινισμένη αμαξοστοιχία να αναμένεται –μετά από αλλεπάλληλες παρατάσεις– στα τέλη του 2025.
Πέρα όμως από τον εξοπλισμό, υπάρχουν και πρακτικά ζητήματα. Το ανοιχτό δίκτυο της Γραμμής 1 απαιτεί αυξημένη φύλαξη, ειδικά τη νύχτα, καθώς τα περιστατικά παραβατικότητας είναι συχνά. Την ίδια στιγμή, η υποστελέχωση και οι συνεχείς αποχωρήσεις προσωπικού, λόγω χαμηλών μισθών, δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση.
Σύμφωνα με το Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ, οι υπάλληλοι είναι θετικοί στη διεύρυνση του ωραρίου, αλλά υπογραμμίζουν ότι «με τα σημερινά δεδομένα, οι κίνδυνοι για την ασφάλεια και την αξιοπιστία των δρομολογίων είναι υπαρκτοί».
Έτσι, ενώ η Αθήνα αποκτά για πρώτη φορά «νυχτερινό μετρό», η χαρά μένει μισή: οι επιβάτες του Ηλεκτρικού θα πρέπει να περιμένουν –ίσως και για χρόνια– μέχρι να δουν και τη δική τους γραμμή να λειτουργεί σε 24ωρη βάση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/9
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ