Ο κλάδος των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) εκφράζει έντονη ανησυχία για την υποβάθμιση του μαθήματος και την αδιαφορία της πολιτείας απέναντι στις επανειλημμένες εξαγγελίες για την αναβάθμισή του.
Παρά τις υποσχέσεις για ένταξη της Φυσικής Αγωγής στο νηπιαγωγείο, ίδρυση αθλητικών σχολείων και αύξηση των ωρών διδασκαλίας, καμία δέσμευση δεν υλοποιήθηκε.
Αντίθετα, καταργούνται οργανικές θέσεις και παραγκωνίζεται ο κλάδος, με την Υπουργό να αρνείται ακόμη και τον διάλογο. Την ίδια στιγμή, η Φυσική Αγωγή παρέχεται κανονικά στην ιδιωτική εκπαίδευση και σε δημοτικές δομές, αποκαλύπτοντας μια προβληματική αντίφαση.
Ο κλάδος ζητά άμεσες ενέργειες, σαφές χρονοδιάγραμμα και ουσιαστική στήριξη, τονίζοντας ότι χωρίς επένδυση στη σχολική Φυσική Αγωγή, διακυβεύεται η υγεία και η ποιότητα ζωής της νέας γενιάς.
Ακολουθεί το κείμενο, μίας καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής:
Ανήκω και εγώ στον πολύπαθο κλάδο των ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής). Με βαθύ αίσθημα ευθύνης απέναντι στον κλάδο και τη δημόσια εκπαίδευση, επιθυμώ να εκφράσω τον έντονο προβληματισμό μου για την κατάσταση που επικρατεί στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και στη θέση των εκπαιδευτικών ΠΕ11 στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει επανειλημμένες εξαγγελίες της κυβέρνησης για αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής, όπως ένταξη του μαθήματος στο νηπιαγωγείο,αύξηση των ωρών διδασκαλίας, ίδρυση αθλητικών σχολείων και δημιουργία οργανικών θέσεων . Δυστυχώς, τίποτα από όλα αυτά δεν έχει υλοποιηθεί. Αντιθέτως, παρατηρούμε συνεχή κατάργηση οργανικών θέσεων ΠΕ11, γεγονός που προκαλεί σοβαρή ανησυχία για το μέλλον του κλάδου και την ίδια τη θέση της Φυσικής Αγωγής στο σχολείο.
Επιπλέον, η απαξίωση της ίδιας της Υπουργού να δεχθεί εκπροσώπους των ΠΕ11 εγείρει ερωτήματα για τη διάθεση διαλόγου και συνεργασίας με τον κλάδο μας. Όσον αφορά την ένταξη της Φυσικής Αγωγής στο νηπιαγωγείο, μας έγινε γνωστό μετά απο επερώτησεις βουλευτών πως θεωρείται θέμα των νηπιαγωγων και του εκπαιδευτικού σχεδιασμού. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε το εξής απο την κ. Ζαχαράκη: "
ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που καθορίζουν τον τρόπο λειτουργίας και την αποτελεσματικότητα του νηπιαγωγείου είναι ο τρόπος που οι νηπιαγωγοί διαμορφώνουν την παιδαγωγική τους πράξη, μετασχηματίζοντας το Πρόγραμμα Σπουδών σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Σύμφωνα με τον Οδηγό Εκπαιδευτικού, οι νηπιαγωγοί σχεδιάζουν μαθησιακές καταστάσεις που προάγουν την ολόπλευρη ανάπτυξη και ευημερία των παιδιών, σέβονται τον ρυθμό ανάπτυξης, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και το προφίλ μάθησής τους. Οργανώνουν το μαθησιακό περιβάλλον με βάση τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των παιδιών επενδύοντας στις θετικές και υποστηρικτικές σχέσεις και στη συνεργασία με την οικογένεια και τον ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο." Στο σημείο αυτό να αναφερθεί πως η ίδια η Υπουργός, ως απόφοιτη Αγγλικής Φιλολογίας, είχε μεριμνήσει για την εισαγωγή των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία . Πως είναι δυνατόν να δίνεται προτεραιότητα στα Αγγλικά ( δεν λέω χρήσιμο εφόδιο είναι)και όχι στη σωματική αγωγή, σε μια χώρα που καταγράφει τον υψηλότερο δείκτη παιδικής παχυσαρκίας στην Ευρώπη και έναν από τους υψηλότερους παγκοσμίως. Άξιο αναφοράς ειναι πως στην ιδιωτική εκπαίδευση παρέχεται κανονικά το μάθημα της φυσικής αγωγής στο νηπιαγωγείο και πως εντός του ιδίου υπουργείου μέσω της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού υπάρχει πρόγραμμα και κατευθύνσεις για την φυσική αγωγή στην προσχολική ηλικία προς τους καθηγητές φυσικής αγωγής που εργάζονται σε δήμους! Δηλαδή στην ιδιωτική εκπαίδευση υπάρχει άλλο καθεστώς και σε παιδιά τριων ετών σε παιδικούς σταθμούς μας δίνεται η δυνατότητα της Φυσικής Αγωγής αλλά για τα επόμενα δύο χρόνια όχι;; Με ποια λογική;;;;
Επιπλέον, η πρόβλεψη για ίδρυση 13 αθλητικών σχολείων έχει πλέον μετατεθεί για το 2027, ενώ μόλις 2 σχολεία προγραμματίζεται να λειτουργήσουν (απο μόνιμους εκπαιδευτικούς )— αριθμός που αναιρεί πλήρως τις αρχικές εξαγγελίες και προσδοκίες. Την ίδια στιγμή, η επιπλέον ώρα Φυσικής Αγωγής που είχε ανακοινωθεί έχει μείνει σε επίπεδο εξαγγελίας, χωρίς καμία εφαρμογή μέχρι σήμερα.
Δεν είναι μόνο οι υποσχέσεις που δεν τηρούνται, αλλά και η γενικότερη εικόνα απαξίωσης ενός κλάδου που διαθέτει υψηλά προσόντα, σημαντική μοριοδότηση και ισχυρή ακαδημαϊκή κατάρτιση. Παρόλα αυτά, οι τοποθετήσεις και οι προσλήψεις είναι ελάχιστες, ενώ το μάθημα συχνά υποβαθμίζεται, αντικαθίσταται, περιορίζεται ή παραπέμπεται σε άλλη ειδικότητα με το πρόσχημα των ολιγοθεσιων σχολείων;;
Αγαπητοί/ες αρμόδιοι και πολίτες, αν θέλουμε να συνεχίσουμε να καμαρώνουμε για τις αθλητικές επιτυχίες της χώρας μας, πρέπει να επενδύσουμε στη βάση: στο σχολείο. Εκεί δημιουργούνται οι μελλοντικοί/ές πρωταθλητές/τριες, αλλά και οι ενεργοί, υγιείς πολίτες του αύριο. Εκεί διδάσκονται οι αξίες του σεβασμού, της συνεργασίας, της προσπάθειας και της αυτοπειθαρχίας — στοιχεία που μόνο η Φυσική Αγωγή μπορεί να καλλιεργήσει ολιστικά.
Για τους λόγους αυτούς, ζητούμε:
Σαφές και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για την ένταξη της Φυσικής Αγωγής στο νηπιαγωγείο, με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών από την πρώιμη ηλικία και την ίδρυση και πλήρη λειτουργία των αθλητικών σχολείων.
Ενίσχυση της παρουσίας της Φυσικής Αγωγής στο ωρολόγιο πρόγραμμα, με ουσιαστική αύξηση των ωρών εντός σχολειου όπως και επέκταση του προγράμματος κολύμβησης σε ολο το σχολικό πλαίσιο.
Ανασύσταση των χαμένων οργανικών και δημιουργία νέων με αντίστοιχες προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών.
Αν δεν αναλάβουμε άμεσα δράση, δεν θα χαθεί μόνο μια ευκαιρία για αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, αλλά και μια ολόκληρη γενιά που αξίζει να ζήσει με υγεία, ποιότητα και αξιοπρέπεια.
Στηρίξτε τη Φυσική Αγωγή.
Σεβαστείτε τον κλάδο των ΠΕ11.
Αναβαθμίστε την παιδεία με πράξεις — όχι με λόγια.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/8
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ