Μια απαραίτητη ανανέωση ταυτοτήτων ξεκίνησε για όλους τους πολίτες, καθώς οι παλιές ταυτότητες χωρίς μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ) παύουν να ισχύουν στις 3 Αυγούστου 2026.
Η αλλαγή γίνεται υποχρεωτική σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2019/1157, και όλοι οι κάτοχοι θα πρέπει να προχωρήσουν στην έκδοση νέων, ψηφιακά αναβαθμισμένων δελτίων ταυτότητας.
Κόστος έκδοσης ταυτότητας
Η διαδικασία έκδοσης νέας ταυτότητας απαιτεί την καταβολή συγκεκριμένου ηλεκτρονικού παράβολου:
Ηλεκτρονικό παράβολο 10 € (τύπου [4485]), καλύπτει παραγωγή, προσωποποίηση και ασφαλή μεταφορά του δελτίου
Οι πολύτεκνοι πληρώνουν 5 € (τύπος [4486]), με επίδειξη κατάλληλου αποδεικτικού (π.χ. βιβλιάριο πολυτέκνων).
Επιπλέον απαιτείται ένσημο 0,50 € (τύπος [2043]) υπέρ της ΕΛΑΣ
Τα παράβολα πρέπει να εξοφληθούν ηλεκτρονικά πριν το ραντεβού στο αστυνομικό τμήμα μέσω ειδικής πλατφόρμας
Διαδικασία έκδοσης — Βήμα‑βήμα
Λόγω της αυξημένης ζήτησης, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εισήγαγε ένα σύγχρονο σύστημα ραντεβού για την έκδοση ταυτοτήτων.
Ο Υπουργός Δημήτρης Παπαστεργίου υπογράμμισε πως αυτή η νέα πλατφόρμα εξυπηρέτησης στοχεύει στην αποσυμφόρηση των αστυνομικών τμημάτων και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Η εφαρμογή αυτή συνδέεται άμεσα με την εισαγωγή του Προσωπικού Αριθμού, κάνοντας την όλη διαδικασία πιο γρήγορη, εύκολη και οργανωμένη.
Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης δελτίου ταυτότητας, είναι απαραίτητη προϋπόθεση ο αιτών – εφόσον είναι δικαιούχος – να διαθέτει Προσωπικό Αριθμό.
Πώς θα βγάλετε τον Προσωπικό Αριθμό
Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με τον Προσωπικό Αριθμό οι πολίτες θα έχουν στη διάθεσή τους ένα πανίσχυρο αναγνωριστικό που στοχεύει στην απλοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της καθημερινότητας. Αυτή την ώρα πραγματοποιείται στην αίθουσα εκδηλώσεων του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης η παρουσίαση του Προσωπικού Αριθμού.
Επισημαίνουμε: Η ηλεκτρονική χορήγηση του Προσωπικού Αριθμού στους πολίτες θα γίνεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας myInfo, η οποία έχει ήδη ολοκληρωθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Δηλαδή, πριν από την έκδοση της νέας ταυτότητας οι πολίτες θα πρέπει να αποκτήσουν τον Προσωπικό Αριθμό μέσω της νέας ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr.
Η διαδικασία
Μπαίνουμε στην πλατφόρμα MyInfo (myInfo.gov.gr) χρησιμοποιώντας τα στοιχεία Taxisnet (επιβεβαίωση με SMS/OTP). Τονίζεται ότι απαιτείται καταχώρηση του κινητού στο emep.gov.gr
Ακολουθεί η Προεπισκόπηση στοιχείων Δημοτολογίου. Σε αυτή την ενότητα μπορούμε να επιβεβαιώσουμε τα στοιχεία, να δηλώσουμε τα ορθά στοιχεία ή να δηλώσουμε μη εγγραφή.
Το τρίτο βήμα είναι η ενότητα των ΑΜΚΑ, ΑΔΤ (αστυνομική ταυτότητα) και ΑΦΜ. Και πάλι, σε αυτό το σημείο μπορούμε να επιβεβαιώσουμε τα στοιχεία, να δηλώσουμε τα ορθά στοιχεία ή να πούμε ότι κάποιο εξ αυτών δεν έχει δηλωθεί.
Η επόμενη ενότητα είναι τα στοιχεία επικοινωνία. Σε αυτή τη σελίδα καταχωρίζονται τηλέφωνο, email, διευθύνσεις.
Το πέμπτο βήμα είναι η σελίδα με την Επιβεβαιωμένη εικόνα με όλα τα στοιχεία, όπου εμφανίζεται το σύνολο από όλα τα μητρώα. Σε αυτή τη φάση η πλατφόρμα επισημαίνει τυχόν προβλήματα (π.χ. μια τροποποίηση που απαιτείται ή ύπαρξη δεύτερου ΑΦΜ ή ΑΔΤ κ.ό.κ.).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η διορία για αλλαγή και πόσο κοστίζει η έκδοση
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/8
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ