βιβλιοθήκη, βιβλία, σκάλα
Ανακάλυψε τι σημαίνει η παλιά ελληνική λέξη «χισμέτι», πότε χρησιμοποιούταν και ποια είναι η ετυμολογική της προέλευση

Έχετε ξανακούσει τη λέξη «χισμέτι» και αναρωτηθήκατε τι σημαίνει; Πρόκειται για έναν παλαιό όρο της ελληνικής γλώσσας που δεν χρησιμοποιείται πλέον στην καθομιλουμένη, όμως έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από γλωσσολογική και ιστορική άποψη.

Η λέξη χισμέτι σήμαινε:

  • εξυπηρέτηση

  • υπηρεσία

  • δουλειά

Ήταν ένας καθημερινός όρος για να δηλωθεί μια πράξη εξυπηρέτησης ή μια υπηρεσία που προσέφερε κάποιος, είτε στο πλαίσιο επαγγελματικής απασχόλησης είτε ως χάρη.

Η χρήση της λέξης «χισμέτι» εντοπίζεται κυρίως στους αιώνες της Τουρκοκρατίας, ιδίως τον 17ο και 18ο αιώνα. Η λέξη έχει τουρκική ετυμολογική ρίζα (hizmet = υπηρεσία), κάτι που εξηγεί την παρουσία της στα ελληνικά εκείνης της περιόδου, όπως συνέβη και με πολλές άλλες τουρκικές λέξεις που ενσωματώθηκαν τότε στη δημοτική.

Με την πάροδο των ετών και τη γλωσσική εξέλιξη, η λέξη εγκαταλείφθηκε και δεν χρησιμοποιείται πλέον στην καθημερινή ελληνική γλώσσα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σοφία Ζαχαράκη
Ομάδα ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα Βορίζια με εντολή Ζαχαράκη
Η υπουργός Παιδείας ενεργοποιεί δίκτυο ψυχοκοινωνικής στήριξης σε συνεργασία με το Μεσογειακό Πανεπιστήμιο Κρήτης και τις τοπικές αρχές, για την...
Ομάδα ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα Βορίζια με εντολή Ζαχαράκη
ΑΥΤΙΣΜΟΣ 1.jpg
Οι αθέατες όψεις των εκπαιδευτικών ανισοτήτων: Όταν το όνειρο έχει το χρώμα της πραγματικότητας
Είναι η διαφορά ανάμεσα σε ένα παιδί που μαθαίνει να «ονειρεύεται χωρίς όρια» και σε ένα άλλο που μαθαίνει να ονειρεύεται στο εμβαδόν της...
Οι αθέατες όψεις των εκπαιδευτικών ανισοτήτων: Όταν το όνειρο έχει το χρώμα της πραγματικότητας