PROASTIAKOS
Πόσους σταθμούς περιλαμβάνει

Μέχρι τα τέλη του 2026 ή, το αργότερο, στις αρχές του 2027 αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής, ένα έργο-σταθμός που θα συνδέσει τις παραθαλάσσιες περιοχές από την Ελευσίνα έως τα Μέγαρα με την πρωτεύουσα, το Αεροδρόμιο και το ευρύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η νέα γραμμή περιλαμβάνει συνολικά οκτώ σταθμούς:

ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Βαμβακιά, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος και Σταθμός Μεγάρων, προσφέροντας νέες δυνατότητες μετακίνησης στους κατοίκους και εργαζόμενους της ευρύτερης περιοχής.

Ένα έργο αναβάθμισης με στρατηγική σημασία

Η παρέμβαση αφορά την αναβάθμιση και επέκταση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου Άνω Λιοσίων – Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού Μεγάρων – Παλαιού Σ.Σ. Μεγάρων, με ανάδοχο την εταιρεία ΜΕΤΚΑ, του Ομίλου Metlen. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF) και αναμένεται να αποτελέσει κρίσιμο κρίκο στη σύνδεση της Δυτικής Αττικής με τον Πειραιά, την Αθήνα, το Διεθνές Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και το εθνικό δίκτυο.

Η βασική διαδρομή αφορά τη δημιουργία μονής γραμμής συνολικού μήκους 36 χιλιομέτρων, εντός του διαδρόμου της παλαιάς γραμμής προς Πελοπόννησο, με πλήρη ανακατασκευή της επιδομής, βάσει των ευρωπαϊκών προτύπων διαλειτουργικότητας.

Τεχνολογικός εκσυγχρονισμός

Η νέα γραμμή θα διαθέτει:

  • Σύστημα εναέριας ηλεκτροδότησης 25kV,
  • Σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης με ETCS L1,
  • Σύγχρονες τηλεπικοινωνιακές υποδομές
  • Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις στους σταθμούς,
  • Διασύνδεση με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) στον σταθμό Άνω Λιοσίων.

Στον προϋπολογισμό προβλέπεται και η κατασκευή γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η οποία τελεί υπό την αίρεση έγκρισης των σχετικών περιβαλλοντικών όρων.

Ανάσα για κατοίκους και επιχειρήσεις

Σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ, το έργο δεν θα εξυπηρετεί μόνο κατοίκους της περιοχής – πολλοί από τους οποίους εργάζονται σε βιομηχανίες της Δυτικής Αττικής – αλλά θα ενισχύσει καθοριστικά και τις μεταφορές εμπορευμάτων, εξυπηρετώντας τα αναπτυσσόμενα logistics centers της περιοχής. Ο νέος σιδηροδρομικός άξονας αναμένεται να μειώσει αισθητά την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στην εθνική οδό ΠΑΘΕ, προσφέροντας πιο βιώσιμες και αποδοτικές λύσεις. Σημειώνεται πως κάθε εμπορευματικό δρομολόγιο ισοδυναμεί με την απομάκρυνση 15 έως 20 φορτηγών από τους δρόμους, με θετικό αντίκτυπο τόσο στο κυκλοφοριακό όσο και στο περιβάλλον.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

προκ
Καταγγελία: «Μας πετάνε έξω από το σχολείο μας για να βάλουν τα παιδιά σε… προκάτ κλουβιά!»
Η απόφαση που προκαλεί σοκ: Παιδιά στέλνονται σε πρόχειρες προκάτ αίθουσες σε χώρο που δεν επαρκεί, εγείροντας φόβους για την ασφάλειά τους
Καταγγελία: «Μας πετάνε έξω από το σχολείο μας για να βάλουν τα παιδιά σε… προκάτ κλουβιά!»
προσχολική αγωγή
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση του νομοθετικού πλαισίου και των δράσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στα πλαίσια...
Προσχολική Αγωγή & Εκπαίδευση: Πλήρες νομοθετικό πλαίσιο και νέες δράσεις ΥΠΑΙΘΑ στο δημόσιο διάλογο
plimmyrise_nipiagogeio
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο
Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Παράθεση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του Υπ. Παιδείας
Παρουσίαση νομοθετικού πλαισίου και δράσεων του ΥΠΑΙΘ – Απάντηση στον κοινοβουλευτικό έλεγχο