Τρόφιμα
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Επιστήμονες αποκαλύπτουν την πιο ισχυρή φυσική ασπίδα ενάντια στο οξειδωτικό στρες

Μια νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση Food Chemistry, αναδεικνύει τα μανιτάρια ως κορυφαία διατροφική πηγή δύο ισχυρών αντιοξειδωτικών ουσιών, της εργοθειονίνης και της γλουταθειόνης.

«Διαπιστώσαμε, χωρίς καμία αμφιβολία, ότι τα μανιτάρια είναι η πλουσιότερη διατροφική πηγή αυτών των δύο αντιοξειδωτικών και ότι ορισμένες ποικιλίες είναι ιδιαίτερα ευεργετικές» αναφέρει ο Ρόμπερτ Μπίλμαν, ομότιμος καθηγητής του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια.

Τα αντιοξειδωτικά αυτά παίζουν σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες, το οποίο προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες που παράγονται κατά τη διαδικασία μεταβολισμού της τροφής. Η συσσώρευση των ελεύθερων ριζών σχετίζεται με σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως ο καρκίνος, η στεφανιαία νόσος και το Αλτσχάιμερ. Οι επιστήμονες τονίζουν ότι η κατανάλωση μανιταριών μπορεί να συμβάλει στην προστασία των κυττάρων από τέτοιες βλάβες.

Ανάμεσα σε 13 είδη μανιταριών που εξετάστηκαν, τα βασιλομανίταρα (πορτσίνι) ξεχώρισαν ως η πλουσιότερη πηγή εργοθειονίνης και γλουταθειόνης. Αν και τα πιο κοινά λευκά μανιτάρια έχουν μικρότερη περιεκτικότητα, εξακολουθούν να υπερέχουν σε αντιοξειδωτική αξία σε σύγκριση με τις περισσότερες τροφές.

Επιπλέον, σύμφωνα με τον καθηγητή Μπίλμαν, η θρεπτική τους αξία παραμένει υψηλή ακόμα και μετά το μαγείρεμα, καθώς οι δύο αυτές ουσίες είναι ανθεκτικές στη θερμότητα. Η έρευνα αυτή ενισχύει τη θέση των μανιταριών ως απαραίτητο διατροφικό σύμμαχο για τη διατήρηση της υγείας.
 

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ζαχαρακη
Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη με τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο Γ’
Συνάντηση Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφίας Ζαχαράκη, με την ΑΘΜ Πατριάρχη της Αγίας Πόλεως Ιερουσαλήμ και πάσης Παλαιστίνης...
Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη με τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο Γ’
etwinning
Ολοκλήρωση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning «Reading Without Borders» στο Γυμνάσιο Πεδινής
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, η μαθητική ομάδα συνεργάστηκε δημιουργικά με σχολεία από την Τουρκία, την Ισπανία και την Πορτογαλία
Ολοκλήρωση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning «Reading Without Borders» στο Γυμνάσιο Πεδινής
αμφιθεατρο
Αντιδράσεις φοιτητών/τριων στο ΕΚΠΑ για νέα προγράμματα με δίδακτρα στο Φυσικό
Ο Φοιτητικός Σύλλογος καταγγέλλει σχέδιο εμπορευματοποίησης των σπουδών και καλεί σε κινητοποιήσεις
Αντιδράσεις φοιτητών/τριων στο ΕΚΠΑ για νέα προγράμματα με δίδακτρα στο Φυσικό
Πανελλαδικές εξετάσεις 2026
ΕΕΦΕΕ για Φυσική: Θέματα πιο κοντά στην επιστήμη και τον μαθητή
Η Επιστημονική Εταιρεία χαιρετίζει την ενίσχυση της Σύγχρονης Φυσικής και τη δομή των θεμάτων, επισημαίνοντας παράλληλα σημεία που μπορούν να...
ΕΕΦΕΕ για Φυσική: Θέματα πιο κοντά στην επιστήμη και τον μαθητή