Δέρμα
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Aντιγήρανση: Με ποιες φυτικές ενώσεις συνδέεται

Φρούτα και λαχανικά πλούσια σε φυτικές πολυφαινόλες μπορεί να υποστηρίξουν τη μακροζωία, σύμφωνα με μια πρόσφατη επιστημονική ανασκόπηση.

Σύμφωνα με την ανασκόπηση, που δημοσιεύθηκε στο Nutrients, οι φυτικές πολυφαινόλες έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες που μπορεί να επιβραδύνουν τη γήρανση του εγκεφάλου, να βελτιώσουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και να προστατεύσουν από ασθένειες που σχετίζονται με τη γήρανση.

«Όταν λέμε ότι οι πολυφαινόλες συνδέονται με την αντιγήρανση, σημαίνει ότι αυτές οι ενώσεις που βρίσκονται σε αφθονία σε φυτικές τροφές μπορεί να συμβάλλουν στην επιβράδυνση ή τον μετριασμό των διεργασιών που σχετίζονται με τη γήρανση σε κυτταρικό και μοριακό επίπεδο», εξηγούν οι ερευνητές.

Εκτός από την επιβράδυνση της κυτταρικής γήρανσης, η κατανάλωση περισσότερων τροφών πλούσιων σε πολυφαινόλες μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να παρατείνετε τη «διάρκεια της υγείας» σας ή τον αριθμό των υγιών ετών στη ζωή σας, υποδηλώνουν έρευνες.

Τι είναι ακριβώς οι φυτικές πολυφαινόλες;

Οι φυτικές πολυφαινόλες είναι φυσικές ενώσεις σε φρούτα και λαχανικά με αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση. Ορισμένες πολυφαινόλες συμβάλλουν στο χρώμα και το άρωμα αυτών των τροφών. Υπάρχουν πάνω από 8.000 είδη πολυφαινολών, που συχνά ταξινομούνται ως φλαβονοειδή ή μη φλαβονοειδή.

Τα φλαβονοειδή περιλαμβάνουν τις ανθοκυανίνες – μια κόκκινη χρωστική ουσία που βρίσκεται στο κρασί, τη μαύρη σταφίδα και τα κόκκινα κρεμμύδια – καθώς και φλαβονόλες, μια ένωση στη μαύρη σοκολάτα, τα βατόμουρα και το πράσινο τσάι. Τα μη φλαβονοειδή, όπως τα φαινολικά οξέα, βρίσκονται σε τρόφιμα όπως τα άγρια ​​βατόμουρα, ο καφές και τα καρότα, σύμφωνα με έρευνα, δημοσιευμένη στο Nutrients 2021.

Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά είναι κομβικής σημασίας για να προσλαμβάνετε τις πολύτιμες πολυφαινόλες.

Πώς συνδέονται με την αντιγήρανση;

Διάφορες μελέτες υποδηλώνουν ότι οι πολυφαινόλες συνδέονται με την αντιγήρανση, αυξάνοντας τις πιθανότητες για μια μεγαλύτερη και πιο υγιή ζωή. Για παράδειγμα, μια μελέτη του 2023 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό BMC Medicine συσχέτισε τα πλούσια σε πολυφαινόλες διατροφικά πρότυπα με πιο αργή βιολογική γήρανση.

«Σύμφωνα με την έρευνά μας, η αυξημένη πρόσληψη πολυφαινολών μέσω της δίαιτας Green-MED όχι μόνο επιβράδυνε τη βιολογική γήρανση, αλλά φάνηκε επίσης να μειώνει το σπλαχνικό λίπος, να βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη και να έχει ευεργετικά αποτελέσματα για τη λειτουργία του εγκεφάλου», αναφέρουν οι ερευνητές πίσω από την μελέτη.

Η Green-MED πρόκειται για μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων που περιλαμβάνει τροφές πλούσιες σε πολυφαινόλες, όπως τα καρύδια και το πράσινο τσάι. Η δίαιτα έδινε έμφαση στις φυτικές τροφές και περιόριζε τα επεξεργασμένα και κόκκινα κρέατα.

Πηγή: vita.gr

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΠΘ
ΑΠΘ και INSP: Ελληνογαλλική συνεργασία για την έρευνα και την εκπαίδευση
Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και ο διάδοχος της ιστορικής ENA ενώνουν δυνάμεις με στόχο την ανάπτυξη κοινών ακαδημαϊκών, ερευνητικών και...
ΑΠΘ και INSP: Ελληνογαλλική συνεργασία για την έρευνα και την εκπαίδευση
Ντόναλντ Τραμπ
Τραμπ: «Το Ιράν κατέρριψε αμερικανικό Apache στο Στενό του Ορμούζ – Οι ΗΠΑ θα απαντήσουν»
Νέα ένταση στη Μέση Ανατολή μετά τους ισχυρισμούς του Αμερικανού προέδρου για κατάρριψη στρατιωτικού ελικοπτέρου – Σώοι οι δύο πιλότοι
Τραμπ: «Το Ιράν κατέρριψε αμερικανικό Apache στο Στενό του Ορμούζ – Οι ΗΠΑ θα απαντήσουν»
Μέγας Αλέξανδρος
Η Τουρκία κήρυξε ιστορικό χώρο το πεδίο της θρυλικής νίκης του Μεγάλου Αλεξάνδρου
Η περιοχή στα Δαρδανέλια ανακηρύχθηκε επίσημα ιστορικός και αρχαιολογικός χώρος με στόχο τη διατήρηση της ιστορικής κληρονομιάς και την ανάπτυξη του...
Η Τουρκία κήρυξε ιστορικό χώρο το πεδίο της θρυλικής νίκης του Μεγάλου Αλεξάνδρου
emp
Συνεργασία ΕΜΠ και DNV για την εκπαίδευση και την καινοτομία στη ναυτιλία
Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και ο διεθνής ναυτιλιακός οργανισμός DNV με έμφαση στην έρευνα, την απανθρακοποίηση και...
Συνεργασία ΕΜΠ και DNV για την εκπαίδευση και την καινοτομία στη ναυτιλία