Φρούτα
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Ποια ποσότητα είναι ωφέλιμη και σε πόσο καιρό αρχίζουν να γίνονται εμφανείς οι ωφέλιμες επιδράσεις της

Μία διατροφή φτωχή σε φρούτα αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά προβλήματα και διαβήτη. Τώρα μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι έστω και λίγες φράουλες την ημέρα μπορεί να βελτιώνουν την καρδιαγγειακή υγεία.

Η μελέτη διεξήχθη σε 36 γυναίκες και 32 άνδρες, ηλικίας 20-62 ετών. Αρκετοί από αυτούς ήσαν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Ο μέσος Δείκτης Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) ήταν 29,8 kg/m2 (στο όριο της παχυσαρκίας).

Επιστήμονες από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Ιλινόϊς τους χώρισαν σε δύο ομάδες. Από τη μία ζήτησαν να τρώνε καθημερινά λίγες φράουλες και από την άλλη όχι (ομάδα ελέγχου). Πριν αρχίσουν την κατανάλωση και μετά από 4 εβδομάδες οι ερευνητές τους υπέβαλλαν σε διάφορες εξετάσεις.

Μεταξύ άλλων έλεγξαν τη λειτουργία των αγγείων τους και τη ρύθμιση της γλυκόζης (σακχάρου) στο αίμα τους. Ειδικότερα, εξέτασαν πως επηρεάζουν διάφορες ποσότητες φράουλας την διαστολή των αγγείων λόγω αύξησης της ροής του αίματος μέσα τους (flow-mediated dilation – FMD). Η αύξηση της ροής του αίματος κατά 2% είναι δείκτης μείωσης του καρδιαγγειακού κινδύνου.

Τα ευρήματα

Όπως διαπίστωσαν, οι φράουλες αύξαναν σημαντικά την διαστολή των αγγείων. Μάλιστα το όφελος αυτό ήταν δοσοεξαρτώμενο, δηλαδή αυξανόταν κατ’ αναλογίαν με την κατανάλωσή τους.

Έτσι, όσοι εθελοντές έτρωγαν καθημερινά φράουλες είχαν οκταπλάσια μείωση του κινδύνου, σε σύγκριση με αυτόν που διέτρεχαν οι εθελοντές της ομάδας ελέγχου.

«Μία διατροφή φτωχή σε φρούτα αποτελεί έναν από τους τρεις κυριότερους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακή νόσο και διαβήτη», δήλωσε η επιβλέπουσα ερευνήτρια Dr. Britt Burton-Freeman, καθηγήτρια Επιστήμης της Διατροφής στο πανεπιστήμιο. «Η προσθήκη ενός φλιτζανιού φράουλες στην ημερήσια διατροφή μπορεί να ασκήσεις ευεργετικές επιδράσεις στην καρδιαγγειακή υγεία».

Η νέα μελέτη παρουσιάσθηκε στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής (Nutrition 2024). Τα ευρήματα που παρουσιάζονται σε ιατρική συνέδρια θεωρούνται προκαταρκτικά, έως ότου δημοσιευθούν σε μία ιατρική επιθεώρηση.

Πηγή: iatropedia.gr

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

απεργία
ΕΝ.ΕΡ.Υ.Π.: Στήριξη στην απεργία–αποχή για τις προκηρύξεις ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών
Η Ένωση Εργαζομένων Υπουργείου Παιδείας καλεί τους διοικητικούς υπαλλήλους να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση της Π.Ο.Σ.Υ.Π., καταγγέλλοντας...
ΕΝ.ΕΡ.Υ.Π.: Στήριξη στην απεργία–αποχή για τις προκηρύξεις ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών
αμφιθέατρο
Ακαδημαϊκή επίκληση προς όλα τα μέλη της ΓΣ του τμήματος Φυσικής και όχι μόνο
«Καθώς το Δημόσιο Πανεπιστήμιο εγκαταλείπεται, οι βασικές επιστήμες η Φυσική, τα Μαθηματικά, αλλά και οι ανθρωπιστικές επιστήμες απαξιώνονται,...
Ακαδημαϊκή επίκληση προς όλα τα μέλη της ΓΣ του τμήματος Φυσικής και όχι μόνο
αυτο
Τραγωδία στο Λονδίνο: Οικογένεια έπεσε από τον 36ο όροφο ουρανοξύστη λόγω της υγείας του παιδιού τους
Το δράμα πίσω από την αυτοκτονία του ζευγαριού και του 9χρονου γιου τους
Τραγωδία στο Λονδίνο: Οικογένεια έπεσε από τον 36ο όροφο ουρανοξύστη λόγω της υγείας του παιδιού τους