φανάρι
Μια ευρωπαϊκή πόλη ρυθμίζει την κυκλοφορία στους δρόμους χωρίς να χρησιμοποιεί φανάρια

Απαραίτητοι για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας στον αστικό ιστό αλλά και για την οδική ασφάλεια θεωρούνται οι φωτεινοί σηματοδότες στις περισσότερες χώρες του Δυτικού Κόσμου.

Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες πόλεις και στην Ευρώπη, οι οποίες έχουν καταργήσει τα φανάρια από τους δρόμους τους με εντυπωσιακά αποτελέσματα και στον τομέα της ασφάλειας των ευάλωτων χρηστών όπως είναι οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας ευρωπαϊκής πόλης χωρίς φανάρια είναι o ισπανικός δήμος Πίντο, ο οποίος σχεδόν συνορεύει με την πρωτεύουσα της χώρας Μαδρίτη.

Ακολουθώντας μια πολλά υποσχόμενη προσέγγιση στη ρύθμιση της κυκλοφορίας, η οποία κάνει παράλληλα μια πόλη σημαντικά πιο φιλική στους κάτοικους και τους επισκέπτες της, ο ισπανικός δήμος εξάλειψε εντελώς τα φανάρια από τους δρόμους πριν από σχεδόν δύο 10ετίες.

Τη ρύθμιση της κυκλοφορίας των οχημάτων που κυκλοφορούν μέσα στην Πίντο έχουν αναλάβει αποκλειστικά οι κυκλικοί κόμβοι που έχουν δημιουργηθεί γι' αυτό τον σκοπό αλλά και οι διαβάσεις για τους πεζούς, στις οποίες πρέπει να σταματούν υποχρεωτικά αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες και λοιπά μέσα μεταφοράς.

Η εξαφάνιση των φαναριών από την πόλη βελτίωσε τη ροή της κυκλοφορίας, οδήγησε στη μείωση της ταχύτητας με την οποία κινούνται τα οχήματα, ενώ ακόμη πιο εντυπωσιακά ίσως μείωσε σημαντικά και τα τροχαία ατυχήματα.

Ολόκληρη τη χρονιά που μας πέρασε στην ισπανική πόλη έγιναν μόλις τέσσερα τροχαία ατυχήματα εκ των οποίων κανένα δεν ήταν θανατηφόρο, ούτε καν σοβαρό σύμφωνα με ισπανικά μέσα.

Το φαινόμενο της αφαίρεσης των φαναριών στον αστικό ιστό, το οποίο ακολουθείται από μείωση των τροχαίων ατυχημάτων έχει «εξηγηθεί» και σε σχετικά πειράματα που έχουν γίνει στο παρελθόν σε πραγματικές συνθήκες.

Χωρίς την παρουσία φαναριών για να ρυθμίζουν την κυκλοφορία, οι οδηγοί βρίσκονται διαρκώς σε εγρήγορση όταν κινούνται προσέχοντας πολύ περισσότερο την πορεία των υπόλοιπων οχημάτων και ακόμη περισσότερο των πεζών και των ποδηλατών.

Η αρχή θεωρείται ότι έγινε στη Γερμανία το 2007 στην πόλη Μπόμτε, ενώ σήμερα υπάρχουν πολλές ευρωπαϊκές πόλεις με 20.000-30.000 κατοίκους στη Γηραιά Ήπειρο που δεν έχουν φανάρια στους δρόμους τους. Ανάμεσα σε αυτές είναι και η Ορεστιάδα και η Βέροια.

Πηγή: carandmotor.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καθηγητές
Όταν το σχολείο τελειώνει στις 14:00… αλλά οι απαιτήσεις συνεχίζονται
Η αλήθεια είναι σκληρή: κάθε ώρα που ένας δάσκαλος ή καθηγητής περνά στην τάξη, είτε για «απασχόληση» είτε για αντικατάσταση, είναι διδακτικό έργο....
Όταν το σχολείο τελειώνει στις 14:00… αλλά οι απαιτήσεις συνεχίζονται
tameio.jpg
Συντάξεις: Πόσα κερδίζουν ανά Ταμείο οι συνταξιούχοι το 2026 και το 2027 με την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς
Συντάξεις: Έως 312 ευρώ πάνω το 2026 και έως 696 ευρώ το 2027 [Αναλυτικοί πίνακες]
Συντάξεις: Πόσα κερδίζουν ανά Ταμείο οι συνταξιούχοι το 2026 και το 2027 με την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς