αναψυκτικά
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Οι κίνδυνοι που εγκυμονούν τα αναψυκτικά και τα ποτά με ζάχαρη για την καρδιά, δεν εξουδετερώνονται ούτε με την άσκηση, προειδοποιεί νέα μελέτη.

Καναδοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι ακόμη και αν τα συνιστώμενα 150 λεπτά σωματικής δραστηριότητας εβδομαδιαίως προστατεύουν από καρδιαγγειακές παθήσεις, δεν είναι αρκετά για να εξουδετερώσουν τις δυσμενείς επιπτώσεις των ζαχαρούχων ποτών.

«Η σωματική δραστηριότητα μειώνει κατά το ήμισυ τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου που σχετίζεται με τα ζαχαρούχα ποτά, αλλά δεν τον εξαλείφει πλήρως», δήλωσε ο ερευνητής Jean-Philippe Drouin-Chartier, επίκουρος καθηγητής της Φαρμακευτικής Σχολής του Πανεπιστημίου Laval στο Κεμπέκ.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι τα ζαχαρούχα ποτά αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή προστιθέμενων σακχάρων στη διατροφή της Βόρειας Αμερικής.

Για τη μελέτη, ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 100.000 ενήλικες που παρακολουθήθηκαν κατά μέσο όρο για 30 χρόνια.

Όσοι κατανάλωναν ζαχαρούχα ποτά συχνότερα από δύο φορές την εβδομάδα, αντιμετώπιζαν υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου, ανεξάρτητα από τα επίπεδα σωματικής τους δραστηριότητας.

Η καθημερινή κατανάλωση εγκυμονεί ακόμη υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου, σημείωσαν οι ερευνητές.

Ο Drouin-Chartier σημείωσε ότι η μελέτη θεώρησε ως ζαχαρούχα ποτά τα αναψυκτικά, τις λεμονάδες και τα κοκτέιλ φρούτων. Η μελέτη δεν εξέτασε τα ενεργειακά ποτά, αλλά και αυτά τείνουν να περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα ποτά με τεχνητή ζάχαρη δεν συσχετίστηκαν με υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου.

«Η αντικατάσταση των ζαχαρούχων ποτών με διαίτης είναι καλή, επειδή μειώνει την ποσότητα της ζάχαρης. Αλλά η καλύτερη επιλογή ροφημάτων παραμένει το νερό», δήλωσε ο Drouin-Chartier.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition.

Πηγή: Onmed

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Σκάει στην Εκπαίδευση νέα μεγάλη "Βόμβα" για Ιταλικό Πανεπιστήμιο

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 1.jpg
Πανελλήνιες 2026: Όταν οι ασάφειες των θεμάτων γίνονται ζήτημα δικαιοσύνης για χιλιάδες υποψηφίους
Πανελλαδικές 2026: Όταν οι υποψήφιοι ζητούν να ακουστούν – Οι καταγγελίες για αστοχίες, ασάφειες και λάθη στα θέματα
Πανελλήνιες 2026: Όταν οι ασάφειες των θεμάτων γίνονται ζήτημα δικαιοσύνης για χιλιάδες υποψηφίους
αναπληρωτές
«Κυρία, μη μας αφήνεις...» – Η σιωπηλή συγκίνηση του τελευταίου κουδουνιού
Το σχολείο είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα κτίριο ή έναν θεσμό. Είναι ένας χώρος όπου γεννιούνται σχέσεις, αναπτύσσονται δεσμοί και γράφονται...
«Κυρία, μη μας αφήνεις...» – Η σιωπηλή συγκίνηση του τελευταίου κουδουνιού
απογνωση
Πανελλαδικές 2026: Η επιτυχία που φοβούνται οι γονείς – Όταν το κόστος των σπουδών απειλεί να ακυρώσει το όνειρο της εισαγωγής
Καθώς πλησιάζει η ανακοίνωση των βαθμολογιών και των βάσεων εισαγωγής, χιλιάδες οικογένειες δεν περιμένουν μόνο να μάθουν αν το παιδί τους πέρασε στο...
Πανελλαδικές 2026: Η επιτυχία που φοβούνται οι γονείς – Όταν το κόστος των σπουδών απειλεί να ακυρώσει το όνειρο της εισαγωγής