Τρένο
Σε 18 μήνες από σήμερα υπολογίζεται η πλήρης επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου που υπέστη τεράστιες ζημιές από την κακοκαιρία Daniel ενώ έως τότε τα τρένα θα κινούνται σε μονή γραμμή

Κάλεσμα στους νεοεκλεγέντες δημάρχους και περιφερειάρχες της χώρας να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών χωρίς πολιτικοποιήσεις και αντιπαραθέσεις προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, απηύθυνε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, όπου και παρουσιάστηκε ο τρίμηνος απολογισμός του έργου.

Ειδικότερα, όπως είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, πρόθεση του Υπουργείου και άμεσο μέλημά του είναι να συζητήσει με τους νέους τοπικούς άρχοντες, ούτως ώστε τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη να μπορέσουν «να προχωρήσουν στους χρόνους τους και να τελειώσουν σωστά». Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφερθεί και σε συγκεκριμένα εν εξελίξει έργα, όπως η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, το flyover στη Θεσσαλονίκη, ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, αλλά και στα έργα στην πληγείσα από τις καταστροφές Θεσσαλία, όπου, όπως σημείωσε, οι παρεμβάσεις πρέπει να είναι άμεσες και απολύτως δραστικές.

Τέλος, υπογράμμισε ότι οφείλουμε να δείξουμε τον απαραίτητο σεβασμό στους πολίτες και στα έργα συνεχίζοντάς τα, όπως άλλωστε έχει υποδείξει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.

«Χρειάζεται να δώσουμε δυνάμεις και στο γεγονός ότι δεν πρέπει πλέον να χάσουμε το χρόνο μας σε πολιτικοποίηση έργων ή σε αντιπαραθέσεις οι οποίες, μέχρι σήμερα, έχουν αποδειχθεί ότι φέρουν πλείστα όσα προβλήματα και στο τέλος κοστίζουν και στον ελληνικό λαό, αλλά και φυσικά, δεν επιτρέπουν την άμεση απόδοση λύσεων», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, όπως σχολίασε ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, «είναι πρόδηλο ότι οφείλεις να συζητάς με την Τοπική Αυτοδιοίκηση όταν τη σέβεσαι ενώ γνωστοποίησε πως το επόμενο διάστημα θα καλέσει για να συζητήσει την πορεία και τη συνέχεια των έργων με τους τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ.

Διόδια -Γέφυρα Βαρυμπόμπης

Μέχρι τέλος του χρόνου δεν θα δούμε αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, δήλωσε ο υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος λέγοντας πως οι παραχωρησιούχοι έχουν επίγνωση της πραγματικότητας, κατανοούν τα προβλήματα που έχουν συμβεί στη χώρα (καταστροφικές πλημμύρες). Δεν έχουν θέσει θέμα επανόδου της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής μετά τα γεγονότα της Θεσσαλίας. Η χώρα είναι σε κατάσταση που δεν μπορούν να τεθούν τέτοια θέματα».

Για το 2024, όπως ανέφερε ο κος Ταχιάος, προφανώς θα τεθεί θέμα συζήτησης αλλά λόγω της κατάστασης δεν θα υπάρχει πρόθεση απαίτησης για αθροιστική αύξηση.

Για το θέμα διοδίων στη Βαρυμπόμπη είναι ένα θεμα που πρέπει να συζητηθεί με τη νέα δημοτικη αρχή.

Σε ότι αφορά τη Γέφυρα στη Βαρυμπόμπη ο υφυπουργός Υποδομών είπε πως είναι μία γερασμένη υποδομή και μάλιστα μετά από σχετικές μελέτες, έχουν καταγραφεί δομικά ζητήματα που επηρεάζουν την υγεία της γέφυρας.Όπως διαβεβαίωσε το Υπουργείο, η γέφυρα της Βαρυμπόμπης δεν είναι μια υποδομή επικίνδυνη να πέσει, ωστόσο πρέπει άμεσα να δρομολογηθούν παρεμβάσεις, καθώς βούληση της ηγεσίας του Υπουργείου είναι να προχωρήσει άμεσα στα όσα απαιτούνται και να δοθεί οριστική λύση. «Η γέφυρα θα πρέπει να ανακατασκευαστεί  ή να κατεδαφιστεί  ανεξαρτήτως από το εάν μπουν διόδια», είπε ο κος Ταχιάος.

Πάντως για το θέμα αυτό το Υπουργείο Υποδομών, εκτιμά πως το 2024, θα ξεκινήσει εκ νέου τη διαβούλευση με τους νεοεκλεγέντες, όπως προέκυψαν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, τοπικούς άρχοντες ώστε να υπάρξει μια οριστική λύση. Σημειώνεται πως η σύμβαση παραχώρησης της εταιρείας «Νέα Οδός», η οποία διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, λήγει το 2038 και έως τότε και για κάθε χρόνο το ελληνικό δημόσιο, εν προκειμένω το Υπουργείο, καταβάλει το ποσό των 25 εκατομμυρίων ετησίως στην παραχωρησιούχο εταιρεία για διαφυγόντα κέρδη, λόγω της μη συμμόρφωσης με τα όσα προέβλεπε η σύμβαση για την ύπαρξη σταθμών διοδίων.

Λειτουργία σιδηροδρόμου

Σε 18 μήνες από σήμερα υπολογίζεται η πλήρης επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου που υπέστη τεράστιες ζημιές από την κακοκαιρία Daniel ενώ έως τότε τα τρένα θα κινούνται σε μονή γραμμή, πιθανότατα από 20 Νοεμβρίου, αρχικά τα εμπορικά, καθώς υπάρχει ήδη σοβαρό πρόβλημα που σχετίζεται με τη μεταφορά των προϊόντων και αργότερα και τα επιβατικά.

«Είναι μια ευκαιρία να φτιάξουμε καλύτερες υποδομές» είπε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας επισημαίνοντας πως στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση του ελληνικού σιδηροδρόμου, μεταρρυθμίζοντας από τη βάση του το ελληνικό τρένο. Η μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου εντάσσεται στη στρατηγική του Υπουργείου, μετά μάλιστα και τις νέες δυσκολίες που πρόσφατα προέκυψαν.

«Υπογράψαμε συμβατική συμφωνία με τον ΟΣΕ, η οποία προβλέπει σημαντική αύξηση της ετήσιας χρηματοδότησης από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ, προκειμένου ο Οργανισμός να υλοποιήσει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις για την καλύτερη λειτουργία των τρένων, θέτοντας, ταυτόχρονα, ένα πλαίσιο εποπτείας, λογοδοσίας και μετρήσιμων αποτελεσμάτων από τον πλευρά του ΟΣΕ», ανέφερε σχετικά ο Χρήστος Σταϊκούρας. Στο Υπουργείο συστάθηκε και συγκροτήθηκε επιτροπή, αποτελούμενη από τους εμπλεκόμενους φορείς για την υποστήριξη του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού τομέα. Κι ενώ τα έργα ανάταξης τους ελληνικού σιδηροδρόμου - τα οποία αφορούσαν τη σύμβαση 717 και τα συστήματα αυτόματης πέδησης ETCS ολοκληρώθηκαν εντός χρονοδιαγραμμάτων, όπως ανέφερε σχετικά ο Υπουργός, δυστυχώς όμως προέκυψε η ανάγκη επανεγκατάστασης σε πληγείσες - από τον Daniel - περιοχές. 

Προώθηση πράσινων και έξυπνων μαζικών μεταφορών

Από την πλευρά της η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου τόνισε πως κύριος στόχος μας είναι, εξ αρχής, η προώθηση των πράσινων και έξυπνων μαζικών μεταφορών.

Σε ότι αφορά την ανάπτυξη των πράσινων μεταφορών, όπως είπε , πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει η ηλεκτροκίνηση, η οποία υλοποιείται μέσω 4 κυρίων προγραμμάτων:

·       Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ

·       Πράσινα ταξί

·       Φορτίζω παντού

·       e-Astypalea

Για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, η υφυπουργός αναφέρθηκε στην προμήθεια 1.300 νέων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ως το τέλος της τετραετίας. Τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν σε περίπου 6 μήνες από τώρα. 'Αλλα 400 νέα λεωφορεία - ηλεκτρικά και φυσικού αερίου - θα κυκλοφορήσουν ως το 2025. Για την προμήθεια των υπολοίπων 650 λεωφορείων ετοιμάζεται ο διαγωνισμός με στόχο να προκηρυχθεί το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Τέλος, η υφυπουργός κα Αλεξοπούλου αναφέρθηκε και στην επικαιροποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας Ελλάδα 2030, το οποίο, εκτός των άλλων, αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% έως το 2030. Επεξεργαζόμαστε προτάσεις για τον νέο νόμο Οδικής Ασφάλειας, βελτιώσεις του ΚΟΚ, το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας και την Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική Οδικής Ασφάλειας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παντειο απδπχ
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Μνημόνιο συνεργασίας με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων για διαρκή επιμόρφωση
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων (ΑΠΔ) και το Πάντειο Πανεπιστήμιο συμφώνησαν να συνεργαστούν ενεργά προς όφελος της ενημέρωσης και της διαρκούς...
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Μνημόνιο συνεργασίας με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων για διαρκή επιμόρφωση
aen.jpg
Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού: Λήγει μεθαύριο η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών για τις προκαταρκτικές εξετάσεις
Οι εισακτέοι ορίστηκαν σε χίλιους πεντακόσιους εξηνταεννέα (1569) [επτακόσιοι εβδομηντατρείς (773) Πλοίαρχοι και επτακόσιοι ενενηνταέξι (796)...
Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού: Λήγει μεθαύριο η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών για τις προκαταρκτικές εξετάσεις
seferoelyths
Σεφέρης – Ελύτης: Πήραν το Νομπέλ, τώρα το ΕΚΠΑ τους δίνει και το πτυχίο τους
Το Πανεπιστήμιο Αθηνών τιμά τον Γιώργο Σεφέρη και τον Οδυσσέα Ελύτη, που παρότι εγγράφηκαν και οι δύο στη Νομική, δεν έφυγαν ποτέ πτυχιούχοι
Σεφέρης – Ελύτης: Πήραν το Νομπέλ, τώρα το ΕΚΠΑ τους δίνει και το πτυχίο τους