Thumbnail
Πώς να τοποθετήσετε τις αντιολισθητικές αλυσίδες

Ενόψει των διαδοχικών κυμάτων κακοκαιρίας αναμένεται να ανακοινωθούν οι περιοχές στις οποίες μπορεί να κριθεί αναγκαία η χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων, σύμφωνα με την γ.γ. Πολιτικής Προστασίας.

Άμεσα διαθέσιμες θα πρέπει να έχουν τις αντιολισθητικές αλυσίδες για τα οχήματά τους οι οδηγοί από την 1η Οκτωβρίου καθώς από πέρυσι και ύστερα από τους αποκλεισμούς του χειμώνα ακόμα και στην Αττική Οδό και κεντρικές λεωφόρους της Αθήνας κατέστη υποχρεωτικός ο εφοδιασμός των οχημάτων με αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα όταν επιβάλλονται σχετικοί περιορισμοί κυκλοφορίας από τις αρμόδιες Αρχές, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Σύμφωνα με το Έθνος, βάσει της συγκεκριμένης απόφασης επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών η υποχρέωση εφοδιασμού των οχημάτων τους με αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα, όπως χιονοκουβέρτες ελαστικών, εφόσον το όχημα δεν φέρει ειδικά ελαστικά. Ως ειδικά ελαστικά νοούνται εκείνα που φέρουν την ειδική σήμανση του «αλπικού» συμβόλου με την ένδειξη M+S  (χιονολάστιχα).

Η συγκεκριμένη υποχρέωση των οδηγών αφορά σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο της χώρας, κατά το χρονικό διάστημα από τον Οκτώβριο έως και τον Απρίλιο κάθε έτους και όταν οι επικρατούσες συνθήκες το επιβάλλουν.

Σε περίπτωση που οδηγός εντοπιστεί χωρίς αλυσίδες ενώ έχουν επιβληθεί αντίστοιχα μέτρα από τις Αρχές, θα έρθει αντιμέτωπος με πρόστιμο ύψους 40 ευρώ. 

Αναλυτικά οι οδηγοί των οχημάτων υποχρεούνται:

  • Να φροντίζουν για τον εφοδιασμό των οχημάτων με κατάλληλα αντιολισθητικά μέσα εφόσον το όχημα κυκλοφορεί σε περιοχές όπου επικρατούν συνθήκες χιονόπτωσης ή παγετού.
  • Να γνωρίζουν τον τρόπο τοποθέτησης και λειτουργίας των αντιολισθητικών μέσων, ώστε να εξασφαλίζεται η ορθή χρήση τους και
  • Να προσαρμόζουν την οδήγησή τους όταν χρησιμοποιούνται αντιολισθητικά, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες και τις προδιαγραφές των οχημάτων και των αντιολισθητικών μέσων.

Υποχρεωτικά ήδη και τα μαθήματα τοποθέτησης και αφαίρεσης αλυσίδων

Υπενθυμίζεται ότι επίσης από πέρυσι με σχετική εγκύκλιο που είχε εκδοθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οριζόταν ότι οι οδηγοί θα εκπαιδεύονται στο εξής υποχρεωτικά στην τοποθέτηση σε τουλάχιστον δύο κινητήριους τροχούς και στην αφαίρεση αλυσίδων σε οχήματα που δε φέρουν ειδικά ελαστικά, προκειμένου να μπορούν να αντεπεξέλθουν σε περιπτώσεις κίνησης σε οδό με χιόνια/παγετό, ή εφόσον ειδοποιούνται προς τούτο με ρυθμιστικές πινακίδες (π.χ. Ρ-59) ή από τις αρμόδιες Αρχές. Η εκπαίδευση θα αφορά τόσο την ενημέρωση στο πλαίσιο της θεωρητικής εκπαίδευσης όσο και στον τρόπο τοποθέτησης των αλυσίδων στο πλαίσιο της πρακτικής εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα η εγκύκλιος ανέφερε ότι:

  • Εφεξής, κατά τη διάρκεια της πρακτικής εκπαίδευσης, οι υποψήφιοι οδηγοί και οδηγοί εκπαιδεύονται υποχρεωτικά στον τρόπο τοποθέτησης σε όχημα αντιολισθητικού εξοπλισμού (αλυσίδων ή αναλόγου εξοπλισμού) καθώς και της αφαίρεσής του.
  • Οι Διευθυντές Σπουδών των Κέντρων Θεωρητικής Εκπαίδευσης Υποψηφίων Οδηγών θα πρέπει να εφιστούν την ιδιαίτερη προσοχή στους εκπαιδευτές που παρέχουν θεωρητική εκπαίδευση σε υποψήφιους οδηγούς και οδηγούς για τη δέουσα εμβάθυνση στις ενότητες που αφορούν στην οδήγηση με μειωμένη πρόσφυση, τη χρήση ειδικών ελαστικών, τη χρήση αντιολισθητικού εξοπλισμού (αλυσίδων) κ.ο.κ.

Πώς τοποθετούνται οι αντιολισθητικές αλυσίδες

Για να ξεκινήσουμε την τοποθέτηση πρέπει το όχημά μας να είναι ασφαλισμένο σε οριζόντιο, επίπεδο και σε σταθερό έδαφος, χωρίς απότομη κλίση για να μην συμβεί κάποιο ατύχημα λόγω ολισθηρότητας.

Τοποθετούμε τις αλυσίδες δίπλα από τους κινητήριους τροχούς και τις ξεμπλέκουμε. Απασφαλίζουμε το άγκιστρο της ντίζας και περνάμε την αλυσίδα πίσω από τον τροχό προσέχοντας να μην μπλεχτεί. Συνδέουμε το άγκιστρο πάνω από το υψηλότερο μέρος του τροχού και το κρατάμε σταθερά εκεί με το ένα μας χέρι. Με το ελεύθερο χέρι τραβάμε το υπόλοιπο της αλυσίδας που έχει μείνει πίσω από τον τροχό και το φέρνουμε όσο πιο μπροστά γίνεται.

Στη συνέχεια πρέπει να συνδέσουμε το επάνω γαντζάκι και να αφήσουμε την ντίζα να πέσει πίσω από τον τροχό. Με αυτόν τον τρόπο θα πάρουμε εύκολα τα μπόσικα από κάτω και θα κουμπώσουμε χωρίς δυσκολία το δεύτερο γαντζάκι.

Παίρνουμε το κομμάτι της αλυσίδας που στην προέκτασή της έχει έναν γάντζο επάνω σε έναν ελαστικό τεντωτήρα, με την οποία θα ασφαλίσουμε την αλυσίδα. Αφού προχωρήσουμε περίπου 20μ. σταματάμε ξανά, τεντώνουμε την αλυσίδα με το έλασμα για να πάρουμε τα μπόσικα και έτσι ολοκληρώνουμε τη διαδικασία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nazi
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
Προδημοσίευση από την εμπλουτισμένη νέα έκδοση του βιβλίου του Γιώργου Χαρβαλιά
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
sklirinsi
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκε ότι οι ασθενείς με αυτά τα αυτοαντισώματα είχαν αυξημένα επίπεδα νευροϊνιδίων χαμηλού μοριακού βάρους (Nfl), πρωτεϊνικά...
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα