ειδικη αγωγή
αγορά, μαγαζιά, κόσμος, ομπρέλα, Αθήνα
Παρά τα κλειστά μαγαζιά λόγω διακοπών, οι ηλεκτρονικές αγορές παραμένουν ενεργές και αναπτυσσόμενες.

Μπορεί πολλές βιτρίνες καταστημάτων λιανικού εμπορίου να κατεβάζουν ρολά λόγω των θερινών διακοπών καθώς πλησιάζουμε και τον "δεκαπενταύγουστο" και να δίνουν ραντεβού για τον Σεπτέμβριο, οι εικονικές όμως βιτρίνες των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e -shop) δεν κλείνουν ποτέ! Και δεν είναι λίγες, καθώς σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τα ψηφιακά κανάλια πώλησης (e-shop) στην Ελλάδα έχουν ξεπεράσει τα 18.000 σε αριθμό με τζίρο που ξεπερνά τα 14 δισ. ευρώ ετησίως (2021), σύμφωνα με στοιχεία που έχει δώσει ο Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο.

Με βάση μάλιστα τα ευρωπαϊκά δεδομένα, το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας έχει μεγάλες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και ο τζίρος του μπορεί να φτάσει τα 20 δισ. ευρώ, ενώ οι επιχειρήσεις με οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης να ανέλθουν σε αριθμό στις 30.000 σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Πέραν της αύξησης του αριθμού των ηλεκτρονικών καταστημάτων μάλιστα, καταγράφεται και αύξηση στον τζίρο τους, ακόμη και κατά τους θερινούς μήνες, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από στοιχεία της ελληνικής πολυεθνικής εταιρείας Generation Y, η οποία δραστηριοποιείται ακριβώς σε αυτό τον τομέα, των ολοκληρωμένων λύσεων ψηφιακού μετασχηματισμού και ηλεκτρονικού επιχειρείν.

Ειδικότερα, στα ηλεκτρονικά φαρμακεία και στους κλάδους μόδας (fashion) και αθλητικών ειδών (sportswear), παρατηρείται άνοδος του συνολικού τζίρου σταθερά για τους μήνες Μάιο - Αύγουστο, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα, από το 2019 έως το 2021.

Πιο συγκεκριμένα, παραδοσιακά ο Μάιος είναι ισχυρός μήνας για τις πωλήσεις, παρατηρώντας μικρή πτώση 10-15% από τον Μάιο στον Ιούνιο. Η πτωτική πορεία όμως αντιστρέφεται τον Ιούλιο, όπου καταγράφεται αύξηση 10-25%, κάνοντας τον Ιούλιο τον «νικητή» αγοραστικά σε ό,τι αφορά την καθαρά καλοκαιρινή περίοδο.

Το ενδιαφέρον είναι πως για εφέτος ο Ιούλιος ξεπέρασε τα επίπεδα τζίρου κάθε άλλης χρονιάς (παρά την ακρίβεια, τον πληθωρισμό και όλες τις νέες προκλήσεις), σημειώνοντας 34% αύξηση σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021 (Year on Year - ΥοΥ) και 20% άνοδο από τον Μάιο του 2022. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, προμηνύεται ισχυρός Αύγουστος για τα έσοδα από ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Ταυτόχρονα λοιπόν με το φρεσκάρισμα που πραγματοποιούν στο φυσικό τους κατάστημα ενόσω παραμένουν κλειστά για καλοκαίρι, λαμβάνοντας γενικότερα υπόψη τα θετικά μηνύματα από την λειτουργία των e-shop, αυξάνεται ο αριθμός των επιχειρήσεων που σχεδιάζουν το επόμενο τους βήμα και συγκεκριμένα την επένδυση στο ηλεκτρονικό τους κανάλι.

Από ποιους όμως κλάδους της οικονομίας και του εμπορίου υπάρχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για άνοιγμα ηλεκτρονικών καταστημάτων; Σύμφωνα με στοιχεία της Generation Y το ενδιαφέρον παρατηρείται από όλους τους κλάδους λιανικής, με αυτόν της ένδυσης/υπόδησης να προηγείται. Παράλληλα, όμως παραμένει αμείωτο το ενδιαφέρον των εταιρειών χονδρικής για ψηφιακό μετασχηματισμό και εκκίνηση ηλεκτρονικού καταστήματος χονδρικής για το δίκτυο συνεργατών τους. Ωστόσο, δεν είναι αμελητέος και ο αριθμός επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χονδρική και επιθυμούν να ενταχθούν στο λιανικό κανάλι πωλήσεων μέσα από την ψηφιακή αγορά.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ιδιοκτήτης μικρομεσαίας επιχείρησης λιανικής στον τομέα της ένδυσης με περισσότερες από 4 δεκαετίες δραστηριότητας, οι νέες τεχνολογίες, τα εναλλακτικά ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, σε συνδυασμό με τους νέους τρόπους συναλλαγών, αλλάζουν για πάντα την δομή του εμπορίου που ξέραμε μέχρι σήμερα. Η εικονική βιτρίνα αποκτά την ίδια και μεγαλύτερη αξία από την παραδοσιακή βιτρίνα που γνώρισαν πολλές γενιές ανθρώπων.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τραγική η κατάσταση στην Κέρκυρα για τους Εκπαιδευτικούς με την εξεύρεση κατοικίας

ΑΣΕΠ: Πιστοποίηση Αγγλικών χωρίς Speaking - Έκθεση σε 1 ημέρα: Υπάρχει και σαρώνει το ενδιαφέρον

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Αυτό το σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

ΥΠΑΙΘ: Στα καθήκοντα των εκπαιδευτικών η ενδοσχολική επιμόρφωση και ο ηλεκτρονικός φάκελος
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα επιμορφωτικά σεμινάρια της παρ. 1 του άρθρου 95 είναι προαιρετική και συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους.
ΥΠΑΙΘ: Στα καθήκοντα των εκπαιδευτικών η ενδοσχολική επιμόρφωση και ο ηλεκτρονικός φάκελος
Η αναγνώριση της συνάφειας μεταπτυχιακών και από πότε ισχύουν οι μισθολογικές αλλαγές
Η κατάταξη στα ΜΚ της προηγούμενης περίπτωσης πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το...
Η αναγνώριση της συνάφειας μεταπτυχιακών και από πότε ισχύουν οι μισθολογικές αλλαγές
Τραγικό! 5χρονο παιδί μόλις ξύπνησε άρχισε να βγάζει αφρούς από το στόμα και πέθανε σε 2 ώρες
Το παιδί όταν έφθασε στο νοσοκομείο είχε μυδρίαση στους οφθαλμούς και παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του Ιατρονοσηλευτικού προσωπικού του...
Τραγικό! 5χρονο παιδί μόλις ξύπνησε άρχισε να βγάζει αφρούς από το στόμα και πέθανε σε 2 ώρες