Aυξήσεις «φωτιά» στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια- Πώς διαμορφώνονται οι τιμές
Ακριβότερα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια- Μείωση του ΦΠΑ και πλαφόν στις τιμές των καυσίμων ζητούν οι ακτοπλόοι 

Σε αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που θα κυμαίνονται περίπου στο 10% με 12%, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ολοένα αυξανόμενο λειτουργικό κόστος των πλοίων από τις αυξήσεις στις διεθνείς τιμές των καυσίμων, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, έχουν προχωρήσει ήδη κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες από τις 18 Μαρτίου, ενώ η αύξηση αυτή σε κάποιες άλλες εταιρείες θα περάσει στα εισιτήρια από 1ης Απριλίου.

Σημειώνεται ότι το πετρέλαιο Brent της Βόρειας Θάλασσας, παράδοσης Μαΐου, έκλεισε στις 21/3 με ισχυρή άνοδο, στα 115,62 δολάρια το βαρέλι (+7,12% σε σύγκριση με την Παρασκευή), στο υψηλότερο επίπεδο εδώ και δέκα ημέρες, ενώ το αμερικανικό αργό (WTI), παράδοσης Απριλίου, κατέγραψε επίσης σημαντική άνοδο 7,08% και έκλεισε στα 112,12 δολάρια το βαρέλι.

Όπως ανέφεραν στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο τόνος πετρελαίου Fuel Oil (FO), για ένα συμβατικό πλοίο της ακτοπλοΐας, από τα 600 δολάρια τον τόνο που ήταν το Δεκέμβριο του 2021 άγγιξε χθες 21/3/2022 περίπου τα 1.050 ευρώ το τόνο ενώ τα 750 δολάρια τον τόνο είχε αγγίξει φέτος στις 11/3 το καύσιμο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο Fuel Oil (FO).

Το ναυτιλιακό καύσιμο MGO (για τα ταχύπλοα) marine diesel που είναι διαφορετικό καύσιμο από αυτό που καταναλώνουν τα συμβατικά πλοία άγγιξε στις 21/3/2002 τα 1.250 δολάρια τον τόνο από 680 δολάρια που ήταν τον Δεκέμβριο του 2021.

Ενδεικτικά τόνισαν ότι ένα πλοίο που κινείται στη γραμμή από Πειραιά για Κρήτη με Fuel Oil (FO), χρειάζεται αυτή τη στιγμή περίπου 40 τόνους καυσίμου το δρομολόγιο με κόστος περίπου 40.000 ευρώ, ενώ ένα πλοί0 στη γραμμή Πειραιάς-Σαντορίνη χρειάζεται περίπου 70 τόνους καυσίμων για ένα δρομολόγιο με κόστος 80.000 ευρώ.

Μείωση του ΦΠΑ ζητούν οι ακτοπλόοι 

Ο σύνδεσμος των ακτοπλόων(ΣΕΕΝ) σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη πρότεινε μία συγκεκριμένη δέσμη μέτρων, ενώ ο αρμόδιος υπουργός δεσμεύθηκε να συζητήσει το θέμα με τα συναρμόδια υπουργεία.

Μεταξύ αυτών που προτάθηκε από τους ακτοπλόους είναι η άμεση ενίσχυση της ρευστότητας των εταιρειών από αυτά που οφείλει το κράτος στις ακτοπλοϊκές εταιρείες από επιδοτούμενες γραμμές που έχουν ήδη εκτελεστεί, επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως έγινε και στη διάρκεια της πανδημίας covid-19, επιβολή πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη μέση τιμή του περασμένου Δεκεμβρίου, μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από το 12% στο 6% και αύξηση κατά 30% στα μισθώματα για τις άγονες γραμμές μονοετούς διάρκειας. Σημειώνεται ότι όλες οι άγονες γραμμές είναι ενταγμένες στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Στις μονοετείς 58 συμβάσεις για την κάλυψη άγονων γραμμών τα μισθώματα είναι συγκεκριμένα και δεν προβλέπεται ρήτρα καυσίμων ωστόσο στις πολυετείς υπάρχει ρήτρα καυσίμων που αυτή τη στιγμή μεσοσταθμικά θα αγγίξει μία αύξηση στο 8,5% σε κάθε τόνο πετρελαίου.

Για τις πολυετείς συμβάσεις, που είναι 19 στον αριθμό, η αύξηση της επιδότησης λόγω των αυξήσεων στα καύσιμα θα γίνει αναδρομικά από 1/11/2021 και με απόφαση του αρμόδιου υπουργού Ναυτιλίας. Οι ελεύθερες γραμμές αυτή τη στιγμή είναι πάνω από 200.

Σημειώνεται πάντως ότι τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών προκειμένου να αντιμετωπίσουν το ολοένα αυξανόμενο κόστος των ακτοπλοϊκών καυσίμων έχουν ήδη προχωρήσει σε μειώσεις της ταχύτητας των πλοίων, σε συνένωση δρομολογίων αλλά και σε αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων.

Ήδη κάποιες εταιρείες προχώρησαν σε περικοπές δρομολόγιων που θεωρούν ότι δεν έχουν αυτή την περίοδο μεγάλη επιβατική κίνηση.

Ενδεικτικά κάποιες γραμμές στις οποίες έχει γίνει ήδη αύξηση στην τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 18/3 είναι οι εξής:

- Πειραιάς-Πάρος, από τα 38,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο οικονομικής θέσης στα 42,50 ευρώ

- Πειραιάς-Μύκονος, από τα 40 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 44 ευρώ

- Πειραιάς-Σύρος, από τα 35 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 38,50 ευρώ

- Πειραιάς-Πάτμος, από τα 43 ευρώ το ατομικό εισιτήριο στα 47,50 ευρώ.

Ανάλογες αυξήσεις περίπου 10% έχουν γίνει και στα οχήματα.

Επίσης ενδεικτικά αναφέρουμε και αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που έχουν γίνει από κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες από 1/04.

- Στη γραμμή Ραφήνα-'Ανδρος: Από τα 20,50 ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα, από 1/4 ανεβαίνει στα 23 ευρώ, ενώ για το ΙΧ από 45 ευρώ που είναι τώρα, θα ανέλθει στα 48 ευρώ.

- Στη γραμμή Ραφήνα-Τήνος: Από 29 ευρώ που είναι το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) από 1/4 θα ανέλθει στα 32 ευρώ. Στο ίδιο δρομολόγιο το ΙΧ αυτοκίνητο που είναι σήμερα στα 60 ευρώ, θα ανέλθει στα 63 ευρώ.

- Στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος: Από τα 31 ευρώ το ατομικό εισιτήριο (οικονομική θέση) που είναι σήμερα από 1/4 θα ανέλθει στα 35 και το ΙΧ αυτοκίνητο από τα 67 ευρώ που είναι σήμερα θα ανέλθει στα 70 ευρώ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

toualeta
Αυνανισμός: Ουρολόγος καταρρίπτει τους πιο κοινούς μύθους
Όπως μάλιστα η ίδια διευκρινίζει με τους μύθους ότι η αυτοϊκανοποίηση μπορεί να οδηγήσει σε τύφλωση ή στην ανάπτυξη τριχοφυΐας στις παλάμες δήλωσε...
Αυνανισμός: Ουρολόγος καταρρίπτει τους πιο κοινούς μύθους
arxaioi
Ποιες είναι οι απαγορευμένες ουσίες που έκαναν χρήση οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι
Οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι δεν ήταν οι μόνοι Ευρωπαίοι που έκαναν χρήση ουσιών
Ποιες είναι οι απαγορευμένες ουσίες που έκαναν χρήση οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι
EGKEFALOS
Αυτό το ζιζανιοκτόνο προκαλεί μόνιμη βλάβη στον εγκέφαλο ακόμη και μετά από σύντομη επαφή
Τα ευρήματα της ομάδας βασίζονται σε προηγούμενη έρευνα του Arizona State University που καταδεικνύει μια σχέση μεταξύ της έκθεσης στη γλυφοσάτη και...
Αυτό το ζιζανιοκτόνο προκαλεί μόνιμη βλάβη στον εγκέφαλο ακόμη και μετά από σύντομη επαφή