Κακοκαιρία «Μπάλλος» - Στυλιανίδης: Θα είχαμε 300 νεκρούς αν υπερχείλιζε ο Κηφισός
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
«Η χώρα δεν έχει τις υποδομές να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις από τα έντονα φαινόμενα», τόνισε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Στυλιανίδης

Στην αποκάλυψη ότι υπήρχε εκτίμηση από επιστήμονες ακόμη και για 300 νεκρούς στην Αθήνα την περασμένη Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2021, εάν επιβεβαιωνόταν οι μετεωρολογικές προβλέψεις για την ένταση της κακοκαιρίας «Μπάλλος» τις βραδινές ώρες εκείνης της ημέρας και εάν η κυβέρνηση δεν αποφάσιζε την απαγόρευση της κυκλοφορίας στον Κηφισό και δεν έκλεινε τα σχολεία, ειδικά στην περίπτωση που πλημμύριζε το ποτάμι, προέβη ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Στυλιανίδης.

«Οι επιστήμονες μας είπαν ότι θα φτάναμε τα 220-230 χιλιοστά ύψος βροχής και ο Κηφισός δεν θα άντεχε, για αυτό πήραμε την απόφαση να απαγορευτεί η κυκλοφορία. Μας επικρίνουν ότι ήταν υπερβολική η αντίδραση. Σίγουρα δεν θα κλείνουμε την πόλη για “ψύλλου πήδημα”, αλλά πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για να αποφύγουμε το μεγάλο κακό. Κανείς δεν θα ήθελε να είναι μέρος μιας τέτοιας απόφασης, ακόμη και αν αυτό έχει πολιτικό κόστος», υπογράμμισε,  μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η χώρα δεν έχει τις υποδομές να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις από τα έντονα φαινόμενα, αλλά – όπως είπε – η ίδρυση του συγκεκριμένου υπουργείου είναι μια ένδειξη πολιτικής βούλησης. Έκανε ιδιαίτερη αναφορά σε μια άμεση λύση που έδωσε στην Κέρκυρα, όπου μετά την επέλαση της πρόσφατης κακοκαιρίας, διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρχαν στην τοπική αγορά εργολάβοι με ειδικά μηχανήματα για καθαρισμούς ρεμάτων και άλλες εργασίες.

«Αμέσως, ήρθαμε σε συνεννόηση με τον στρατό», ώστε να γίνουν άμεσα τα απαραίτητα έργα. Το υπουργείο μπορεί μα οριζόντιο τρόπο μπορεί να σπάσει τα στεγανά μιας διοίκησης που έχει διάφορες αλληλοεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Θα στήσουμε ένα πολύ ευέλικτο μηχανισμό στο υπουργείο, όπου θα συντονίζουμε, θα ελέγχουμε και θα εποπτεύουμε όλες τις διαδικασίες της προετοιμασίας», υπογράμμισε, λέγοντας πως η φιλοσοφία είναι συγκεκριμένη: πρόληψη, προετοιμασία, ετοιμότητα, ανθεκτικότητα.

«Επιχειρούμε πρόληψη όχι 5 και 10 λεπτών, αλλά μια συνεχή προσπάθεια να δημιουργούμε τις υποδομές για να προστατεύσουμε πρώτα από όλα τις ανθρώπινες ζωές», πρόσθεσε. Μίλησε για διασπορά συνεργείων στα ευάλωτα σημεία καθώς και για  μεταφορά πολιτών από κάποια σημεία σε βόρεια Εύβοια και δυτική Αττική, «ώστε να μην έχουμε να τους μετακινήσουμε το βράδυ της καταιγίδας σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Έχουμε δει και σε άλλες περιοχές της Ευρώπης τι συμβαίνει τις ώρες του πανικού», δήλωσε.

Ειδικά για τη βόρεια Εύβοια, αναφέρθηκε στη  συνεργασία με τον Σταύρο Μπένο, «τον υπεύθυνο για μια σοβαρή αποκατάσταση και μια νέα αρχή για την περιοχή», ο οποίος «θα παρουσιάσει τις πρώτες σκέψεις και το πλάνο που έχει ην 1η Νοεμβρίου». Σημείωσε μάλιστα ότι τον εντυπωσίασε ο τρόπος που ο κ. Μπένος αντιμετωπίζει την αποκατάσταση της περιοχής.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτισμός
«Όχι, δεν είμαστε όλοι στο φάσμα»: Η αλήθεια πίσω από μια παρεξηγημένη φράση
Μια καθηγήτρια Δημόσιας Υγείας εξηγεί γιατί η διάδοση του μύθου περί “λίγου αυτισμού” υποβαθμίζει τις πραγματικές εμπειρίες και δυσκολίες των...
«Όχι, δεν είμαστε όλοι στο φάσμα»: Η αλήθεια πίσω από μια παρεξηγημένη φράση
ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Από το «Εδώ Πολυτεχνείο» στο «Εδώ Πειθαρχικό»: Πώς δοκιμάζεται σήμερα η ιστορική κληρονομιά του ΕΜΠ
Το Πολυτεχνείο ως καθρέφτης: τι κερδήθηκε τότε, τι κινδυνεύει τώρα
Από το «Εδώ Πολυτεχνείο» στο «Εδώ Πειθαρχικό»: Πώς δοκιμάζεται σήμερα η ιστορική κληρονομιά του ΕΜΠ
aytismos_1.jpg
«Εσύ ήσουν ο πιο ξεχωριστός μου μαθητής, γιατί με έκανες να γίνω δασκάλα»
Ένα παιδί κλειστό, παραμελημένο, σχεδόν αόρατο στους άλλους· μια εκπαιδευτικός κουρασμένη, εγκλωβισμένη στις πρώτες της εντυπώσεις.
«Εσύ ήσουν ο πιο ξεχωριστός μου μαθητής, γιατί με έκανες να γίνω δασκάλα»