Κορονοϊός: Κίνδυνος μετάδοσης 2 ημέρες πριν και 3 ημέρες μετά την έναρξη των συμπτωμάτων
Ο κίνδυνος μετάδοσης του κορονοϊού είναι υψηλότερος μεταξύ 2 ημερών πριν και 3 ημερών μετά την έναρξη των συμπτωμάτων

Μια πρόσφατη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο έγκριτο διεθνές επιστημονικό περιοδικό JAMA Internal Medicine, διερεύνησε το χρονικό διάστημα υψηλότερου κινδύνου για μετάδοση του ιού SARS-CoV-2 από προσβεβλημένα άτομα σε στενές επαφές τους, σε σχέση με την εμφάνιση συμπτωμάτων.

Οι ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Λίνα Πάσχου (Επίκουρη Καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας), Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Προληπτικής Ιατρικής) και Θάνος Δημόπουλος (Καθηγητής Θεραπευτικής-Αιματολογίας-Ογκολογίας και Πρύτανης ΕΚΠΑ) συνοψίζουν τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής.

Συγκεκριμένα, αναλύθηκαν στοιχεία από 730 ασθενείς  με διάγνωση COVID-19 σε επαρχία της Κίνας από 8 Ιανουαρίου ως 30 Ιουλίου 2020, καθώς και από 8.852 στενές επαφές των ασθενών που παρακολουθήθηκαν ως τον Αύγουστο 2020. Στενές επαφές θεωρήθηκαν άτομα που ζούσαν στο ίδιο σπίτι, συνάδελφοι στον ίδιο εργασιακό χώρο, άτομα με τα οποία είχαν κοινά γεύματα, καθώς και συνεπιβάτες σε ίδια οχήματα. Τα προσβεβλημένα άτομα μελετήθηκαν για τουλάχιστον 90 ημέρες μετά τα αρχικά θετικά αποτελέσματα του τεστ για COVID-19, ώστε να γίνει και διάκριση μεταξύ ασυμπτωματικών και προσυμπτωματικών περιπτώσεων.

Η ανάλυση των δεδομένων από τους 730 ασθενείς (μέση ηλικία 46 έτη, 51,2% άντρες) και τις 8.852 στενές επαφές τους (μέση ηλικία 41 έτη, 52,9% άντρες) κατέδειξε ότι ένα άτομο διατρέχει υψηλότερο κίνδυνο για COVID-19 αν εκτεθεί σε ασθενή στο χρονικό διάστημα μεταξύ 2 ημερών πριν και 3 ημερών μετά την έναρξη των συμπτωμάτων, με κορύφωση την ημέρα έναρξής τους. Χαμηλότερος κίνδυνος μετάδοσης παρατηρήθηκε σε έκθεση 6 και 5 ημέρες πριν την έναρξη των συμπτωμάτων.

Ενδιαφέρον, επίσης, έχει ότι ο κίνδυνος μόλυνσης ήταν υψηλότερος μετά από επαφή με ασθενή που παρουσιάζει συμπτώματα σε σύγκριση με την επαφή με ασυμπτωματικό άτομο. Επιπρόσθετα, η περίπτωση ασυμπτωματικής λοίμωξης βρέθηκε πιο συχνή μετά από επαφή με ασυμπτωματικό ασθενή.

Ένα σημαντικό συμπέρασμα που προκύπτει από τη μελέτη αυτή είναι ότι πολλά άτομα είναι για κάποιες ημέρες ικανά να μολύνουν άλλους, πριν εμφανίσουν οποιοδήποτε σύμπτωμα της νόσου.

Επιπρόσθετα, η μελέτη ανέδειξε ότι πιθανώς υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της κλινικής εικόνας αυτού που μεταδίδει τον ιό με την εικόνα αυτού που τον λαμβάνει. Εάν το τελευταίο επιβεβαιωθεί και από άλλες μελέτες, θα ενισχύσει περαιτέρω παρεμβάσεις που σχετίζονται με τη μείωση της σοβαρότητας νόσησης μέσω εμβολιασμού ή έγκαιρης διάγνωσης και αντιμετώπισης.

https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2783099

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

skylos
Εκεί όπου δεν τελειώνει ο χρόνος: Η ιστορία ενός ανθρώπου αυτιστικού και του σκύλου του
Η ιστορία ενός ανθρώπου αυτιστικού και του σκύλου του —
δύο ψυχών που έμαθαν να μιλούν χωρίς λόγια,
κι ενώθηκαν για πάντα μέσα στη σιωπή της αγάπης
Εκεί όπου δεν τελειώνει ο χρόνος: Η ιστορία ενός ανθρώπου αυτιστικού και του σκύλου του
πανελλαδικες
Πανελλήνιες: Τα Μαθηματικά, η Φυσική και η Ιστορία παραμένουν τα μεγάλα «εξεταστικά αγκάθια»
Πανελλαδικές: Όταν η εξέταση δεν μετρά τη γνώση αλλά «ρυθμίζει» την κατανομή
Πανελλήνιες: Τα Μαθηματικά, η Φυσική και η Ιστορία παραμένουν τα μεγάλα «εξεταστικά αγκάθια»
apple-books_foto_education.jpg
Τοποθετήσεις διευθυντών σε σχολεία: Τι προβλέπει η νομοθεσία σήμερα – Ποια είναι η διαδικασία
Διαδικασίες τοποθέτησης διευθυντών σε σχολεία και εργαστηριακά κέντρα: Τι προβλέπει η νομοθεσία σήμερα
Τοποθετήσεις διευθυντών σε σχολεία: Τι προβλέπει η νομοθεσία σήμερα – Ποια είναι η διαδικασία