spoudastes syntagma
Αλγεινή εντύπωση από τη στάση της αστυνομίας συνολικά, αλλά και συγκεκριμένου άνδρα της ΥΜΕΤ, ο οποίος σπρώχνει βίαια με την ασπίδα διαμαρτυρόμενη που είχε γυρισμένη πλάτη και στεκόταν ακίνητη

Σπουδαστές δραματικών σχολών που επιχείρησαν να προχωρήσουν σε ειρηνική συμβολική διαμαρτυρία στην πλατεία Συντάγματος απώθησε βίαια η αστυνομία.

«Είναι βαμμένοι πίνακες για να φωνάξουν για κάτι δεδομένο, για την τέχνη και τον πολιτισμό, τη μέρα που είναι τα εγκαίνια της Εθνικής Πινακοθήκης και μία μέρα πριν τα 200 χρόνια όχι μόνο της Ελλάδας αλλά του ελληνικού πολιτισμού», επισήμανε σπουδαστής στη διμοιρία της ΥΜΕΤ πριν οι αστυνομικοί αρχίσουν την επίθεση.

Αλγεινή εντύπωση προκαλεί η στάση της ΥΜΕΤ συνολικά, αλλά και συγκεκριμένου αστυνομικού, ο οποίος σπρώχνει με την ασπίδα του διαμαρτυρόμενη που είχε γυρισμένη πλάτη και στεκόταν ακίνητη, ενώ στη συνέχεια είχε έτοιμο το γκλοπ για να επιτεθεί στους σπουδαστές.

Όλα αυτά λίγες ημέρες αφότου ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ζήτησε «συγγνώμη» από τα θύματα της αστυνομικής βίας και μάλιστα από το Βήμα της Βουλής. 

Μάλιστα, χρήστης των social media καταγγέλλει ότι «τα παιδιά ήταν στην αρχή στην πάνω πλευρά του Συντάγματος μέχρι που ήρθαν τα ΜΑΤ και τους έδιωξαν, ψεκάζοντας και σπρώχνοντας τους».

 

Υπενθυμίζεται ότι πριν λίγες ημέρες σπουδαστές και σπουδάστριες 19 Δραματικών Σχολών από όλη την Ελλάδα, με κοινή τους επιστολή, ζήτησαν την παραίτηση της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη, καταγγέλλοντας την αναλγησία και αδράνεια του Υπουργείου επί έναν χρόνο απέναντί τους, αλλά και τις πολιτικές ευθύνες στην υπόθεση Λιγνάδη.

Αναλυτικά η επιστολή:

Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Παρασκευή 19 Μαρτίου 2021

Ως σπουδάστριες/-στές Σχολών Χορού και Θεάτρου μετράμε ήδη τέσσερις μήνες παύσης των δια ζώσης μαθημάτων. Παρά τις παραστάσεις διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και τη σωρεία επιστολών προς την ηγεσία του, δεν έχουμε λάβει ακόμη επαρκή επίσημη απάντηση, ούτε ένα σαφή σχεδιασμό αναφορικά με την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολών μας. Οι ιθύνουσες/-οντες επιλέγουν συνειδητά να τηρούν σιγή ιχθύος αγνοώντας παντελώς τις εκκλήσεις μας. Δε χωρά αμφιβολία ότι οι σπουδές μας βρίσκονται σε πραγματικό κίνδυνο. Δραματικές Σχολές και Σχολές Χορού συμπορευόμαστε και μέσα από συλλογικές διαδικασίες απαιτούμε άμεσες και ξεκάθαρες απαντήσεις στα αιτήματα που έχουμε θέσει και κοινοποιήσει επανειλημμένα στην ηγεσία του Υπουργείου.

Εδώ και ένα χρόνο, από την αρχή της πανδημίας, η ηγεσία του ΥΠΠΟΑ έχει επιδείξει χαρακτηριστική αναλγησία. Δεν απαντά στα αιτήματά μας, δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες της για τη διαφύλαξη της ποιότητας των σπουδών μας αποδεικνύοντας πως μας περιφρονεί. Συσπουδάστριες/-στές μας οδηγούνται σε παύση σπουδών. Οι τριτοετείς ανησυχούν για τη διεξαγωγή των εξετάσεών τους. Η τηλεκπαίδευση έχει πλέον κανονικοποιηθεί ως μοναδικό μέσο διδασκαλίας της τέχνης μας ενώ το ακαδημαϊκό έτος κινδυνεύει να ολοκληρωθεί για αρκετές/-ούς από εμάς, χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί ούτε ένα δια ζώσης μάθημα. Το ΥΠΠΟΑ δεν απαντά ξεκάθαρα και δε δεσμεύεται -στάση την οποία άλλωστε υιοθετεί απέναντι σε ολόκληρο τον καλλιτεχνικό κλάδο. Η χρόνια απαξίωση των κυβερνήσεων προς τον πολιτισμό και τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτόν, σε συνδυασμό με την κατάφωρη αδιαφορία και ανεπάρκεια του ΥΠΠΟΑ να ασχοληθεί με την οργάνωση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, δε θα μπορούσε παρά να αντανακλάται και στην πολιτική της υπουργού Λίνας Μενδώνη.

Η πολιτική της στάση απέναντι στα γεγονότα που έχουν προηγηθεί τον τελευταίο χρόνο, όπως η αναστολή λειτουργίας των θεάτρων, η αδιαφορία σε θέματα στήριξης του κλάδου, η δήλωσή της ότι «οι καλλιτέχνες τα παίρνουν μαύρα» και πλήθος άλλων λεκτικών παραπτωμάτων, συνιστούν δείγματα κακής διαχείρισης και υβριστικών δηλώσεων μιας υπουργού η οποία όχι μόνο δεν έχει καμία αντίληψη και ενσυναίσθηση για τις ανάγκες του σύγχρονου πολιτισμού, αλλά στέκεται ιδεολογικά ενάντια στην προαγωγή του. Τέλος, γεγονότα όπως η τσιμεντοποίηση του ιερού βράχου της Ακρόπολης, η βίαιη απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στις εργασίες του μετρό στη Θεσσαλονίκη, το blackout στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, η πυρκαγιά στις Μυκήνες, η απροθυμία της να στηρίξει τους καλλιτέχνες, τους δημιουργούς και το χώρο του πολιτισμού εν γένει απέναντι στο νομοσχέδιο «Λιβάνιου» (πρώην νομοσχέδιο «Πέτσα») για τα ΜΜΕ που επεδίωκε τη λογοκρισία στην τέχνη είναι ορισμένα από τα τρανταχτά παραδείγματα της ανικανότητας της υπουργού και του επιτελείου της.

Εμείς αναγνωρίζουμε την ευθύνη της υπουργού στην υπόθεση Λιγνάδη στα ακόλουθα:

Ενώ επρόκειτο για απευθείας προσωπική της ανάθεση, εξαρχής αποποιήθηκε της ευθύνης της χωρίς να λάβει θέση, γεγονός που θεωρούμε αντιφατικό. Επιπλέον, με τη δήλωσή της «με εξαπάτησε με βαθιά υποκριτική τέχνη» κρίνουμε πως χρησιμοποιεί ένα μέρος του πολιτισμού που είναι η υποκριτική τέχνη ως ύστατη προσπάθεια αποποίησης κάθε πολιτικής της ευθύνης, χωρίς ίχνος ευθιξίας και υπευθυνότητας. Αντίστοιχη περίπτωση αποτελεί και η απευθείας ανάθεση των καθηκόντων του αναπληρωτή καλλιτεχνικού διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος στο Νίκο Νικολάου το Νοέμβριο του 2019, για τον οποίο εκκρεμούν καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση.

Λοιπόν, όχι, δεν είμαστε καρικατούρες, δεν είμαστε οι άνθρωποι που «εξαπατούν» πολιτικούς και θεάτριες/-τές για την εξασφάλιση της επιβίωσής τους. Είμαστε σπουδάστριες/-στές που επιθυμούμε να γίνουμε καλλιτέχνες.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ, η οποία εκπροσωπείται από την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, έχει αποτύχει παταγωδώς. Συνυπεύθυνος είναι και ο υφυπουργός σύγχρονου πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης, ο οποίος επικυρώνει με τη σειρά του τις αποφάσεις του ΥΠΠΟΑ.

Ως ελάχιστη ένδειξη ανάληψης πολιτικής ευθύνης απαιτούμε την άμεση παραίτηση της κας Μενδώνη καθώς και του κου Γιατρομανωλάκη. Ειδάλλως, θεωρούμε ότι η κυβέρνηση έχει ξεκάθαρη υποχρέωση να προβεί στην αποπομπή τους.

Υπογράφουν σπουδάστριες/-στές των Σχολών:

  1. Ανώτερη Δραματική Σχολή «Αθηναϊκή Σκηνή» Κάλβου – Καλαμπόκη
  2. Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Ανδρέας Βουτσινάς»
  3. Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού «Άννα Πέτροβα – Μάρω Μαρμαρινού»
  4. Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «ΑΡΧΗ» – Νέλλης Καρρά
  5. Ανώτερη Ιδιωτική Σχολή Δραματικής Τέχνης «ΒΕΑΚΗ»
  6. Ανώτερη Δραματική Σχολή Θεάτρου «δήλος» – Δήμητρας Χατούπη
  7. Σωματείο Σπουδαστριών/-στών Δραματικής Σχολής ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας
  8. Σύλλογος Σπουδαστών/ Σπουδαστριών Δραματικής Σχολής Εθνικού Θεάτρου
  9. Ανώτερη Δραματική Σχολή του Δήμου Αγίας Βαρβάρας «Ιάκωβος Καμπανέλλης»
  10. Ανώτερη Δραματική Σχολή Βασίλης Διαμαντόπουλος «ΙΑΣΜΟΣ» (Θεσσαλονίκη)
  11. Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος
  12. Ανώτερη Δραματική σχολή του Νέου Ελληνικού Θεάτρου – Γιώργου Αρμένη
  13. Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «ΝΟΤΟΣ»
  14. Ανώτερη Δραματική Σχολή Πειραϊκού Συνδέσμου
  15. Ανώτερη Δραματική Σχολή «Πράξη Επτά»
  16. Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Θεάτρου Τέχνης – Καρόλου Κουν
  17. Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Τεχνών Εκατό»
  18. Ανώτερη Δραματική Σχολή Τράγκα
  19. Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Ωδείου Αθηνών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα