Λευκόλιθος
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του λευκόλιθου ή μαγνησίτη - Video της ομάδας haanity

Γνωρίζατε ότι στην Ελλάδα, σε δύο μόνο περιοχές (στη Βόρεια Εύβοια και στην περιοχή Γερακινή κοντά στη Θεσσαλονίκη) υπάρχει ένα πέτρωμα που μοιάζει με …χιόνι και είναι σκέτος «χρυσός» για την οικονομία και τη βιομηχανία; 

Πετάμε πάνω από τη Βόρεια Εύβοια, σε ένα βουνό που θυμίζει φρέσκο χιόνι μα είναι… λευκόλιθος. 

Ο λευκόλιθος ή μαγνησίτης είναι λευκός, σχετικά μαλακός, απορροφητικός και χημικά αδρανής. Χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη για την παραγωγή μαγνησίου.

Το μαγνήσιο είναι μέταλλο που χρησιμοποιείται στην παραγωγή ελαφρών κραμάτων για τις ατράκτους των αεροσκαφών, εξαρτημάτων μηχανών αεριώθησης, πυραύλων και βλημάτων, φωτογραφικών μηχανών και οπτικών οργάνων. Καθώς το μαγνήσιο καίγεται με ένα εκπληκτικό έντονο λευκό φως, χρησιμοποιείται στα πυροτεχνήματα και σε άλλες μορφές πυροτεχνικής, όπως οι φωτοβολίδες.

Σε βιομηχανίες όπως:

  • Στη βιομηχανία χάλυβα, στη βιομηχανία θειϊκού οξέος, ζάχαρης, λιπασμάτων, υαλουργίας, φαρμάκων και γεωργικών φαρμάκων. Ως πληρωτικό υλικό στην παραγωγή χρωμάτων, χάρτου, πλαστικών και ελαστικών.
  • Στην παραγωγή πυριμάχων υλικών και ειδικών πυριμάχων όπως: Τα χρωμιο-μαγνησιούχα με την προσθήκη πυρίμαχου χρωμίτη (Cr2O3+Al2O3 57% και Cr2O3 30%). Τα πυρίμαχα αυτά, έχουν ευρεία χρήση στην επένδυση εσωτερικών επιφανειών φούρνων.
  • Στη μεταλλουργία, ιδιαίτερα στην παραγωγή βιομηχανικών κραμάτων:

Ηλεκτρονικά μέταλλα με 90% Mg και 10% Al, Zn, Mn και άλλα στοιχεία

Μαγνάλιο με 10-30% Al και 90-70% Mg

Ντουραλουμίνιο με 0,5-2% Mg και το υπόλοιπο Al και λίγο Si

  • Στην εξουδετέρωση ή κατακράτηση ρύπων

Η καυστική μαγνησία χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη για την κατασκευή πυριμάχων υλικών. Επίσης, χρησιμοποιείται στη χημική βιομηχανία, ως χημικός επιταχυντής, στην κατασκευή ελαστικών, στη σωληνουργία, στη γεωργία ως βελτιωτικό εδαφών, στην παραγωγή ζωοτροφών και λιπασμάτων, στη φαρμακοβιομηχανία και στη βιομηχανία καλλυντικών και ως επιβραδυντικό φωτιάς σε καλώδια και ηλεκτρικές συσκευές. Παράλληλα έχει πολλές εφαρμογές στην περιβαλλοντική τεχνολογία, όπως στην απομάκρυνση βαρέων μετάλλων, στη διαχείριση – αδρανοποίηση βιομηχανικών αποβλήτων και όξινων απορροών, στη σταθεροποίηση στερεών αποβλήτων και στην αντιμετώπιση ρυπασμένων εδαφών με βαρέα μέταλλα.

Η δίπυρος μαγνησία θεωρείται υψηλού βαθμού πυρίμαχο και χρησιμοποιείται κύρια στην κατασκευή πυρίμαχων πλίνθων (τούβλων). Επίσης χρησιμοποιείται ως μονωτικό υλικό σωληνωτών αντιστάσεων, στα μαγνησιακά φωσφορικά τσιμέντα και σε μονώσεις καλωδίων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

απθ
ΑΠΘ: Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας εγκαινιάζει στη Νομική Σχολή, την πρώτη Έδρα Κυπριακών Σπουδών στην Ελλάδα
Την Ελληνική Κυβέρνηση θα εκπροσωπήσει ο Υφυπουργός Παιδείας, Νίκος Παπαϊωάννου, ο οποίος, ως πρώην Πρύτανης του Αριστοτελείου, είχε διαδραματίσει...
ΑΠΘ: Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας εγκαινιάζει στη Νομική Σχολή, την πρώτη Έδρα Κυπριακών Σπουδών στην Ελλάδα
aithousa_taksi
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών για τα κενά και τις συγχωνεύσεις τμημάτων στην Α΄ ΔΙΠΕ Αθήνας
Κινητοποιήσεις στην Α΄ ΔΙΠΕ Αθήνας ενάντια στην υποστελέχωση των σχολείων
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών για τα κενά και τις συγχωνεύσεις τμημάτων στην Α΄ ΔΙΠΕ Αθήνας
crayons-pencils_molyvia_education_ekpaideusi.jpg
Καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας: «Αδιανόητο το φαινόμενο μαθητών που αναγκάζονται τελικά να διδαχθούν άλλη γλώσσα»
«Aδιανόητο» το φαινόμενο μαθητών που, ενώ έχουν επιλέξει τη Γαλλική γλώσσα, αναγκάζονται τελικά να διδαχθούν άλλη - Η επιστολή των καθηγητών Γαλλικής...
Καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας: «Αδιανόητο το φαινόμενο μαθητών που αναγκάζονται τελικά να διδαχθούν άλλη γλώσσα»