Thumbnail
10η τελετή βράβευσης

Τις δάφνες της για 10η συνεχή χρονιά απένειμε η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου στη Στέγη Ωνάση, αναδεικνύοντας ως καλύτερη την ταινία «Οίκτος» του Μπάμπη Μακρίδη, η οποία απέσπασε επίσης τα βραβεία μακιγιάζ και ήχου (εξ ημισείας με το «1968»). Μια αδιαμφισβήτητα άξια νικήτρια η οποία παραβλέφθηκε στις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες... Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Παρά τον επετειακό χαρακτήρα της τελετής, οι αναφορές σε περασμένες απονομές ή και στη δράση της Ακαδημίας τα δέκα αυτά χρόνια περιορίστηκαν σε δύο μόλις στιγμές: στην έναρξη, όταν ο σκηνοθέτης και υποψήφιος με το «1968» Τάσος Μπουλμέτης μας καλωσόρισε με τα ίδια λόγια που ακούστηκαν στην πρώτη απονομή των Ίριδων το 2010 , και αργότερα, όταν προβλήθηκε ένα ολιγόλεπτο βίντεο της Ελένης Αλεξανδράκη με εικόνες των πρώτων συνελεύσεων και ζυμώσεων των Κινηματογραφιστών στην Ομίχλη που οδήγησαν στη δημιουργία της Ακαδημίας. Κάπου εκεί οι νότες νοσταλγίας εξανεμίστηκαν, με τους οικοδεσπότες Μπέσυ Μάλφα και Γεράσιμο Σκιαδαρέση να αναζητούν την ισορροπία ανάμεσα σε μια χαλαρή παρουσίαση και ορισμένα αμήχανα αστεία.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όμως, παρουσίασαν οι επιλογές των νικητών της Ακαδημίας μεταξύ των οποίων δεν έλειψαν οι εκπλήξεις. Ταινία με τις περισσότερες Ίριδες αναδείχθηκε το νεονουάρ ντεμπούτο «The Waiter» του Στιβ Κρικρή με 4 συνολικά: α' ανδρικού ρόλου για τον Άρη Σερβετάλη, β' ανδρικού για τον Γιάννη Στάνκογλου (η πρώτη φορά που βραβεύεται από την Ακαδημία), πρωτότυπης μουσικής (Coti K.) και σκηνογραφίας (Κώστας Παππάς). Ίσως ο Κρικρής να νιώθει αδικημένος που δε βρέθηκε έστω υποψήφιος στην κατηγορία πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, με το αντίστοιχο βραβείο να πηγαίνει στον ταλαντούχο Νίκο Λαμπό για το «Η Δουλειά της». Το κοινωνικά ανήσυχο φιλμ επικράτησε και στις γυναικείες ερμηνευτικές κατηγορίες με τις εξαιρετικές συμπρωταγωνίστριες Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου και Μαρία Φιλίνη να επικρατούν στις κατηγορίες α' κα β' γυναικείου ρόλου, αντίστοιχα. Μάλιστα, η Φιλίνη παρέδωσε και τον πιο συγκινητικό ευχαριστήριο λόγο της βραδιάς, αφιερώνοντας το βραβείο στον πατέρα της και «σε όλες τις γυναίκες που πηγαίνουν στη δουλειά τους ακόμα κι όταν η ζωή δεν τους χαμογελά». 

Μεταξύ των ταινιών με τις περισσότερες υποψηφιότητες, 9 για το «Ακίνητο Ποτάμι» και το «Ελεύθερο Θέμα», επικράτησε ολοκληρωτικά η ταινία του Άγγελου Φραντζή, καθώς η Στέλλα Θεοδωράκη αποχώρησε χωρίς βραβεία από τη Στέγη Ωνάση. Συγκεκριμένα, το «Ακίνητο Ποτάμι» απέσπασε 3 βραβεία (σκηνοθεσίας, διεύθυνσης φωτογραφίας, ενδυματολογίας). Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό εδώ το γεγονός πως στο τμήμα της ενδυματολογίας είχε συμμετάσχει η βραβευμένη πέρσι για την «Πολυξένη» πρωταγωνίστρια Κάτια Γκουλιώνη, για αυτό και παρέλαβε την Ίριδα η ίδια.

Σπουδαία βραδιά για την Ευαγγελία Κρανιώτη, καθώς η ταινία της «Obscuro Barroco» όχι μόνο αναδείχθηκε καλύτερο ντοκιμαντέρ αλλά απέσπασε και το βραβείο μοντάζ, ενώ τέλος, ο Μάριος Πιπερίδης με το βραβεύμενο στην Τραϊμπέκα «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ» έλαβε την Ίριδα σεναρίου δια χειρός του θρυλικού Γιάννη Βογιατζή, αφού ο σπουδαίος ηθοποιός έπλεξε γεμάτος πάθος το εγκώμιο του ελληνικού σινεμά.

ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Voucher 750 ευρώ - Ενεργοποιήστε την επιταγή κατάρτισης και ξεκινήστε τώρα επιλέγοντας το ΕΚΕΚ ATHENA (ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ!)

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ψηφιακοί νομάδες, digital nomads
Αυτές είναι οι 10 πιο ονειρικές πόλεις για remote εργασία το 2025 – Πού βρίσκεται η Αθήνα
Ψηφιακοί νομάδες σε ρυθμούς… ταξιδιού και δουλειάς: Η εξ αποστάσεως εργασία μεταμορφώνει το παγκόσμιο εργασιακό τοπίο – Οι κορυφαίοι προορισμοί για...
Αυτές είναι οι 10 πιο ονειρικές πόλεις για remote εργασία το 2025 – Πού βρίσκεται η Αθήνα
Σοφία Πουλοπούλου
Επιτελικό μπάχαλο: Η επιλεκτική διαχείριση των οργανικών θέσεων αποτελεί θεσμική εκτροπή
Η φετινή διαδικασία τοποθετήσεων, μεταθέσεων και αποσπάσεων αποκαλύπτει με τον πιο ηχηρό τρόπο την αποτυχία του Υπουργείου Παιδείας να ανταποκριθεί...
Επιτελικό μπάχαλο: Η επιλεκτική διαχείριση των οργανικών θέσεων αποτελεί θεσμική εκτροπή
συντ
ΕΦΚΑ: Αναδρομικά σε 100.000 συνταξιούχους: Ποιοι δικαιούνται τα τρία πακέτα και πότε θα πληρωθούν
Η διαδικασία περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές κατηγορίες δικαιούχων και βασίζεται, κυρίως, σε επαναϋπολογισμούς συντάξεων και διορθώσεις παλαιών...
ΕΦΚΑ: Αναδρομικά σε 100.000 συνταξιούχους: Ποιοι δικαιούνται τα τρία πακέτα και πότε θα πληρωθούν
Ισραηλινός στην Κρήτη
ΚΚΕ για επίθεση Ισραηλινού στην Κρήτη: «Ο νταής φερόμενος “τουρίστας” αφέθηκε να φύγει σαν κύριος, με την απόλυτη ανοχή της κυβέρνησης»
Σάλος στον Άγιο Νικόλαο: Ελεύθερος ο Ισραηλινός που επιτέθηκε σε γυναίκα – Καταγγελίες για δικαστική συγκάλυψη
ΚΚΕ για επίθεση Ισραηλινού στην Κρήτη: «Ο νταής φερόμενος “τουρίστας” αφέθηκε να φύγει σαν κύριος, με την απόλυτη ανοχή της κυβέρνησης»