Thumbnail
Του Λάζαρου Ι. Κόλλια, Εκπαιδευτικού

Από μικρός και για μεγάλο χρονικό διάστημα σε οτιδήποτε έκανα με ταλαιπωρούσε ή καλύτερα με βάραινε η γνώμη που έχουν οι άλλοι για μένα και η εικόνα που θα σχηματίσουν για την οικογένειά μου. Προφανώς η μητέρα μου, κυρίως,  ήταν ηθική αυτουργός για αυτό το «κατόρθωμα».

Μέχρι τώρα ηχούν στ’ αυτιά μου λόγια του τύπου:

- Άλλαξε παντελόνι παιδί μου, είναι τσαλακωμένο. Τί θα πει η δασκάλα για την μάνα σου;
- Πρόσεχε τη συμπεριφορά σου στη γειτονιά. Θέλω να έχουν καλή γνώμη για την οικογένειά μας.
- Μην αργήσεις το βράδυ.. Θα λένε ότι δεν έχει γονείς αυτό το παιδί.
- Μπράβο σου για τους βαθμούς στο σχολείο. Μας έκανες περήφανους στους συγγενείς και στους γείτονές μας.
- Μη φωνάζετε και μη μαλώνετε… Τι θα πει ο κόσμος που μας ακούει..

Φράσεις που άλλοτε μας συγκρατούσαν και «μας έβαζαν στο σωστό δρόμο», σύμφωνα με τα λεγόμενα της μάνας μου, άλλοτε μας δημιουργούσαν ενοχές - απωθημένα και δεν μας επέτρεπαν να εκφραστούμε ελεύθερα, όπως αρμόζει στην παιδική αθωότητα. Πάντως, η μάνα μου είτε από επαρχιώτικο συντηρητισμό είτε από εμποτισμένη διαπαιδαγώγηση των γονιών της, «τα πρέπει» και το «τι θα πει η κοινή γνώμη» τα είχε αξίωμα ζωής.

Ακόμη και όταν μεγάλωσα, πήγα φαντάρος, σπούδασα και έπρεπε να γυρίσω στην επαρχία υποδυόμενος τον ρόλο του εκπαιδευτικού, μου έλεγε: «Να προσέχεις αγόρι μου πώς διασκεδάζεις, με ποιους συναναστρέφεσαι… να είσαι σοβαρός. Τί θα πει ο κόσμος τώρα που είσαι και εκπαιδευτικός»; Βέβαια, αυτές οι συμβουλές περιορίζονταν όσο περνούσε ο καιρός ή – στην καλύτερη περίπτωση - τις εξέφραζε σε καμιά φίλη της  όταν πίνανε καφεδάκι. Ώσπου μια μέρα την κρυφάκουσα να λέει: «ε, πλέον ήρθε ο καιρός να παντρευτεί, να νοικοκυρευτεί το παιδί μου, όπως τα αδέρφια του.. τί θα πει ο κόσμος αν μείνει ανύπαντρος»;

Τότε, λοιπόν,  δεν μπόρεσα να συγκρατηθώ: «άσε με ρε μάνα, τι θα πει η κοινή γνώμη.. η κοινή γνώμη θα σχολιάσει μόνο όταν πέσω σε κατάθλιψη από τα «πρέπει» και τα «μη» που επιβάλλουμε, ασυναίσθητα πολλές φορές,  στους γύρω μας.

Ειδάλλως, η κοινή γνώμη θα σωπάσει όταν με βλέπει να είμαι χαρούμενος, να εκφράζομαι ελεύθερα, να αναπνέω,  να ζω…

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

rafale-m-033.jpg
Συναγερμός για ΗΠΑ και ΝΑΤΟ: Τα Rafale καταρρίπτονται – οι Κινέζοι κερδίζουν τον αέρα
Ανησυχία στη Δύση: Η αερομαχία Ινδίας-Πακιστάν αναδεικνύει τεχνολογική υπεροχή της Κίνας
Συναγερμός για ΗΠΑ και ΝΑΤΟ: Τα Rafale καταρρίπτονται – οι Κινέζοι κερδίζουν τον αέρα
trump
Ντόναλντ Τραμπ: Ινδία και Πακιστάν συμφώνησαν για «πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός»
Ιστορική συμφωνία εκεχειρίας μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν με τη διαμεσολάβηση των ΗΠΑ
Ντόναλντ Τραμπ: Ινδία και Πακιστάν συμφώνησαν για «πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός»
kysde.jpg
Συνεχής διεκδίκηση για δίκαιες μεταθέσεις και αποσπάσεις εκπαιδευτικών - Τι συζητήθηκε στη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ
Αιτήματα εκπαιδευτικών στο προσκήνιο: Η παρέμβαση του Θ. Κατσωνόπουλου
Συνεχής διεκδίκηση για δίκαιες μεταθέσεις και αποσπάσεις εκπαιδευτικών - Τι συζητήθηκε στη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ
sofia zaxaraki
Ρύθμιση για τα Κέντρα Μελέτης δρομολογεί το Υπουργείο Παιδείας – Σε αναμονή το νέο θεσμικό πλαίσιο

Σε μια προσπάθεια να ρυθμιστεί ένα πεδίο που μέχρι σήμερα λειτουργεί χωρίς σαφές νομικό καθεστώς, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...

Ρύθμιση για τα Κέντρα Μελέτης δρομολογεί το Υπουργείο Παιδείας – Σε αναμονή το νέο θεσμικό πλαίσιο