Συντάκτης: Απόστολος Λυκεσάς
Σε… Δήλιο εξελίσσεται το εντεκάχρονο (!) πρόβλημα στέγης του καλλιτεχνικού σχολείου Θεσσαλονίκης. Και αν το πρόβλημα διπλασιασμού του κύβου με κανόνα και διαβήτη αποδείχθηκε ότι είναι άλυτο είναι να απορεί κανείς γιατί το πρόβλημα του σχολείου δεν λύνεται αφού υπάρχει ήδη προσφορά κτιρίου για μεταστέγαση, του Παπάφειου.
Η απάντηση δυστυχώς φαίνεται να καθιστά το πρόβλημα όχι γεωμετρικό αλλά ευθέως πολιτικό αφού φαίνεται ότι τον κανόνα και τον διαβήτη δεν τον κρατά όπως θα έπρεπε το υπουργείο Παιδείας αλλά ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας Λάζαρος Κυρίζογλου και ο μητροπολίτης Νεαπόλεως Βαρνάβας.
Χθες μάλιστα ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιώργος Αγγελόπουλος πήγε στο σχολείο, είχε συνάντηση με την υποδιευθύντρια Δήμητρα Μήττα και το δεκαπενταμελές των μαθητών αλλά το αποτέλεσμα ήταν μάλλον μηδενικό αφού ουσιαστικά έγινε γνωστό ότι θα κομιστούν οι προτάσεις του υπουργείου μετά από ένα τρίμηνο. Ενδεικτικό της απογοήτευσης των μαθητών είναι ότι μετά την συνάντηση έκαναν για πολλοστή φορά πορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης καταλήγοντας στο υπουργείο Μακεδονίας Θράκης.
«Το είχα πει στην διευθύντρια του πρωθυπουργικού γραφείου Κατερίνα Νοτοπούλου πως αν με αυτήν κυβέρνηση δεν βρεθεί λύση το σχολείο θα μαραζώσει και τελικά θα κλείσει» λέει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου Μιχάλης Νηστικάκης. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει «για τα παιδιά που πηγαίνουν φέτος στην Τρίτη γυμνασίου δεν θα υπάρχει αίθουσα και χώρος προκειμένου να σπουδάσουν στην πρώτη λυκείου».
Βαθιά απογοητευμένος άλλος γονέας λέει με θυμό «είναι ντροπιαστικά πράγματα αυτά που έγιναν και γίνονται στη Θεσσαλονίκη. Στον Μεσαίωνα ζούμε; Το υπουργείο θέλει μόνο μια γνώμη από τον δήμο Θεσσαλονίκης σχετικά με την λειτουργία του σχολείου στο Παπάφειο, κι ύστερα να έβγαινε μια υπουργική απόφαση». Τα ίδια μας έλεγε με τον τρόπο του και ο κ. Νηστικάκης «ο κάθε δεσπότης και ο κάθε δήμαρχος θα ορίζει τι θα γίνει στην εκπαίδευση;».
Τα ανωτέρω είναι φυσικά ευθεία αναφορά σε επεισόδιο που έγινε στη διάρκεια του Αναπτυξιακού Συνεδρίου που έγινε στη Θεσσαλονίκη όταν παρουσία του κ. Αγγελόπουλου και μαθητών που μετέφεραν τα αιτήματά τους ο μητροπολίτης Βαρνάβας παρενέβη με ένταση προκειμένου να «ξεκόψει» κάθε σκέψη για μεταστέγαση του σχολείου εκτός ορίων της μητρόπολή του και ψέγοντας μάλιστα του μαθητές ότι δεν τον κάλεσαν ποτέ στο σχολείο.
Γονείς και μαθητές λένε εν ολίγοις ότι το υπουργείο έχει υποχωρήσει μπροστά στις πιέσεις του κ. Βαρνάβα αλλά και του κ. Κυρίζογλου ο οποίος μαζί με άλλους δημάρχους της δυτικής Θεσσαλονίκης έχουν τοποθετηθεί κάθετα κατά της μετεγκατάστασης του σχολείου.
Ενός σχολείου που έχει σήμερα 277 μαθητές, αλλά αν και ενιαίο (μια διεύθυνση, κοινός σύλλογος διδασκόντων κλπ.) λειτουργεί (;) διασπασμένο σε δυο διαφορετικά κτίρια με απόσταση 2-3 χλμ το ένα από το άλλο, οπότε μαθητές και καθηγητές είναι σε αδιάκοπη κίνηση ακόμη και μέσα στην ίδια μέρα αφού άλλου γίνονται μαθήματα γενικής παιδείας και αλλού τα καλλιτεχνικά όπως για παράδειγμα ο χορός ή το θέατρο.
Το θέμα λοιπόν είναι ότι η πιο ολοκληρωμένη πρόταση αυτή την στιγμή είναι να στεγαστεί το σχολείο στο Παπάφειο Ίδρυμα, πρόταση που το δ.σ. του Ιδρύματος και ο πρόεδρός του μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος έχουν αποδεχθεί από την πρώτη μάλιστα στιγμή. Πληροφορίες θέλουν το υπουργείο Παιδείας να έχει στείλει εκτιμήτρια του χώρου η οποία κατέληξε ότι ο χώρος ανταποκρίνεται σε όλες τις προϋποθέσεις για να δεχθεί τους μαθητές του Καλλιτεχνικού.
Πηγή: efsyn.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη