Η Αθηναϊκή Δημοκρατία και οι Αριστολάτρες
Μα καλά, ολόκληρος αντιπρόεδρος, αρχαιογνώστης δεινός, που παραδίδει μαθήματα ρητορικής, δεν σκέφτηκε να τους θυμίσει εκεί στο κόμμα του ότι το καύχημά μας, η δόξα και η τιμή μας, η αθηναϊκή δημοκρατία, η κορυφαία επινόηση των αρχαίων, θεσμοθέτησε την κλήρωση για την απόδοση αξιωμάτων, δηλαδή κοινωνικής ευθύνης; 

Μα καλά, ολόκληρος αντιπρόεδρος, αρχαιογνώστης δεινός, που παραδίδει μαθήματα ρητορικής, δεν σκέφτηκε να τους θυμίσει εκεί στο κόμμα του ότι το καύχημά μας, η δόξα και η τιμή μας, η αθηναϊκή δημοκρατία, η κορυφαία επινόηση των αρχαίων, θεσμοθέτησε την κλήρωση για την απόδοση αξιωμάτων, δηλαδή κοινωνικής ευθύνης; Οτι οι επιπόλαιοι νομοθέτες της, κάποιοι Κλεισθένηδες, Σόλωνες και λοιποί, θεωρούσαν όλους τους πολίτες δυνάμει ικανούς και οπωσδήποτε υποχρεωμένους να υπηρετούν την πατρίδα τους, από όποιο πόστο κι αν κληρώνονταν; Να μισούσαν τάχα την αριστεία, γι’ αυτό και ξέπεσαν στην κλήρωση, πολίτες που ήξεραν απέξω κι ανακατωτά την «Ιλιάδα», σαν θαυμάσιο παραμύθι και σαν εξαίρετο πρότυπο, που το τραγουδούσαν στα παιδιά τους, άρα θα ’χαν ακούσει και θα ’χαν πει αμέτρητες φορές το ομηρικό «αιέν αριστεύειν»;

Φυσικά και δεν είχε στο μυαλό του την αθηναϊκή δημοκρατία ο υπουργός Παιδείας, όταν αποφάσισε ότι στο δημοτικό θα προκύπτουν διά κληρώσεως οι σημαιοφόροι στις παρελάσεις· ναι, σε αυτές τις παρελάσεις που θα τις καταργούσε ο ΣΥΡΙΖΑ –οι «κομμουνισταί» του ΣΥΡΙΖΑ που θα ’λεγε η κ. Διαμαντοπούλου– αν δεν έπασχε από βαριά ΑΝΕΛοεξάρτηση. Μια μίζερη, μεσοβέζικη, άκυρη υπόμνηση ριζοσπαστικής ταυτότητας είχε στο μυαλό του. Πού να φανταστεί ότι θα προκαλούσε την εξέγερση των αριστολατρών, που κρατάνε μεν από τους αρχαίους, όπως έδειξαν και οι γονιδιακές μελέτες, δεν κρατάνε όμως πολλά από το παράδειγμά τους.

Από τα πάμπολλα που γράφτηκαν, αναπαράγω μια περικοπή από το προχθεσινό ρεπορτάζ του Απόστολου Λακασά: «Οπως ανέφερε στην “Κ” ο διευθυντής Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιώργος Πολίτης, ουκ ολίγοι γονείς πιέζουν τους δασκάλους για τη βαθμολογία των παιδιών, έχοντας ως έγνοια τη διεκδίκηση της θέσης του σημαιοφόρου στην ΣΤ΄ δημοτικού». Μεμονωμένα περιστατικά; Μα ναι. Οπως και η προ μηνός ανταλλαγή φιλοφρονήσεων (λεκτικών και... χειροπιαστών) ανάμεσα σε γονείς, στο κλειστό του Βόλου, όπου γινόταν το πανελλήνιο πρωτάθλημα μπάσκετ κορασίδων. Διότι, κατά το δόγμα, «όποιος είναι πρώτος είναι τα πάντα, όποιος είναι δεύτερος δεν είναι τίποτε». Χρόνια πριν όμως, τα παιδιά, κάποια αντιαγχωτική μούσα θα τα τσίγκλησε, είχαν σκαρφιστεί ένα τραγουδάκι: «Οποιος είναι πρώτος είναι και καρότος. Οποιος είναι δεύτερος είναι και ελεύθερος». Ισως κάτι ήθελε να πει η ανορθοδοξία τους.

Πηγή: Καθημερινή

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 26/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 26/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Kalokairi-zesti
Έκτακτο καλοκαιρινό επίδομα 2025: Ποιοι το δικαιούνται και πώς κάνετε αίτηση
Μέχρι πότε και πού υποβάλλονται οι αιτήσεις - Τι δικαιολογητικά χρειάζονται για το επίδομα καλοκαιριού 2025
Έκτακτο καλοκαιρινό επίδομα 2025: Ποιοι το δικαιούνται και πώς κάνετε αίτηση
Κυριάκος Μητσοτάκης
Μητσοτάκης για την Παιδεία : Πιστή εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της αντιμετώπισης της βίας στα πανεπιστήμια
Αξιολόγηση χωρίς εξαιρέσεις: Σαφές μήνυμα στους δημόσιους υπαλλήλους
Μητσοτάκης για την Παιδεία : Πιστή εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της αντιμετώπισης της βίας στα πανεπιστήμια
Κωστής Χατζηδάκης
Κωστής Χατζηδάκης: Θα πάμε πιο βαθιά την αξιολόγηση στο χώρο της Παιδείας
Η Παιδεία είναι το πεδίο στο οποίο οι πολιτικές αλλαγές χτυπούν πρώτες και μετριούνται πιο σκληρά. Εάν πράγματι η μονιμότητα «σπάσει» πρώτα στους...
Κωστής Χατζηδάκης: Θα πάμε πιο βαθιά την αξιολόγηση στο χώρο της Παιδείας