Thumbnail
Κώστας Γαβρόγλου

Στην πρώτη συνάντηση των δύο Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, ΟΛΜΕ – ΔΟΕ, με το νέο υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου, την Πέμπτη 1 Δεκέμβρη, τα πράγματα ειπώθηκαν για πρώτη φορά όπως ακριβώς είναι! Χωρίς μισόλογα και περιστροφές, δίχως φτιασιδώματα και διγλωσσίες. Στην -κατά τα άλλα- “εθιμοτυπική” συνάντηση ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ορθά – κοφτά πως τα πρόσωπα μπορεί να άλλαξαν, αλλά η πολιτική (των Μνημονίων) έχει συνέχεια.

Από την πρώτη στιγμή, μάλιστα, φρόντισε να ξεκαθαρίσει πως οι όποιες κινήσεις και αποφάσεις της κυβέρνησης και του υπουργείου, υπαγορεύονται πρώτα και κύρια από τις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας, καθώς και από τις επιταγές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.

Ο υπουργός Παιδείας δεν δεσμεύτηκε –όπως και οι προκάτοχοί του– σε κανένα από τα μεγάλα και καυτά ζητήματα που έχουν μετατρέψει την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς σε καζάνι που βράζει. Τα χιλιάδες κενά και οι διορισμοί, οι αυξήσεις στους μισθούς, η επαναφορά του ωραρίου των εκπαιδευτικών της β/βάθμιας, η απόσυρση και κατάργηση όλων των νομοθετημάτων που στραγγαλίζουν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών σε α/βάθμια και β/βάθμια και τα οποία τους οδηγούν στην εργασιακή περιπλάνηση, καθώς και τόσα άλλα, παραπέμπονται για μια ακόμα φορά στις καλένδες.

Ο υπουργός μάλιστα, ξεδιαλύνοντας κάθε είδους προηγούμενες κυβερνητικές αυταπάτες και πλάνες, υπογράμμισε χωρίς μισόλογα, “αδειάζοντας” μάλιστα τους προκατόχους του Φίλη – Μπαλτά - Κουράκη, πως οι περίφημοι 20.000 διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών αποτελούν οριστικό παρελθόν.

Για ποια θέματα όμως δεσμεύτηκε ο υπουργός; Σύμφωνα με αναλυτική δήλωση των μελών του Δ.Σ της ΟΛΜΕ Χρίστου Σόφη και Άννας Μπαχτή, στην τοποθέτησή του έκανε λόγο για το λεγόμενο “τριετές σχέδιο” για την εκπαίδευση, το οποίο όμως δεν παρουσίασε, με το αιτιολογικό πως “βρίσκεται σε καθεστώς διαπραγμάτευσης με τον ΟΟΣΑ”! Στην πραγματικότητα, πίσω από τις υποτιθέμενες κυβερνητικές διαπραγματεύσεις με τους “Θεσμούς” βρίσκονται οι νέες αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις οι οποίες υπαγορεύονται ευθέως και επιβάλλονται από την ΕΕ, καθώς και τη διαβόητη εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ. Άλλωστε ο υπουργός το ξεκαθάρισε από την αρχή, όταν σημείωσε πως “το πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων είναι δεδομένο και ορίζεται από τον ΟΟΣΑ και την ΕΕ, ενώ η κυβέρνηση καλείται απλώς να το εξειδικεύσει”. Τα πορίσματα της υποτιθέμενης επιτροπής του “Εθνικού Διαλόγου” αποτελούν την πιο τρανή απόδειξη των λεγομένων του. Το γεγονός επίσης πως δεν αποστασιοποιήθηκε από αυτά, είναι ενδεικτικό σε σχέση με τις επικείμενες αλλαγές που προετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας.

Παράλληλα το μέλος του Δ.Σ της ΔΟΕ Σταύρος Καλλώνης  σημειώνει ότι στο βασικό σκέλος της τοποθέτησής του, ο υπουργός δεν παρέλειψε να μας ενημερώσει πως άμεσα έρχεται και η αξιολόγηση, με αιχμή σε πρώτη φάση την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ενώ ακολουθεί κατά πόδας και η ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, αρχής γενομένης από τα στελέχη της εκπαίδευσης. Άλλωστε η αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ατομική αξιολόγηση. Δεν αιφνιδιάζει αυτή η τοποθέτηση του υπουργού Παιδείας, μιας και ο ίδιος έχει προλάβει από καιρό να κάνει γνωστές τις απόψεις του, καθώς και τις πραγματικές του προθέσεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Υπενθυμίζουμε την πρόσφατη δήλωσή του πως “δεν θα πρέπει να φοβόμαστε να λέμε τη λέξη αξιολόγηση”. Αυτό όμως που αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική και εξαιρετικά επικίνδυνη εξέλιξη είναι η ευθύβολη δήλωση, πως η όποια μελλοντική χρηματοδότηση, καθώς και οι όποιοι μελλοντικοί διορισμοί εξαρτώνται άμεσα από την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης. Για να “χρυσώσει το χάπι” και να δημιουργήσει το αναγκαίο υπέδαφος ώστε να επιβάλλει όλο το αντιδραστικό πλαίσιο της αξιολόγησης, επιχείρησε μάλιστα να την παρουσιάσει με ανώδυνο τρόπο. Έφτασε μάλιστα στο προκλητικό σημείο να σημειώσει πως “και η ίδια η πολιτεία θα πρέπει να αξιολογηθεί”. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην αυτονομία της σχολικής μονάδας, δηλώνοντας ότι "δεν είναι υπέρ του κρατισμού" και ότι "δεν ευθύνονται πάντα οι εκπαιδευτικές πολιτικές" για τα προβλήματα των σχολείων!

Η κ. Αιμιλία Τσαγκαράτου, μέλος του Δ.Σ της ΔΟΕ, επισημαίνει ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, βαδίζοντας πιστά στα χνάρια όλων των προηγούμενων, τηρώντας ευλαβικά και κατά γράμμα όλες τις επιταγές που επιβάλλουν ΕΕ και ΟΟΣΑ, φαίνεται αποφασισμένη να προχωρήσει με ταχύ βηματισμό στην υλοποίηση όλων των αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, συνθλίβοντας ακόμα παραπέρα το Δημόσιο Σχολείο, χτυπώντας ακόμα περισσότερο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΣΟΚ με την Ανάκληση απορρυπαντικού πλυντηρίου ρούχων: Αόρατος κίνδυνος με επιβλαβείς χημικές ουσίες και ελλιπή επισήμανση

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γαζα
Ισραηλινός έφεδρος αποκαλύπτει: «Εντολές για πυρά κατά αμάχων στη Γάζα – Αν περνούσαν τη γραμμή, έπρεπε να πεθάνουν»
«Δεν υπάρχουν αθώοι στη Γάζα» – Η κυρίαρχη αφήγηση μεταξύ στρατιωτών
Ισραηλινός έφεδρος αποκαλύπτει: «Εντολές για πυρά κατά αμάχων στη Γάζα – Αν περνούσαν τη γραμμή, έπρεπε να πεθάνουν»
γιατρος
Λάρισα: Ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών και χρηματικό πρόστιμο 40.000 ευρώ σε καθηγητή καρδιοχειρουργικής
Καταδίκη καρδιοχειρουργού για δωροληψία – Τετραετής φυλάκιση χωρίς ελαφρυντικά από το Αυτόφωρο Λάρισας
Λάρισα: Ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών και χρηματικό πρόστιμο 40.000 ευρώ σε καθηγητή καρδιοχειρουργικής