Thumbnail
Τα ίδια με πέρυσι θα πληρώσουν τελικά και φέτος για τα τέλη κυκλοφορίας

Τα ίδια με πέρυσι θα πληρώσουν τελικά και φέτος για τα τέλη κυκλοφορίας οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Οικονομικών.

Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών, λαμβάνοντας υπόψιν τα τρέχοντα δεδομένα και τις ανάγκες της αγοράς για ασφάλει και σταθερότητα, αποφάσισε να μην προχωρήσει αυτή τη στιγμή σε βεβιασμένες κινήσεις, που θα επιβαρύνουν κι άλλο τις «τσέπες» των φορολογουμένων. 

Την ίδια ώρα, όπως έγινε γνωστό, οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν ήδη αρχίσει την επεξεργασία των δεδομένων για τη δημιουργία μιας εφαρμογής, που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π.χ. με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).

Έτσι, όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, θα καλυφθεί η ανάγκη για την υιοθέτηση και εφαρμογή ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος υπολογισμού του ύψους των τελών κυκλοφορίας και θα αρθούν οι αδικίες του τρέχοντος εφαρμοζόμενου συστήματος σε μεγάλο βαθμό. 

Παράλληλα, σύμφωνα με τους παράγοντες του ΥΠΟΙΚ, το νέο σύστημα θα εξυπηρετήσει τον πολιτικό στόχο, ο οποίος είναι η δικαιότερη και αντιπροσωπευτικότερη κατανομή των βαρών στους πολίτες της χώρας.

Τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ

Για τα τέλη κυκλοφορίας για το 2016, που θα ισχύσουν και για το 2017, ισχύει ο διαχωρισμός για επιβατικά αυτοκίνητα, τα οποία ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα πρώτη φορά μετά την 1η Νοεμβρίου 2010, ενώ τα οχήματα κατηγοριοποιούνται με βάση το έτος ταξινόμησης ως εξής: 

  • Α' ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το 2000,
  • Α' ταξινόμηση 2001-2005
  • Α' ταξινόμηση από το 2006 και μετά

Στις τρεις πρώτες κατηγορίες τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τον κυβισμό του αυτοκινήτου και είναι ενιαία για ΙΧ έως 1.357 κ.ε., ενώ στη συνέχεια τα ΙΧ τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν έως το 2000 έχουν μικρότερα τέλη σε σχέση με τα ποιο «νέα».

Για αυτοκίνητα για τα οποία τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα η πρώτη κλίμακα στην οποία επιβάλλονται μηδενικά τέλη (0-100 γρ. διοξειδίου) περιορίζεται στα 90 γρ. διοξειδίου και στη συνέχεια, ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας τα οποία κυμαίνονται από 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 έως 3,72 ευρώ.

Παράλληλα, υπενθυμίζεται ότι πέρυσι για πρώτη φορά επιβλήθηκαν τέλη κυκλοφορίας στα υβριδικά αυτοκίνητα και τις μηχανές έως 1549 κ.εκ.ανεξάρτητα από την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης, ενώ για τα υβριδικά άνω των 1550 κ.εκ. τα τέλη κυκλοφορίας αντιστοιχούν στο 60% του ποσού που πληρώνουν τα κανονικά οχήματα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/5

Ξεπεράστηκε κάθε όριο: Χιλιάδες παίρνουν online Proficiency σε 1 ημέρα ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΝΑ-ΕΙΔΙΚΟ-ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ-στο-Λαύριο
Έλεος! Ειδικό Νηπιαγωγείο εδώ και 9 μήνες λειτουργεί σε ένα μεταλλικό container
Εκτός από αντιπαιδαγωγικές συνθήκες εγκυμονούν και σοβαρούς κινδύνους για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που λειτουργούν σε τέτοιες συνθήκες
Έλεος! Ειδικό Νηπιαγωγείο εδώ και 9 μήνες λειτουργεί σε ένα μεταλλικό container