Thumbnail
Εκπαίδευση προσφυγόπουλων

Το κοινό σχέδιο των υπουργείων Παιδείας και Μεταναστευτικής Πολιτικής για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, παρουσίασαν τα δύο υπουργεία, με κοινό δελτίο Τύπου.

Όπως σημειώνεται, το σχέδιο βασίζεται στις προτάσεις της επιστημονικής επιτροπής που συγκρότησε το υπουργείο Παιδείας και η οποία διαμόρφωσε ειδικό πόρισμα τον Μάιο του 2016.

Όπως προκύπτει από τη διαδικασία προκαταγραφής της Υπηρεσίας Ασύλου και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, το 46% όσων συμμετείχαν στη διαδικασία είναι παιδιά. «Η διευκόλυνση της πρόσβασης στην εκπαίδευση όλων των ανήλικων που διαβιούν σε δομές φιλοξενίας της χώρας αποτελεί βασικό καθήκον, υποχρέωση, αλλά και πολιτική απόφαση της ελληνικής πολιτείας», σημειώνουν τα δύο υπουργεία.

Αναλυτικά:

- Για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας προβλέπεται να παρέχεται η εκπαίδευση εντός των δομών φιλοξενίας, επειδή είναι δύσκολο να απομακρύνονται από τους γονείς τους. Θα συσταθούν παραρτήματα νηπιαγωγείων εντός των δομών φιλοξενίας και θα διοριστούν πρόσθετοι νηπιαγωγοί, με χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης. Παράλληλα, θα παρέχονται προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης των νηπίων εντός των δομών φιλοξενίας, από ΜΚΟ και άλλους φορείς. Όσοι οργανώνουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες θα πρέπει να καταγραφούν στο μητρώο ΜΚΟ της Διεύθυνσης Κοινωνικής Ένταξης της Γενικής Γραμματείας Μεταναστευτικής Πολιτικής του υπουργείου Εσωτερικών (mko.ypes.gr) και ταυτόχρονα να ζητήσουν έγκριση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων τους από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (http://www.iep.edu.gr/index.php/el/)

- Για την πρωτοβάθμια και την υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα λειτουργήσουν, κατά το σχολικό έτος 2016-2017, ειδικές τάξεις υποδοχής, κατά τις απογευματινές ώρες (2-6 μ.μ.) σε σχολεία που βρίσκονται πλησίον των δομών φιλοξενίας της χώρας. Όπως σημειώνεται, με τη διαμόρφωση απογευματινής ζώνης μαθημάτων, στόχος της Πολιτείας είναι η εξασφάλιση της ψυχοκοινωνικής στήριξης και η σταδιακή ένταξη των παιδιών των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, έπειτα από ένα διάστημα προετοιμασίας, χωρίς την επιβάρυνση των σχολείων με υπερβολικά μεγάλο αριθμό παιδιών που δεν γνωρίζουν ελληνικά και δεν έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα για τη φοίτηση σε ελληνικό σχολείο. Στις τάξεις υποδοχής θα παρέχονται μαθήματα ελληνικής και αγγλικής γλώσσας, μαθηματικών και πληροφορικής, με στόχο, είτε την ένταξη των παιδιών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από το επόμενο σχολικό έτος, είτε την ένταξή τους στο σχολικό σύστημα άλλης ευρωπαϊκής χώρας, σε περίπτωση μετεγκατάστασης της οικογένειάς τους.

Στην επιλογή των σχολικών μονάδων που θα φιλοξενήσουν τις τάξεις υποδοχής, έχουν ληφθεί υπόψη ο αριθμός των παιδιών και η διαθεσιμότητα αιθουσών στα κοντινά σχολεία. Επίσης, έχει προβλεφθεί η αύξηση του αριθμού των αναπληρωτών δασκάλων και καθηγητών, που θα προσληφθούν με κονδύλια που έχουν εξασφαλιστεί από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης. Την κάλυψη του κόστους μεταφοράς των παιδιών από τις δομές φιλοξενίας στα γειτονικά σχολεία και των πρόσθετων εξόδων για την καθαριότητα και τη συντήρηση των σχολικών μονάδων ανέλαβε ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης.

Διευκρινίζεται ότι το παραπάνω μοντέλο θα ακολουθηθεί στις δομές φιλοξενίας της ενδοχώρας. Τα παιδιά που δεν ζουν σε οργανωμένα κέντρα φιλοξενίας, αλλά σε διαμερίσματα ή άλλους χώρους σε αστικά κέντρα, θα μπορούν να φοιτήσουν σε νηπιαγωγεία ή τάξεις υποδοχής που θα λειτουργήσουν σε κοντινά σχολεία, είτε τα πρωινά είτε τα απογεύματα.

- Για τα παιδιά άνω των 15 ετών, όπως επίσης και για τους ενήλικες, θα υπάρξει ειδική μέριμνα για την παροχή μαθημάτων γλωσσομάθειας, αθλητικών και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων και προγραμμάτων τεχνικής και επαγγελματικής κατάρτισης. Τα παιδιά άνω των 15 ετών θα έχουν τη δυνατότητα, αφού μάθουν την ελληνική γλώσσα, να φοιτήσουν στις τεχνικές, επαγγελματικές και άλλες σχολές της χώρας ή να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους στα λύκεια. Σημειώνεται ότι η πολιτεία θα εξασφαλίσει την παροχή βεβαιώσεων σπουδών και την πιστοποίηση επαγγελματικών προσόντων σε όσους περατώνουν επιτυχώς τη φοίτησή τους. Για τη χρηματοδότηση των δράσεων αυτών έχουν εξασφαλιστεί οι αναγκαίοι πόροι από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης, ενώ παράλληλα ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης έχει εξασφαλίσει την αναγκαία χρηματοδότηση από κονδύλια της Γενικής Διεύθυνσης Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Πολιτικής Προστασίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG ECHO) ως τις 31/1/2017, με πρόβλεψη επέκτασης της χρηματοδότησης για την κάλυψη των αναγκών μεταφοράς, καθαριότητας, κ.α. για το σύνολο του σχολικού έτους.

- Τέλος, θα υπάρξει ειδική μέριμνα για την παροχή από Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις ή άλλους ειδικούς φορείς εκπαιδευτικών προγραμμάτων εκμάθησης των μητρικών γλωσσών των παιδιών των προσφύγων εντός των δομών φιλοξενίας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

skylos
Πώς να φροντίσετε σωστά τον ηλικιωμένο σκύλο σας: 5 πρακτικές συμβουλές
Όπως αλλάζουν οι ανάγκες και οι προτιμήσεις των ανθρώπων με την πάροδο του χρόνου, έτσι εξελίσσεται και η ζωή των σκύλων καθώς γερνούν.
Πώς να φροντίσετε σωστά τον ηλικιωμένο σκύλο σας: 5 πρακτικές συμβουλές
ροκοφυλου ινεδιβιμ
Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ για τους ανασφάλιστους και χωρίς συμβάσεις εκπαιδευτές των ΣΑΕΚ: «Η γραφειοκρατία φταίει»!
Η γραφειοκρατία φαίνεται να είναι η κύρια αιτία αποτυχίας της έγκαιρης σύμβασης και ασφάλισης των εκπαιδευτών ΣΑΕΚ. Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ υποστηρίζει πως έχει...
Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ για τους ανασφάλιστους και χωρίς συμβάσεις εκπαιδευτές των ΣΑΕΚ: «Η γραφειοκρατία φταίει»!
ιεπ
ΙΕΠ: Ενημερωτικό για τα Πνευματικά Δικαιώματα Υλικού της Τράπεζας Θεμάτων
Η αναφορά αυτή αποκτά ιδιαίτερη σημασία καθώς πληθαίνουν οι περιπτώσεις αναδημοσίευσης ή αναπαραγωγής θεμάτων σε φροντιστηριακό και εκπαιδευτικό...
ΙΕΠ: Ενημερωτικό για τα Πνευματικά Δικαιώματα Υλικού της Τράπεζας Θεμάτων