Thumbnail
Τι λέει η καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, πρόεδρος της Επιτροπής Φύλου

"Με εμένα ή με κανένα" είναι το επιχείρημα που ακούγεται συχνά στις συζυγοκτονίες, όπως αυτές που συνταράσσουν τελευταία την κοινή γνώμη. Στην ουσία, όμως, πρόκειται για περιστατικά έμφυλης βίας, που μπορεί να πάρει και την ακραία μορφή του φόνου" τονίζει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, πρόεδρος της Επιτροπής Φύλου και Ισότητας στο ΑΠΘ Δήμητρα Κογκίδου.

"Συχνά, όταν οι γυναίκες θέλουν να χωρίσουν ή κάνουν κάποια άλλη κίνηση αυτονομίας, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να υποστούν βία από τους συζύγους ή συντρόφους, η οποία μπορεί να φθάσει και στην ακραία εκδοχή του φόνου. Δύσκολα γίνονται αποδεκτές ή ανεκτές από ορισμένους άνδρες -ιδιαίτερα όταν εμπίπτουν στην ηγεμονική μορφή ανδρισμού- συμπεριφορές, που δείχνουν ότι η γυναίκα έχει υψηλή αυτοεκτίμηση, δυναμισμό, ικανότητα να αντιμετωπίσει μόνη της τη ζωή, να διεκδικήσει για τον εαυτό της, να κάνει άλλες επιλογές για την οικογενειακή της ζωή" αναφέρει η κ. Κογκίδου.

Εξηγεί δε, ότι "στις περιπτώσεις αυτών των μορφών ανδρισμού, συγκροτούν σχέσεις κυριαρχίας και υποτέλειας με γυναίκες καθώς αυτό συχνά καθορίζει τι σημαίνει να είναι κάποιος 'πραγματικός' άνδρας, ενώ όταν αυτό κινδυνεύει ή αίρεται, ο φόνος είναι ένας τρόπος επανάκτησης της κυριαρχίας και του ελέγχου από την πλευρά του άνδρα ή της αποκατάστασης της τιμής του".

Για την κ. Κογκίδου, το ζήτημα της έμφυλης βίας είναι θέμα που έχει να κάνει με την παιδεία, με αντιλήψεις και συμπεριφορές που την επιτρέπουν ή ακόμα και την ενθαρρύνουν και κυρίως με τις πολιτικές και τους θεσμοθετημένους κανόνες που επικρατούν. Η βία θα συνεχίζεται όσο τροφοδοτείται από την άνιση σχέση εξουσίας ανάμεσα στα φύλα και όσο αποτελεί μέρος της δομής των κοινωνιών μας και του συστήματος λειτουργίας τους. 

"Η πορεία για την καταπολέμηση της έμφυλης βίας περνάει και μέσα από την προώθηση μιας νέας αντίληψης για τον ανδρισμό. Το τι σημαίνει να είσαι άνδρας εξαρτάται από την έμφυλη τάξη πραγμάτων του συγκεκριμένου χωρο-χρονικού πλαισίου αναφοράς" τονίζει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι χρειάζεται "το σχολείο, οι οικογένειες και άλλοι θεσμοί που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών, να παρέχουν τη δυνατότητα για συγκρότηση και άλλων μορφών ανδρισμού πέραν της ηγεμονικής".

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
diamartiria
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
Μαζική διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στα γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
taksi
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών
Αγανάκτηση από τους γονείς του 1ου Γυμνασίου Χολαργού για τα εκπαιδευτικά κενά που παραμένουν ακάλυπτα
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών