Thumbnail
Η Σώτη Τριανταφύλλου επανέρχεται στις γνωστές μισαλλόδοξες, μισάνθρωπες γενικότερα, ισλαμοφοβικές ειδικότερα, απόψεις της.

«Το μετριοπαθές Ισλάμ είναι ένας μύθος» διατρανώνει με γιγάντια γράμματα ο τίτλος σε ολόκληρη σελίδα της μεγαλόσχημης, και κυριολεκτικά εδώ, κυριακάτικης Καθημερινής (29/11). Η Σώτη Τριανταφύλλου, σε συνέντευξή της, επανέρχεται στις γνωστές μισαλλόδοξες, μισάνθρωπες γενικότερα, ισλαμοφοβικές ειδικότερα, απόψεις της.

Απόψεις που ανάβουν κάθε φορά φωτιά στο διαδίκτυο, όχι όμως τόσο στα ΜΜΕ, που τη δεξιώνονται ευχαρίστως: πρώτη στη σειρά εκπροσώπησε τους «ανθρώπους των γραμμάτων», όπως τους ανάγγειλε η κ. Τρέμη στο δελτίο του Μέγκα, την επομένη των επιθέσεων στο Παρίσι, για να μας χαρίσει το μνημειώδες: «το Ισλάμ είναι ενδογενώς πολεμοχαρές». Ενώ ταυτόχρονα δημοσίευσε σχετικό κείμενο στη διαδικτυακή έκδοση της Athens Voice (14/11).

«ΟΥΚ ΗΛΘΟΝ ΒΑΛΕΙΝ ΕΙΡΗΝΗΝ, αλλά μάχαιραν», και «Πυρ ήλθον βαλείν επί την γην», θα μπορούσε να της αντιτάξει κανείς, στο ίδιο επίπεδο, τον λόγο του ιδρυτή του χριστιανισμού, και φυσικά την πράξη των πιστών του, από τον λιθοβολισμό της Υπατίας ώς τις Σταυροφορίες κτλ. Αλλά δεν έχει νόημα να αντιπαραταχτεί κανείς στο ίδιο επίπεδο, έτσι αφελώς υπεραπλουστευτικό που εμφανίζεται, τουλάχιστον χωρίς αναφορά στο γενικό ιδεολογικό πλαίσιό του.

Ετσι κι αλλιώς, ο πλούσιος σχολιασμός του τελευταίου πυροτεχνήματος της κ. Τριανταφύλλου μάς απαλλάσσει από το άχαρο αυτό έργο. Ετσι κι αλλιώς, άλλο ήθελα να τονίσω, που φωτίζει από άλλη σκοπιά το επίπεδο, το ήθος θα πω πια, του δημόσιου λόγου της κ. Τριανταφύλλου.

Στο άρθρο της Athens Voice η συγγραφέας καταφεύγει σε μια υποτιθέμενη ρήση του Μάρκο Πόλο, που από τον 14ο αιώνα ευαγγελίζεται τον λόγο τον δικό της: «Φανατικός μουσουλμάνος είναι αυτός που σου κόβει το κεφάλι, ενώ μετριοπαθής είναι εκείνος που σε κρατάει για να σου κόψουν το κεφάλι»!

ΤΙ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΗ ΙΣΧΥ μπορεί να έχει οποιαδήποτε άποψη του Μάρκο Πόλο, που τσιτάρεται σαν να ’ναι ο Λάο Τσε ή ο Ηράκλειτος, είναι ένα θέμα που επίσης δεν θα μας απασχολήσει, αφού η κρίσιμη λεπτομέρεια είναι πως έχουμε να κάνουμε με μύθο του διαδικτύου, που ανθεί, για προφανείς λόγους, σε ακροδεξιές ιστοσελίδες, απ’ τις οποίες φαίνεται πως ψώνισε ανεξέλεγκτα η συγγραφέας.

Εστω πως ο καθένας μας μπορεί να πέσει στην παγίδα, να καταναλώσει, κοινώς να χάψει, έναν από τους τόσους μύθους που γεννιούνται ή καλλιεργούνται στο διαδίκτυο. Ομως, δύο μόλις μέρες έπειτα από το άρθρο της ισλαμολόγου, ο Δημήτρης Παπανικολάου, μ’ ένα τεκμηριωμένο άρθρο στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού Unfollow (16/11), με τίτλο: «Ετσι τσιτάρει ο φασισμός: Ο Μάρκο Πόλο, η Σώτη Τριανταφύλλου, και το ροκ των καθ’ ημάς μουλάδων», υπέδειξε τη λαθροχειρία και την πορεία του μύθου.

Και ακολούθησε και ο Νίκος Σαραντάκος, στο ιστολόγιό του (21/11). Τίποτα όμως δεν πήρε είδηση η ερευνήτριά μας, με τα ταχύτατα, κατά τα άλλα, ανακλαστικά της στα δημόσια δρώμενα. Ούτε καν τα σχόλια κάτω από το άρθρο της στην Athens Voice είδε, όπου υποδεικνυόταν η πηγή της επίμαχης φράσης, όπως υποσημειώνει ο Δ. Παπανικολάου στο συγκεκριμένο κείμενό του.

Και στην ολοσέλιδη συνέντευξή της στην Καθημερινή, με την οποία ξεκίνησα, επιμένει στον Μάρκο Πόλο της, σε διάλογο πια με τον καθρέφτη της, «για να υπενθυμίσ[ει] και να τονίσ[ει] ότι η σύγκρουση μεταξύ Ανατολής και Δύσης δεν χρονολογείται ούτε από την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ ούτε, φυσικά, από τις αμερικανικές επιχειρήσεις στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν – ότι δεν τίθεται ζήτημα “εκδίκησης των καταπιεσμένων”»: «ενδογενώς» είναι το θέμα!

ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ, στο ήθος του δημόσιου λόγου της Σώτης Τριανταφύλλου. Του λόγου, γενικότερα πια, που χτίζεται πάνω σε κραυγαλέα και ασύγγνωστη για τέτοιες παρεμβάσεις άγνοια, αν και εφόσον είναι άγνοια, άλλοτε σε παρασιωπήσεις ή και σε χονδροειδή ψέματα.

Χαρακτηριστική αυτής της μεθόδου, που θα έλεγα πως είναι ίδιον του συγκεκριμένου χώρου, και πάντα με αφορμή τις επιθέσεις στο Παρίσι, είναι η επιφυλλίδα του Τάκη Θεοδωρόπουλου, ειδικού, όπως έχω δείξει και άλλοτε, στο χτίσιμο μιας επιφυλλίδας ή και σειράς επιφυλλίδων πάνω στην «άγνοια»: τώρα, άλλο ένα αντιισλαμικό κείμενο («Η γλώσσα του ιμάμη», Καθημερινή 19/11) βασίζεται μεταξύ άλλων στην αντίδραση την οποία μάταια περίμενε ο συντάκτης από το «φιλειρηνικό Ισλάμ».

Κι όμως, αν ούτε εφημερίδες ούτε τηλεόραση είδε, εκατοντάδες χιλιάδες (εκατομμύρια τώρα) ευρήματα θα του έδινε το διαδίκτυο, αν έβαζε λ.χ. λέξεις αναζήτησης: «muslim reactions to Paris attacks» (μουσουλμανικές αντιδράσεις στις επιθέσεις στο Παρίσι), όπως του υπέδειξε αναγνώστης με το ψευδώνυμο plagal στα σχόλια κάτω απ’ το άρθρο του.

Ομως κι αυτός, όπως η Σώτη, με τον καθρέφτη μόνο διαλέγεται.

Μάλλον θρασείς, δόλιοι μυθοπλόκοι.

Πηγή: Γιάννης Η. Χάρης - Εφημερίδα των Συντακτών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αξιολόγηση-εκπαιδευτικών
Αξιολόγηση στο Δημόσιο 15.000-20.000 ατόμων με ΑΙ και λεξικό στόχων
Αφορά περίπου 250.000 υπαλλήλους του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί, οι δικαστικοί, οι νοσηλευτές και οι γιατροί, οι...
Αξιολόγηση στο Δημόσιο 15.000-20.000 ατόμων με ΑΙ και λεξικό στόχων
Θέσεις εργασίας
Πανελλαδικές 2024: Οι 8 δυναμικοί κλάδοι για την αγορά εργασίας και οι συνδεόμενες σπουδές
Πανελλήνιες-Πανελλαδικές 2024: Ποιοι είναι οι 8 δυναμικοί κλάδοι για την αγορά εργασίας και οι συνδεόμενες σπουδές
Πανελλαδικές 2024: Οι 8 δυναμικοί κλάδοι για την αγορά εργασίας και οι συνδεόμενες σπουδές
εκπαιδευτικος
Σχολεία: Η διαφοροποίηση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο χρόνο μείωσης του ωραρίου
Ποια προϋπηρεσία υπολογίζεται για μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών-Πότε μειώνεται
Σχολεία: Η διαφοροποίηση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο χρόνο μείωσης του ωραρίου