Thumbnail
Σε δήλωση διαμαρτυρίας προχώρησε ο Τάσος Κουράκης για την άστοχη αναφορά στα μαρμαρα του Παρθενώνα στο βιβλίο της Γ' Λυκείου.

Σε δήλωση, με την οποία διαμαρτύρεται για την άστοχη αναφορά σχετικά με τα μάρμαρα του Παρθενώνα  στο βιβλίο ιστορίας της Γ'Λυκείου, προχώρησε ο υποψήφιος βουλευτής στην Α'θεσσαλονίκης με τον ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης.Ο κύριος Κουράκης υποστηρίζει ότι το απόσπασμα του βιβλίου "Όμως με την μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αγγλία από το Λόρδο Έλγιν, το 1806, για πρώτη φορά οι καλλιτέχνες των Ευρωπαϊκών Χωρών μπόρεσαν να δουν και να θαυμάσουν από κοντά έργα της ακμής της Ελληνικής γλυπτικής” συντάσσεται με την επιχειρηματολογία του Βρετανικού Μουσείου.

Αναλυτικά η δήλωση

Τάσος Κουράκης: Τα Γλυπτά του Παρθενώνα κύριοι του Υπουργείου Παιδείας δεν «μεταφέρθηκαν» αλλά αποσπάστηκαν βιαίως και η κλοπή τους δεν είναι «ευτύχημα» αλλά εθνική συμφορά.

 Καθώς στο βιβλίο της ιστορίας της Γ΄Λυκείου αναφέρεται : "Όμως με την μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αγγλία από το Λόρδο Έλγιν, το 1806, για πρώτη φορά οι καλλιτέχνες των Ευρωπαϊκών Χωρών μπόρεσαν να δουν και να θαυμάσουν από κοντά έργα της ακμής της Ελληνικής γλυπτικής” ο Τάσος Κουράκης, Συντονιστής Επιτροπής Ελέγχου Κυβερνητικού Έργου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Το βασικό επιχείρημα του Βρετανικού Μουσείου, ότι "καλύτερα που τα Μάρμαρα του Παρθενώνα βρίσκονται στο Λονδίνο διότι τα βλέπει περισσότερος κόσμος" υιοθετεί το βιβλίο της Ιστορίας της Τέχνης της Γ' Λυκείου, το οποίο αναφέρει : "Όμως με την μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αγγλία από το Λόρδο Έλγιν, το 1806, για πρώτη φορά οι καλλιτέχνες των Ευρωπαϊκών Χωρών μπόρεσαν να δουν και να θαυμάσουν από κοντά έργα της ακμής της Ελληνικής γλυπτικής”.

Είναι αδιανόητο, να διδάσκονται οι μαθητές ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα "μεταφέρθηκαν". Τα Γλυπτά του Παρθενώνα - τα οποία δεν είναι σκέτα "μάρμαρα" αλλά έργα γλυπτικής τέχνης ανυπολόγιστης καλλιτεχνικής αξίας- αποσπάστηκαν βιαίως από το Μνημείο τους, καταστράφηκαν σε μεγάλο βαθμό από τη "μεταφορά" τους και εν κατακλείδι εκλάπησαν από το Λόρδο Έλγιν, ο οποίος τα μεταχειρίστηκε σαν προσωπικά του λάφυρα. Είναι πράγματι αυτός ο τρόπος με τον οποίο θα διδάξουμε στους μαθητές μας το σεβασμό στα Μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς; Έτσι θα διαχειριστούμε τον Πολιτισμό μας; Με τέτοια κείμενα που διαστρεβλώνουν τα ιστορικά γεγονότα και τις παραμέτρους τους θα διεκδικήσουμε την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στον φυσικό τους χώρο; Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να διορθώσει άμεσα την συγκεκριμένη παράγραφο, η οποία πληγώνει την ιστορική και πολιτιστική συνείδηση όλων των Ελλήνων πολιτών και υπονομεύει σημαντικά το αίτημα της Ελλάδας να επιστραφούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα εκεί όπου πραγματικά ανήκουν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypoyrgeio paideias
Σχολεία: «Μπλόκο» στη δικαιολόγηση των απουσιών λόγω γρίπης μετά την 1η Απριλίου για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών
Δεν υπήρξε θετική απάντηση του υπουργείου Υγείας στο προφορικό αίτημα του υπουργείου Παιδείας
Σχολεία: «Μπλόκο» στη δικαιολόγηση των απουσιών λόγω γρίπης μετά την 1η Απριλίου για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών
ekdromi.jpg
Περί εκδρομών, μετακινήσεων και προγραμμάτων....σχολεία τουριστικά πρακτορεία και μαθητές πελάτες
Οι επισκέψεις και οι εκδρομές ολόκληρων τάξεων, που να είναι προσιτές για την συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών όλο και μειώνονται και δίνουν τη...
Περί εκδρομών, μετακινήσεων και προγραμμάτων....σχολεία τουριστικά πρακτορεία και μαθητές πελάτες
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ.jpg
Πανελλαδικές 2024: Έτσι μεγαλώνουν οι αδικίες για χιλιάδες υποψήφιους
Πανελλαδικές: Η βασική αρχή ότι όσοι διεκδικούν θέση στην ίδια σχολή πρέπει να έχουν εξεταστεί στα ίδια μαθήματα καταρρακώνεται συνεχώς.
Πανελλαδικές 2024: Έτσι μεγαλώνουν οι αδικίες για χιλιάδες υποψήφιους