Thumbnail
Τι ανέφερε ο Ανδρέας Λοβέρδος

Σε συνέντευξη του στον τηλεοπτικό σταθμό STAR και στη δημοσιογράφο κα Πόπη Τσαπανίδη ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος απάντησε σε ερωτήσεις:

Για τις Μετεγγραφές: «Ξεπερνούν κάθε προηγούμενο τα αιτήματα για μετεγγραφές. Ο νόμος της 4ης Μαΐου είναι ένας νόμος που ακούμπησε στην ανάγκη αντιμετώπισης της φτώχιας, της αδυναμίας των γονιών να έχουν δύο και τρία σπίτια, ή και τέσσερα ταυτοχρόνως και υπό την έννοια αυτή, δόθηκε όχι η δυνατότητα μετεγγραφής, δικαίωμα μετεγγραφής σε όλους.

                Οι υπολογισμοί μας βασίζονται και σε κάποια στατιστικά που μας δίνουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια. Εγώ επικαλούμαι μια στατιστική που μου έδωσε ο πρώην Πρύτανης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου της Θράκης, ο κ. Ρέμελης. Εκτιμήσεις και στατιστικές μας δίνουν μεγάλο αριθμό. Περιμένουμε μεγάλο αριθμό και είπαμε τώρα που γίνονται οι εγγραφές και θα γίνονται μέχρι τις 26 του μηνός, κάθε εγγραφόμενος φοιτητής να λέει αν προτίθεται να ασκήσει το δικαίωμά του περί μετεγγραφής.

                Και οι πρώτες εικόνες που έχουμε, επαληθεύουν εκτιμήσεις για μεγάλο αριθμό, αλλά χθες το βράδυ αργά εδώ στο Υπουργείο με τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα τον κ. Κυριαζή, ψύχραιμα είπαμε ότι δεν θα εκδώσουμε τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις την Παρασκευή ή την Δευτέρα, όπως υπολογίζαμε. Θα πάρουμε λίγες μέρες ακόμη, θα κερδίσουμε λίγο χρόνο, θα εκδώσουμε τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις την άλλη εβδομάδα, προς το τέλος, αφού έχουμε δει όλες τις εγγραφές και πόσες από αυτές συνοδεύονται με δήλωση ότι θα ζητηθεί μετεγγραφή. Αυτό μας δημιουργεί τη δυνατότητα να πάρουμε σωστότερες αποφάσεις.

                Δεν τίθεται θέμα μη εφαρμογής του νόμου. Ο νόμος ορίζει ρητά ότι δικαιούνται μεν μετεγγραφής σχεδόν όλοι, όμως όλοι εκείνοι που πέτυχαν το 2014, που έδωσαν εξετάσεις και πέτυχαν το 2014. Άρα όχι εκείνοι που πέτυχαν το 2013 και μετέφεραν το δικαίωμά τους να ενταχθούν.

Δεν λέει ο νόμος πού δικαιούσαι να πας. Σαν να δίνει μετεγγραφή με κριτήριο το κέφι του καθενός. Δηλαδή λέει ότι εγώ μένω μεν στη Λάρισα, στην Πάτρα, δεν θέλω να μετεγγραφώ στην Πάτρα ή στη Λάρισα που είναι οι γονείς μου ή που σπουδάζει ο άλλος μου ο αδελφός, αλλά πάω στην Αθήνα για να περνάω καλύτερα. Μπήκα στην Ηγουμενίτσα –δεν το λέω τυχαία- και δεν θέλω στην Ηγουμενίτσα, εμένα μου αρέσει στη Θεσσαλονίκη. Αυτό δεν ήταν στην επιθυμία του νομοθέτη. Ο σκοπός του νομοθέτη δεν ήταν αυτός.

Επίσης αν ο φοιτητής ή οι γονείς του είναι ανάπηροι, εγώ προσέθεσα, όπως πιστοποιεί το ΚΕΠΑ που κάνει αυστηρές πιστοποιήσεις, γιατί είχαμε το φαινόμενο να πιστοποιούν γιατροί έτσι με φιλία τους, με την καλή τους διάθεση. Αυτές είναι οι έντιμες λύσεις. Οι λύσεις που προκύπτουν από λογικούς συνειρμούς. Η φτώχια είναι που μας ενδιαφέρει, όχι το κέφι του κάθε φοιτητή.

Σε ό,τι αφορά τα θεωρητικά μαθήματα υπάρχουν χιλιάδες τρόποι να αντιμετωπιστεί το θέμα. Σε ό,τι αφορά τα τμήματα που έχουν εργαστήρια ή φροντιστήρια, πρακτικές ασκήσεις δηλαδή, το πρόβλημα εμφανίζει αξεπέραστες διαστάσεις. Από όσα είπαμε χθες το βράδυ με τους Πρυτάνεις και τους προέδρους των ΤΕΙ, κρατάω μια φράση που είπε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών που θα έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα, όλοι αυτό θέλουν. Αυτό και το Μετσόβιο. Παρ’ όλα αυτά ο κ. Φορτσάκης και προς τιμήν του και ο κ. Γκόλιας, αλλά και ο κ. Μίτκας από το ΑΠΘ, περισσότερο οι δυο πρώτοι των Αθηνών είπαν ότι εμείς θα εφαρμόσουμε το νόμο. Καταγράφουμε τις δυσκολίες, θα εφαρμόσουμε το νόμο. Θα βρούμε τρόπους να ξεπεράσουμε τα προβλήματα. Όπως λ.χ. είπε ο κ. Φορτσάκης έγινε η επέκταση του έτους πέρσι για δυο μήνες το καλοκαίρι, θα γίνει και φέτος. Θα τα λύσουμε. Αρκεί να είναι μόνο για φέτος.

Για την ανησυχία που εκφράζεται ότι μπορεί να χαθεί εξάμηνο λόγω των μετεγγραφών: Όχι, δε θα χαθεί κανένα εξάμηνο και να μη φωνάζουν. Εδώ ο Νομοθέτης έδωσε δικαίωμα μετεγγραφής. Ο μεγάλος αριθμός προϋποθέτει και διοικητικές διευθετήσεις, τα πανεπιστήμια δεν είναι μηχανισμοί αυτόματοι που εξυπηρετούν ένα εκατομμύριο το καθένα πολίτες που κάτι τους ζητούν, έχουν κι αυτά διοικητικά προβλήματα, οι πρόσφατες αξιολογήσεις κατέδειξαν έλλειψη διοικητικού προσωπικού σε όλα και στην υπουργική απόφαση που θα πάρουμε, σας είπα αντί γι΄ αυτή την Παρασκευή την άλλη Παρασκευή ή τη μεθεπόμενη Δευτέρα θα λέμε και τις ημερομηνίες.

Το θέμα βέβαια δεν είναι η διάθεση η δική μας να δώσουμε γρήγορες ημερομηνίες, είναι τα τμήματα που εκδίδουν τις διαπιστωτικές πράξεις, πότε θα μπορέσουν να τις εκδώσουν, αν είναι ο αριθμός τόσο μεγάλος όσο εκτιμούμε. Μιλάμε για ένα νόμο που ψηφίστηκε το Μάιο και ισχύει για τις εξετάσεις του Ιουνίου, δεν ισχύει για τις εξετάσεις του περσινού Ιουνίου ή του προπερσινού Ιουνίου, ισχύει για τώρα. Και μάλιστα είναι τόσο ευρύς, που στην επόμενη εκπομπή σας που θα με καλέσετε μετά από δυο εβδομάδες δε θα συζητάμε αυτό, ποιος πρέπει και ποιος δεν πρέπει βάσει του νόμου να μπει, θα συζητάμε που θα τους βάλουν τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

                Θα έχουμε περιπτώσεις όπου θα δείτε τμήματα να λένε "δεν τους δεχόμαστε". Αυτά μου λέγανε χθες το βράδυ οι Πρυτάνεις και οι Πρόεδροι των ΤΕΙ ότι "θα παλέψουμε να τον εφαρμόσουμε, αλλά αν γίνει καμιά καταιγίδα και δεν μπορούμε να σηκώσουμε πάνω από έναν συγκεκριμένο αριθμό φοιτητών, που θα τους βάλουμε";

Λοιπόν να μην κοιτάμε μόνο ποιος δικαιούται, να κοιτάμε κι από την άλλη πλευρά. Η βασική μας υποχρέωση είναι να αντιμετωπίσουμε τη φτώχια, δεν το συζητάω, αλλά κι από την άλλη πλευρά μπορεί ένα πανεπιστήμιο; Έστω το Πολυτεχνείο εδώ, τι θα γίνει αν αντί για 200 φοιτητές λόγου χάρη που επιπλέον μπορεί να αντέξει ένα τμήμα, του πάνε 1000; Τι θα γίνει;

Για την ανάγκη να γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ για την πρόσληψη 10.000 εκπαιδευτικών: Ο διαγωνισμός θα γίνει εάν ξεπεράσουμε το 1 προς 10. Εκπονήσαμε τη σχετική μελέτη, θέλουμε η κυβέρνηση να στηρίξει το αίτημα. Το στηρίζει ο κ. Μητσοτάκης. Περιμένουμε τη στήριξη του κ. Χαρδούβελη, έχουμε θέσει το θέμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και περιμένουμε να λυθεί θετικά. Δεν έχουμε τις περισσότερες πιθανότητες, αλλά έχουμε πάρα πολλές. Εάν γίνει αυτό, θα προταχθούν οι διοριστέοι του 2008 – 2009 από τον διαγωνισμό και όχι μόνο αυτοί. Θα προταχθούν όσοι περιμένουν, αλλά οπωσδήποτε οι διοριστέοι του 2008 – 2009.

Για την κάλυψη των κενών στα σχολεία με αναπληρωτές: Πήραμε 5.000 πριν ανοίξουν τα σχολεία. Έτσι μαζί με τους 127.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς έχουμε σύνολο 132.000. Χθες ανακοινώσαμε την πρόσληψη 3.236 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σήμερα ανακοινώνουμε 825 και αύριο 215. Και θα μας μείνουν ακόμη 5.000 για τις επόμενες εβδομάδες για να καλύψουμε τα Τεχνικά Λύκεια και τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής. Θα έχουμε κενά στο τέλος. Δεν υπερβάλω. Δεν διαψεύδω τους συνδικαλιστές. Διαφωνούμε λίγο στους αριθμούς, αλλά όχι πολύ. Θα έχουμε κενά. Αλλά στην κατάσταση που βρισκόμαστε ο στόχος είναι να ανοίξουν τα σχολεία, όλα τα σχολεία, όχι την Πέμπτη στον αγιασμό μόνο και την Παρασκευή. Και να έχουν κενά τα σχολεία τους, ο στόχος επιτεύχθηκε. Θα μείνουμε με κενά, αλλά όχι με την κατάσταση την περσινή και τις παλιότερες.Δεν μπορώ να αντιμετωπίσω την καθηγήτρια που λέει στο παρά ένα ότι είναι έγκυος, δεν μπορώ να το αντιμετωπίσω, δε με προειδοποιεί 20 μέρες πριν, μας το λέει την παραμονή, μας το λέει ανήμερα. Έτσι θα έχουμε 2-3 ημερών καθυστέρηση, αυτό όμως είναι κατανοητό και δε λέει κανείς τίποτα.

Στο Αγαθονήσι πέρσι δεν υπήρχε δάσκαλος, φέτος είχαμε 11 μαθητές και 4 εκπαιδευτικούς, αντιλαμβάνεστε ότι η διαφορά είναι μεγάλη. Και γιατί το κάναμε αυτό κα Τσαπανίδου; Γιατί αυτά τα νησιά, αν δεν τους πας γιατρό και δάσκαλο, σε λίγο θα μείνουν βραχονησίδες, με ότι αυτό συνεπάγεται. Λέω στους τηλεθεατές ότι μου παραπονέθηκαν οι καθηγητές και οι δάσκαλοι ότι "τους κρατάμε στα σχολεία μέχρι 23 Δεκεμβρίου, σε αυτές τις περιοχές και δεν προλαβαίνουν να κάνουν Χριστούγεννα στο σπίτι τους". Το αλλάξαμε αυτό, θα φεύγουν δυο μέρες νωρίτερα κάνοντας μάθημα το Σάββατο. Κάνουμε ότι μπορούμε λοιπόν.

Για την επιστροφή του μαθήματος της πληροφορικής στις Πανελλήνιες εξετάσεις: Το έχω δηλώσει δύο φορές, είμαι έτοιμος, το έχουμε λύσει, θα μπει η πληροφορική, αλλά θα το ανακοινώσουμε τη Δευτέρα διότι θα πάμε με τον κ. Κικίλια στον κ. Αβραμόπουλο να ρωτήσουμε αν τίθεται θέμα αλλαγής του τρόπου εισαγωγής στις στρατιωτικές σχολές για Ευέλπιδες, Ικάρους και Nαυτικούς Δοκίμους ή στις σχολές της αστυνομίας, αλλά με την προϋπόθεση ότι όλες οι εξετάσεις θα μείνουν στο Υπουργείο Παιδείας, γιατί εδώ υπάρχει το πιο αντικειμενικό και αδιάβλητο σύστημα. Άρα περιμένουμε να το ανακοινώσουμε μαζί με τον κ. Αβραμόπουλο ή θα ανακοινώσουμε μόνο την πληροφορική αν δεν υπάρχει κάποια αλλαγή για τις στρατιωτικές σχολές.

Για το επίδομα στέγασης στους φοιτητές: Στην κακή οικονομική φάση που περνάμε δεν πειράξαμε καθόλου το επίδομα στέγασης που δίνεται από το 2004 στους φοιτητές και είναι 42 εκατομμύρια. Αντίθετα, προσθέσαμε και 5,5 εκατ. ευρώ με τον κ. Σταϊκούρα χθες. Κάθε παιδί λοιπόν που δε ζει στο σπίτι του, αλλά πάει σε άλλη πόλη, που δεν κάνει δεύτερο πτυχίο αλλά κάνει πρώτο πτυχίο, που οι γονείς του έχουν ετήσιο εισόδημα κάτω από 30 χιλιάδες προσαυξημένο κατά 3 χιλιάδες ευρώ ανά μέλος της οικογένειας, ανά τέκνο. Όλα αυτά τα παιδιά, όλοι αυτοί οι φοιτητές, δικαιούνται 1000 ευρώ ετησίως, δηλαδή δικαιούνται 4 ή 5 ή 6 χιλιάδες ευρώ ανάλογα αν είναι σε πανεπιστήμιο με τέσσερα χρόνια, πέντε χρόνια ή έξι χρόνια σπουδών.

Θα εκδώσουμε μια νέα απόφαση. Πήραμε 9,5 εκατομμύρια από τα λεγόμενα «κλεμμένα», δηλαδή από τα χρήματα που έχουν πάει σε μίζες κι έχουν βρεθεί αυτές κι έχουν γυρίσει πίσω. Θα πάρουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια που είναι στα βόρεια κι έχουν πρόβλημα κρύου περισσότερο από ότι τα υπόλοιπα, 2 εκατομμύρια για τη θέρμανσή τους, θα πάρουν επίσης προγράμματα όπως το Δια Βίου, όπως πανεπιστήμια που έχουν προβλήματα χρηματοδοτικά, από 1,5 ή από 2 εκατομμύρια ευρώ.

Έχουμε λοιπόν μία τελευταία δυνατότητα -για το 2014 μιλάω, το 2015 είναι μια άλλη ιστορία- για τους υπόλοιπους αυτούς μήνες να βοηθήσουμε τα ιδρύματα, Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, που έχουν πραγματικό πρόβλημα τα τελευταία τέσσερα χρόνια και φέτος τους μειώσαμε ακόμα περισσότερο τους προϋπολογισμούς. Δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς, αλλά μπορούμε όταν βρίσκουμε ένα ή δύο ευρώ, αμέσως να κοιτάμε τη χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων, που δυσλειτουργούν εξ αιτίας της έλλειψης χρημάτων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
zetta_makri
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς
Στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς εκπαιδευτικών από την υφυπουργό Ζ. Μακρή
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς