Thumbnail
Με την ανοχή του Υπουργείου ιδιωτικά εκπαιδευτήρια «βαπτίζονται» καινούργια, απολύουν εκπαιδευτικούς, παρακρατούν δεδουλευμένα και αγνοούν δικαστικές αποφάσεις  

Πληθαίνουν τα κρούσματα ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων οι οποίοι χρησιμοποιούν αφειδώς το τέχνασμα της «μετονομασίας» των εκπαιδευτηρίων τους προσδοκώντας σε διπλό οικονομικό όφελος : αφενός  αποφεύγουν την καταβολή των δεδουλευμένων στο εκπαιδευτικό προσωπικό και αφετέρου , παρακάμπτοντας τις νόμιμες διαδικασίες, απολύουν όσους εκπαιδευτικούς δεν δέχονται τις νέες μειωμένες συμβάσεις.

Το θράσος των συγκεκριμένων σχολαρχών είναι τόσο μεγάλο, που αγνοούν δικαστικές αποφάσεις, οι οποίες απαιτούν την επαναπρόσληψη των απολυθέντων και την ανάθεση σε αυτούς διδακτικού έργου, ενώ όπως καταγγέλλεται, απασχολούν στα «νεοβαφτισμένα» τους εκπαιδευτήρια, εκπαιδευτικό προσωπικό χωρίς διοριστήρια, χωρίς έγκριση από τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια, προσωπικό το οποίο σε ορισμένες περιπτώσεις εργάζεται ταυτοχρόνως και σε φροντιστήρια – κατά πλήρη παράβαση της κείμενης νομοθεσίας. 

 
Οι παρανόμως απολυθέντες εκπαιδευτικοί, σε πλήρη απόγνωση, αναγκάζονται να καταφύγουν μαζικά με αγωγές στην δικαιοσύνη, ενώ αισθάνονται πλήρως απαξιωμένοι εφόσον η εκπαιδευτική τους προσφορά επί σειρά ετών στα συγκεκριμένα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια όχι μόνο δεν αναγνωρίζεται αλλά και πωλείται σε τιμή ευκαιρίας.
 
Η επιμονή του Υπουργείου στην εφαρμογή της πρόσφατης εγκυκλίου Αρβανιτόπουλου (Φ.18/93893/Δ5/12-7-2012) - η οποία διαλύει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών της ιδιωτικής εκπαίδευσης- αποδεικνύει την πρόθεση του να προσφέρει κάλυψη στις κερδοσκοπικές τακτικές των σχολαρχών, υποβιβάζοντας την εκπαίδευση σε φτηνό εμπόρευμα. Είναι δε εντυπωσιακό, ότι το Υπουργείο κωφεύει προκλητικά, τόσο στις καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ όσο και στη γνωμοδότηση του ΣτΕ, το οποίο με την 380/2013 απόφασή του θέτει την εν λόγω εγκύκλιο σε αναστολή.
 
 Με την Παιδεία να αντιμετωπίζεται αγοραία - κατά πλήρη παραβίαση του πνεύματος του Συντάγματος - και όχι σαν προστατευόμενο κοινωνικό αγαθό, με τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων να ενεργούν εκβιαστικά, με μόνο γνώμονα το προσωπικό τους κέρδος και με το Υπουργείο να αδημονεί να παραδώσει την εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων στο Υπουργείο Εργασίας, ο ΣΥΡΙΖΑ θα συνεχίσει να υπερασπίζεται στη Βουλή και στην κοινωνία τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών της ιδιωτικής εκπαίδευσης, την αξιοπρέπεια τους, την ποιότητα του εκπαιδευτικού τους έργου και εν τέλει το ίδιο το Σύνταγμα, το οποίο θεωρεί την Παιδεία «Συνταγματικό λόγο δημοσίου συμφέροντος». 
 
Μεταξύ άλλων πρωτοβουλιών του, ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα κατέθεσε σχετική ερώτηση με θέμα : 
 
" Ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με τη μέθοδο της «βάπτισης» με νέο όνομα λειτουργίας, απολύουν εκπαιδευτικούς και τους κλέβουν τα δεδουλευμένα αγνοώντας δικαστικές αποφάσεις. Το υπουργείο κωφεύει».
 
Γνωστοποιήθηκε καταγγελία των εκπαιδευτικών στα «Εκπαιδευτήρια  Σωτηρχοπούλου Α.Ε.» τα οποία εδρεύουν στην Πάτρα για μη τήρηση της από 4/10/2013 προσωρινής διαταγής ασφαλιστικών μέτρων Πρωτοδικείου Πατρών η οποία αναφέρει σαφώς ότι : « Υποχρεώνει προσωρινά μέχρι τη συζήτηση της αίτησης την δεύτερη των καθ’ων  Μονοπρόσωπη Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης με την επωνυμία «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΕΠΕ» ως διάδοχο επιχειρηματία της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΣΩΤΗΡΧΟΠΟΥΛΟΥ Α.Ε» εργοδότριας των αιτούντων στην οποία (β΄καθ’ων) μεταβιβάστηκε η άδεια λειτουργίας των εκπαιδευτηρίων « ΣΩΤΗΡΧΟΠΟΥΛΟΥ» που λειτουργούν επί της οδού Κορυδαλλέως αρ. 86 στην Πάτρα, να αποδέχεται τις υπηρεσίες των αιτούντων εκπαιδευτικών, καταβάλλοντας τις αποδοχές τους σ΄ αυτούς.»
 
Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι  ενώ προσήλθαν κανονικά στο σχολείο τους στις 2/9/2013 για να αναλάβουν υπηρεσία και άσκησαν κανονικά τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα (διεξαγωγή επαναληπτικών εξετάσεων Σεπτεμβρίου και έκδοση αποτελεσμάτων) και ενώ συνάφθηκε (κατόπιν καθυστέρησης με ευθύνη της εργοδοσίας) πρακτικό ανάληψης υπηρεσίας στις 6/9/2013, η διευθύντρια του σχολείου και ιδιοκτήτρια κ. Σωτηρχοπούλου Αντιγόνη γνωστοποίησε στις 9/9/2013 σε συνεδρίαση, την κατάργηση των «Εκπαιδευτηρίων Σωτηρχοπούλου» και την αίτηση του συζύγου της κ. Γκατζούνα Διονύσιου για την δημιουργία «νέου σχολείου» με την επωνυμία «Εκπαιδευτική Πατρών». Άμεση συνέπεια των ενεργειών της συγκεκριμένης εργοδοσίας είναι η μείωση των αποδοχών των εκπαιδευτικών και το πάγωμα των οφειλόμενων δεδουλευμένων αποδοχών , οι οποίες αφορούν χρονικό διάστημα δεκατριών (13) μηνών.  Οι εκπαιδευτικοί άσκησαν το δικαίωμα της επίσχεσης εργασίας για τα δεδουλευμένα τους και η εργοδοσία απάντησε με καταγγελία της σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου. Καθώς δεν υπήρξε λύση της υπόθεσης από τους αρμόδιους φορείς , στους οποίους απευθύνθηκαν οι εκπαιδευτικοί (Περιφερειακή Διεύθυνση και Διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) οι εκπαιδευτικοί άσκησαν ασφαλιστικά μέτρα για την καταχρηστικότητα της απόλυσης τους και έλαβαν προσωρινή διαταγή στις 4/10/2013 από την Πρόεδρο του Πρωτοδικείου Πατρών, να επιστρέψουν στην υπηρεσία τους. 
 
Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι ενώ προσήλθαν, ως είχαν υποχρέωση, στο σχολείο τους στις 7/10/2013 και αιτήθηκαν να γίνει ανάθεση ωρών διδασκαλίας, η εργοδοσία δεν τηρεί την απόφαση του Πρωτοδικείου Πατρών και έως σήμερα δεν τους έχει αναθέσει διδακτικό ωράριο ενώ το σχολείο λειτουργεί κανονικά με άλλο εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο δεν έχει διοριστήρια εφόσον και το σχολείο μετά την αλλαγή επωνυμίας δεν διαθέτει άδεια λειτουργίας.
 
Αντιμετωπίζουμε εδώ την παρατυπία, εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν έχουν απολυθεί από τα αρμόδια υπηρεσιακά όργανα (ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ) και έχουν διοριστήρια να μην έχουν ανάθεση διδακτικών ωρών, ενώ εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν διαθέτουν διοριστήρια να εργάζονται κανονικά στο εν λόγω σχολείο.
 
Την ίδια τακτική , ακολούθησαν και τα εκπαιδευτήρια «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ». Όπως καταγγέλλεται από τους παρανόμως  απολυμένους εκπαιδευτικούς του εν λόγω εκπαιδευτηρίου, μία μέρα μετά την παράνομη απόλυση των εκπαιδευτικών στις 31/07/2013 (περί του παράνομου της απόλυσης έχει γίνει και καταγγελία από τη Διεύθυνση Β΄/θμιας εκπαίδευσης του Ν. Αχαΐας) έγινε αίτηση για αδειοδότηση των νέων εκπαιδευτηρίων από τους φερόμενους ως νέους ιδιοκτήτες με την επωνυμία «ΙΚΕ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ» ενώ λίγες μέρες αργότερα, στις 5/08/2013 υπογράφεται από τους ίδιους τους συμβαλλομένους ιδιωτικό συμφωνητικό τροποποίησης καταστατικού και τα «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ» τα οποία αρχικά μετονομάστηκαν «ΙΚΕ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ» κατέληξαν να έχουν τον διακριτικό τίτλο «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ». Οι παρανόμως απολυμένοι εκπαιδευτικοί, έχουν επιπροσθέτως καταγγείλει επωνύμως στην Διεύθυνση Β΄/θμιας εκπαίδευσης Αχαΐας,  ότι το μεγαλύτερο ποσοστό του προσωπικού το οποίο διδάσκει αυτή την στιγμή στα «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ» εργάζεται παραλλήλως και σε οργανωμένα φροντιστήρια, κατά κατάφορη παράβαση της κείμενης νομοθεσίας. Οι παρανόμως απολυμένοι εκπαιδευτικοί των εκπαιδευτηρίων «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ» προσέφυγαν στις 23/10/2013 στη δικαιοσύνη, καταθέτοντας μαζικά αγωγές προκειμένου να διεκδικήσουν τα δεδουλευμένα τους, επιδόματα και δώρα που δεν έχουν καταβληθεί επί σειρά ετών και -σε περίπτωση που το δικαστήριο αποδεχθεί ως νόμιμες τις απολύσεις τους- τις αποζημιώσεις τους ή- εάν το δικαστήριο κρίνει τις απολύσεις τους παράνομες -την επαναπρόσληψή τους. 
 
Οι  περιπτώσεις αυτές δεν είναι μεμονωμένες, όπως και η ΟΙΕΛΕ έχει καταγγείλει εγγράφως από τις 2-10-2013 με το υπ’άριθμ. πρωτ. 36002 έγγραφό της  προς την  Προϊσταμένη Δ/νσης Ιδιωτικής Εκπ/σης  του Υπουργείου Παιδείας  και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Ι. Χρήστου  «τη μέθοδο της «βάπτισης» της μεταβίβασης άδειας σε «χορήγηση νέας» προκειμένου να απολύσουν μαζικά εκπαιδευτικούς και να αποφύγουν την καταβολή δεδουλευμένων πολλών μηνών.»  Στο ίδιο έγγραφο η ΟΙΕΛΕ αναφέρει σαφώς ότι  «υπάρχουν σοβαρότατες ενδείξεις ότι την προαναφερθείσα μέθοδο έχουν χρησιμοποιήσει τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια «Σωτηρχόπουλου» Πατρών, «Ελληνική Αναγέννηση» Πατρών, «Παπαχαραλάμπους» «Πετράκη-Βαλσαμίδη» και «Στέλλας Ραυτοπούλου», ενώ αιτείται  :
 
«Να μην εκδοθούν οι άδειες των «διαδόχων» των προαναφερθέντων σχολείων μέχρις ότου γίνει πλήρης έλεγχος νομιμότητας,
 
Να ελεγχθεί η μετοχική σύνθεση των νέων Δ.Σ., οι προϋποθέσεις νομιμότητας και συμμετοχής των φυσικών προσώπων που τα απαρτίζουν και ο βαθμός συγγένειας με μέλη των προηγούμενων διοικήσεων.
 
Να διαπιστωθεί, εάν οι προηγούμενες διοικήσεις παρέδωσαν αρχεία και έγγραφα των σχολείων, ως οφείλουν, και αυτά να ελεγχθούν διεξοδικά.
 
Να ελεγχθούν οι καρτέλες των μαθητών που μεταγράφονται προς και από τα συγκεκριμένα ιδιωτικά σχολεία.»
 
Επειδή κατόπιν των παραπάνω στοιχείων υπάρχουν σοβαρότατες ενδείξεις ότι οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων με την σύμφωνη γνώμη και πιθανώς την καθοδήγηση του Συνδέσμου Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων (ΣΙΕΙΕ) χρησιμοποιούν τη μέθοδο της χορήγησης νέας άδειας λειτουργίας ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου καταχρηστικά, προκειμένου να καταστρατηγήσουν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και ταυτοχρόνως να προστατέψουν τα προσωπικά τους ιδιωτικά  οικονομικά συμφέροντα, αδιαφορώντας για την εύρυθμη λειτουργία των εκπαιδευτηρίων τους, την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών αλλά και την νομιμότητα, 
 
Επειδή η εγκύκλιος Φ.18/93893/Δ5/12-7-2012, η οποία όπως είχαμε επισημάνει και στην από 14-03/2013 ερώτησή μας,  επεδίωξε να καταργήσει όλες τις νομοθετικές εγγυήσεις που ρυθμίζουν την εποπτεία του κράτους επί των ιδιωτικών σχολείων και τις σχέσεις εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, βρίσκεται σε αναστολή κατόπιν της 380/2013 απόφασης του ΣτΕ και άρα δεν δικαιολογείται απόλυση ιδιωτικού εκπαιδευτικού χωρίς γνωμοδότηση του οικείου ΠΥΣΔΕ ή ΠΥΣΠΕ για κανένα λόγο
 
Επειδή όπως επισημαίνει στην απόφαση του το ΣτΕ : «η Παιδεία αποτελεί προστατευόμενο από το Σύνταγμα κοινωνικό αγαθό και όχι απλό εμπόρευμα» , 
 
Ερωτάται ο υπουργός : 
 
Σε ποιές συγκεκριμένες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να διασφαλιστεί η εκτέλεση της δικαστικής απόφασης του Πρωτοδικείου Πατρών  η οποία αφορά τους εκπαιδευτικούς των «Εκπαιδευτηρίων Σωτηρχοπούλου» ;
 
Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να διασφαλίσει τα εργασιακά δικαιώματα των παρανόμως απολυμένων εκπαιδευτικών των εκπαιδευτηρίων «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ»; 
 
Με ποιους συγκεκριμένους τρόπους θα διασφαλίσει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών οι οποίοι υπηρετούν σε Ιδιωτικά εκπαιδευτήρια τα οποία αιτούνται χορήγηση νέας άδειας λειτουργίας ή μετονομασίας Ιδιωτικού Εκπαιδευτηρίου;
 
Με ποιους τρόπους θα ελεγχθούν οι προϋποθέσεις νομιμότητας της λειτουργίας των εν λόγω ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων;
 
Με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου αλλά και η εύρυθμη λειτουργία των εν λόγω σχολείων η οποία υποσκάπτεται από τις αυθαίρετες πράξεις των ιδιοκτητών τους; 
 
Θα καταργήσει την εγκύκλιο Φ.18/93893/Δ5/12-7-2012 η οποία υποσκάπτει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών της ιδιωτικής εκπαίδευσης και δημιουργεί πλείστα προβλήματα στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια;
 
Οι ερωτώντες βουλευτές
 
Κουράκης  Αναστάσιος
 
Αμανατίδης Ιωάννης
 
Βαμβακά Ευγενία
 
Γεωργοπούλου – Σαλτάρη Εφη
 
Κανελλοπούλου Μαρία
 
Καρά Γιουσούφ Αϊχάν
 
Πάντζας Γεώργιος
 
Φωτίου Θεανώ
 
Πηγή: left.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

University of Nicosia
Ιδιωτικό πανεπιστήμιο ζητά καθηγητές για τη Σχολή που θα λειτουργήσει το 2025/26 στην Αθήνα
Το University of Nicosia, ένα ιδιωτικό κυπριακό πανεπιστήμιο ιδιοκτησίας που ανήκει στο fund CVC, ζητά καθηγητές για τη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων...
Ιδιωτικό πανεπιστήμιο ζητά καθηγητές για τη Σχολή που θα λειτουργήσει το 2025/26 στην Αθήνα