Thumbnail
  Της Μαρίας Κουτσουρίδου, εκπαιδευτικού σε διαθεσιμότητα

Για το χάος που επικρατεί και στην Τεχνική Εκπαίδευση

Υπηρέτησα τη Mέση Tεχνική Eκπαίδευση η οποία παρέχεται δωρεάν και απασχολεί κυρίως μαθητές και μαθήτριες χαμηλών οικονομικά στρωμάτων. Αφορά κυρίως μαθητές που προσπαθούν να βρουν άμεσα δουλειά ή, στην καλύτερη περίπτωση, να συνεχίσουν σε ένα αντίστοιχο με την ειδικότητα τους ΙΕΚ ή ΤΕΙ. Αυτούς τους μαθητές φρόντισαν μέσα στο καλοκαίρι να «χτυπήσουν» καταργώντας 52 καθηγητικές ειδικότητες, αφήνοντάς τους χωρίς καθηγητές να συνεχίσουν, να τελειώσουν το λύκειο, να δώσουν Πανελλήνιες. 

Τον τελευταίο καιρό διαβάζουμε πολλά «νούμερα» και έχουμε αρχίσει να τα προσπερνάμε! Ένα νούμερο από τους 2.122 καθηγητές σε διαθεσιμότητα είμαι κι εγώ και συγκεκριμένα το 1.411. Μέσα στο φετινό Ιούλη έμαθα, εν μία νυκτί, πως 22 χρόνια συνεχούς δουλειάς μέσα στην τάξη «δεν υπήρξαν»! Μετά την αρχική παγωμάρα, ήρθε ένας απίστευτος θυμός για την αδικία που νιώσαμε που δεν μας αφήνει ακόμη να λειτουργούμε όπως πριν στην καθημερινή μας επαφή με την οικογένεια μας, τους φίλους μας, τους ανθρώπους μας γενικότερα. Αναφέρομαι στον πληθυντικό, γιατί καταλαβαίνω πώς ένιωσαν και νιώθουν και οι 2.122, ασχέτως αν αντιδρά ο καθένας διαφορετικά. Είδαμε τα ονόματά μας να αναρτώνται σε λίστες στο Ιnterntet σαν να είμαστε επίορκοι (νομίζω πως οι 2.000 επίορκοι δεν έχουν ανακοινωθεί ποτέ), μας έπαιρναν τηλέφωνο στα κινητά μας να πάμε να παραλάβουμε την «υπηρεσιακή μας μεταβολή» -απόλυση θα το πω εγώ- από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και μπήκαμε στη διαδικασία δικαστικών προσφυγών, σε ένα καλοκαίρι που νομίζω ο καθένας από μας δεν θα το ευχόταν ούτε στον εχθρό του! 

 
Ήρθε και ο Σεπτέμβρης και το χάος από μεριάς του υπουργείου συνεχίζεται! Πώς θα γίνουν οι εξετάσεις των μετεξεταστέων; Συνεχείς αναβολές μέχρι να βρει ένα μικρό αριθμό ωρομισθίων να κάνει τη «δουλειά». Στις εγγραφές για την Β’ τάξη (ο τομέας στα ΕΠΑΛ ξεκινά στη Β’ λυκείου) οι περισσότεροι διευθυντές έδιωχναν τους μαθητές ή τους κατεύθυναν σε άλλο τομέα ή ακόμη και στην επιλογή του Γενικού Λυκείου! 
 
Κι όμως, και εδώ ο υπουργός έδωσε λύση! Με έγγραφό του «επιτρέπει» την εγγραφή των μαθητών στη Β’ τάξη στον τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών (παραλείποντας τον τομέα Υγείας). Τώρα, αν το έγγραφο αυτό στάλθηκε στις 15 Οκτωβρίου, ένα μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων και οι εγγραφές λήγουν στις 16 Οκτωβρίου… νομίζω πως έχει μικρή σημασία! Θεωρώ, όπως και ο υπουργός φαντάζομαι, πως μέσα σε ένα σχολικό 7ωρο, οι μαθητές προλαβαίνουν να ενημερωθούν, να συζητήσουν με τους γονείς τους και να πάρουν μια τόσο σημαντική απόφαση για τον τομέα που θέλουν να παρακολουθήσουν για τα επόμενα δύο χρόνια!
 
Το υπουργείο δεν άφησε παραπονεμένα ούτε τα παιδιά της Γ’ τάξης. Κάλυψε, λοιπόν, τις ανάγκες τους με ωρομίσθιους καθηγητές! Μια ασήμαντη λεπτομέρεια είναι πως σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να καλύψει το σύνολο των ωρών που απαιτούνται. 
 
Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν καλύπτονται ούτε οι μισές ώρες, μια και οι ωρομίσθιοι δεν μπορούν να απασχολούνται πάνω από 8 ώρες την εβδομάδα! Για παράδειγμα, στο σχολείο που υπηρετούσα δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα ειδικότητας! Σε ΕΠΑΛ της επαρχίας δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει μαθήματα. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού, μετά από τις τρεις πρώτες μέρες κατάληψης κάθε επόμενη μέρα θα προστίθεται στο σχολικό έτος. Αλήθεια, πόσες μέρες παράταση θα έχουν τα ΕΠΑΛ της χώρας που εδώ και ενάμιση μήνα δεν κάνουν μάθημα; 
Όσο για μας; Το αλαλούμ και το χάος συνεχίζεται. Μας εμπαίζουν και μας περιγελούν! Λένε πως δεν θα μας απολύσουν(!), ανακοινώνουν νούμερα (925 για την ακρίβεια) «οργανικών» θέσεων σε ΙΕΚ και ΣΕΚ, αποκλείοντας κάποιες ειδικότητες, χωρίς να διευκρινίζουν ποια σχέση εργασίας θα έχουμε στις θέσεις αυτές, ούτε ποια μοριοδότηση θα ισχύει, ούτε βέβαια τι θα γίνουν οι υπόλοιποι που περισσεύουν! Όσο για την προχειρότητα, δεν έχουμε παράπονο. Για παράδειγμα, ανακοινώθηκαν 6 «οργανικές» θέσεις Διακοσμητών στη Β’ Θεσσαλονίκης, χωρίς να συσταθεί Τμήμα Διακόσμησης ούτε σε ΙΕΚ ούτε σε ΣΕΚ στην περιοχή! 
 
Εδώ και ενάμιση μήνα προσπαθώ να κατανοήσω γιατί βρίσκομαι στο σπίτι μου και οι μαθητές μου χωρίς καθηγητή στην τάξη!
 
* Η Μαρία Κουτσουρίδου είναι εκπαιδευτικός σε διαθεσιμότητα ΠΕ1801-Γραφικών Τεχνών
 
Πηγή: edromos.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apati
938 θύματα απάτης από «ηλεκτρονικό κατάστημα» - Η ζημιά ξεπερνάει τις 360.000 ευρώ
Εμφανίζονταν ως επαγγελματίες πωλητές προϊόντων, εισέπρατταν τα χρήματα για «συμφωνίες» που έκλειναν, αλλά τα προϊόντα δεν παραδίδονταν ποτέ
938 θύματα απάτης από «ηλεκτρονικό κατάστημα» - Η ζημιά ξεπερνάει τις 360.000 ευρώ