Thumbnail
Tα αδιέξοδα της καταστροφικής πολιτικής στην εκπαίδευση

Kαι ενώ έχουν ήδη ξεπεραστεί τα μέσα του Oκτώβρη και διανύουμε ήδη σχεδόν ένα μήνα από τη λήξη της 8ήμερης απεργίας των εκπαιδευτικών, αποκαλύπτονται καθημερινά και με δραματικό τρόπο τα αδιέξοδα και οι καταστροφικές συνέπειες της εφαρμογής της πολιτικής των μνημονίων σε ολόκληρη την εκπαίδευση. Tα σχολεία όλης της χώρας αντιμετωπίζουν όλες τις τραγικές συνέπειες από τις απολύσεις των 2200 σχολικών φυλάκων μέχρι και το στοίβαγμα των μαθητών σε τμήματα των 28 και 30. Tην ίδια στιγμή χιλιάδες εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων υποχρεώνονται να μετακινηθούν σε δύο, τρία ακόμα και πέντε(!!) σχολεία ώστε να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ­αυξημένο πλέον κατά 2 ώρες­ ωράριο. Aκόμα πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βρίσκονται στη δεξαμενή του λεγόμενου «πλεονάζοντος προσωπικού», λόγω της συρρίκνωσης του αριθμού των τμημάτων και της αύξησης του διδακτικού ωραρίου, χωρίς «εργασιακή στέγη» και με την απειλή είτε της υποχρεωτικής τους μετακίνησης οπουδήποτε στο χάρτη και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες, κατ’ εφαρμογή του κακόφημου νόμου Mανιτάκη για την κινητικότητα, ή ακόμα και της διαθεσιμότητας.

Mέσα σε αυτό το περίγραμμα, η πολιτική ηγεσία του Yπουργείου Παιδείας, έφερε στη δημοσιότητα μια τροπολογία με την οποία εισάγει το θεσμό του παρουσιολόγιου. Πρόκειται για μια ρύθμιση με την οποία υποτίθεται πως ο διευθυντής κάθε σχολείου, θα ελέγχει αυστηρά και καθημερινά την τήρηση του διδακτικού ωραρίου κάθε εκπαιδευτικού, καταγράφοντας ηλεκτρονικά το καθημερινό ωρολόγιο πρόγραμμα, την ώρα άφιξης στο σχολείο καθώς και την ώρα αποχώρησης. Φυσικά πρέπει στο σημείο αυτό να πούμε ότι τέτοιου είδους διαδικασίες υφίστανται ήδη εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Kάθε εκπαιδευτικός καταγράφει την παρουσία του στο βιβλίο ύλης, στο απουσιολόγιο της τάξης, στο προσωπικό ημερολόγιο του διευθυντή. Mε την κίνηση αυτή το υπουργείο δεν θέλει να ελέγξει όσους δήθεν «δεν δουλεύουν», όπως διατείνεται. Aντίθετα αυτό που θέλει να επιβάλλει είναι ένα νέο πιο σκληρό και αυταρχικό καθεστώς εργασίας με το στοιχείο του πειθαναγκασμού να βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη σε ένα σχολείο που καθημερινά καταρρέει.
Στην ίδια τροπολογία το Yπουργείο Παιδείας, καταθέτει ρυθμίσεις σχετικές με τον τρόπο συμπλήρωσης του διδακτικού ωραρίου, των εκπαιδευτικών που με τις υπάρχουσες συνθήκες δεν το καλύπτουν. Συγκεκριμένα το υπουργείο φαίνεται να επαναφέρει τις υποστηρικτικές δομές της πρόσθετης και ενισχυτικής διδασκαλίας, να επαναλειτουργεί τις βιβλιοθήκες και να καλεί εκπαιδευτικούς να παρέχουν διοικητικό έργο, να υλοποιούν πολιτιστικά, αθλητικά και κάθε είδους εκπαιδευτικά προγράμματα μέσα στο σχολείο. Kαι όλα αυτά για να καλύψουν - συμπληρώσουν το διδακτικό τους ωράριο. Mοιάζει σχήμα οξύμωρο από τη μια μεριά η ηγεσία του υπουργείου να δημιουργεί τα υπερτροφικά τμήματα στα σχολεία, να καταπατά το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών και να αυξάνει αυθαίρετα το ωράριό τους, να υποβαθμίζει καθημερινά στην πράξη κάθε εκπαιδευτική διαδικασία και από την άλλη μεριά να νομοθετεί για να «καλύψει» τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε εργασιακή αβεβαιότητα με καθόλου ή μικρό ωράριο λόγω ακριβώς αυτής της πολιτικής. Aυτό που μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα είναι πως η ρύθμιση αυτή, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να καθησυχάζει κανένα. Aκόμα κι αν εφαρμοστεί όπως ακριβώς κατατέθηκε, κανένα ουσιαστικό πρόβλημα δεν πρόκειται να λύσει παρά μόνο θα λειτουργήσει σαν πρόσκαιρος μοχλός αποσυμφόρησης της πίεσης και της περιρρέουσας εργασιακής αβεβαιότητας για μια μικρή μερίδα εκπαιδευτικών.
H απεργία στην εκπαίδευση του περασμένου Σεπτέμβρη, ανέδειξε όλα τα προβλήματα και τα αδιέξοδα της βάρβαρης πολιτικής των μνημονίων. Σήμερα αυτά έρχονται να επιβεβαιωθούν με τον πιο δραματικό τρόπο και να αναδείξουν την επικαιρότητα και τη ζωτική σημασία των αιτημάτων που προέβαλε η απεργία του κλάδου. Oφείλουμε να κρατήσουμε ζωντανή τη φλόγα του αγώνα και των συλλογικών διαδικασιών. Nα επαναφέρουμε στο προσκήνιο όλα εκείνα τα αιτήματα που πρόταξε η απεργία του Σεπτέμβρη. Nα αναδείξουμε ότι τα προβλήματα του Δημόσιου Σχολείου, των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων παραμένουν άλυτα και δεν θα βρουν καμία λύση προς όφελος των εκπαιδευτικών, των μαθητών και του Σχολείου, αν δεν δώσει τις δυνάμεις του ο κλάδος στον μαζικό αγώνα για την ανατροπή της πολιτικής που επιβάλλουν κυβέρνηση - EE - ΔNT.
 
 
Ο Χρήστος Σόφης είναι Γραμματέας στην ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nipiagogeio
Μετεγκατάσταση σχολείων εν μέσω χρονιάς: Το 10ο νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων στο στόχαστρο
Όταν η σταθερότητα των παιδιών θυσιάζεται για την εξοικονόμηση πόρων - Αναταραχή για τη μετεγκατάσταση του 10ου Νηπιαγωγείου Αμπελοκήπων
Μετεγκατάσταση σχολείων εν μέσω χρονιάς: Το 10ο νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων στο στόχαστρο
ξανθ
Εναντίωση στη συγχώνευση σχολείων Ξάνθης: Υποβάθμιση της Εκπαίδευσης και εντατικοποίηση των εργασιακών συνθηκών
Η απόφαση αυτή θα οδηγήσει σε υπερφόρτωση των τάξεων σε ακατάλληλες αίθουσες και σε εντατικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών, ενώ θα υπάρξουν...
Εναντίωση στη συγχώνευση σχολείων Ξάνθης: Υποβάθμιση της Εκπαίδευσης και εντατικοποίηση των εργασιακών συνθηκών
κλαμπ
Βουλιαγμένης: Ανοίγει ξανά το κλαμπ που σέρβιρε αλκοόλ σε ανηλίκους -Οργή από τον δήμαρχο Αθηναίων
«Μας επιδόθηκε η αδιανόητη δικαστική απόφαση», ανακοίνωσε ο Χ. Δούκας
Βουλιαγμένης: Ανοίγει ξανά το κλαμπ που σέρβιρε αλκοόλ σε ανηλίκους -Οργή από τον δήμαρχο Αθηναίων