pisa
Στην έρευνα αξιολογήθηκαν τα επίπεδα εγγραμματισμού των μαθητών στην Ελλάδα

Ολοκληρώθηκε, η διενέργεια της έρευνας PISA-2025 με την συμμετοχή 8.500 και πλέον μαθητών και μαθητριών, 500 εκπαιδευτικών ως συντονιστές σε 245 Γυμνάσια και Λύκεια σε όλη τη χώρα.

Στην έρευνα αξιολογήθηκαν τα επίπεδα εγγραμματισμού των μαθητών στην Ελλάδα στα βασικά πεδία των Φυσικών Επιστημών, της Κατανόησης Κειμένου και των Μαθηματικών καθώς και στα πρόσθετα πεδία  των Αγγλικών (Foreign Language Assessment) και της Μάθησης για τον Ψηφιακό Κόσμο (Learning in a Digital World).

Στην υψηλή συμμετοχή (συμμετείχαν περισσότεροι μαθητές και μαθήτριες σε σχέση με οποιονδήποτε προηγούμενο κύκλο) συνέβαλλε η συνολική στρατηγική προετοιμασίας που για πρώτη φορά σε τέτοια έκταση και συστηματικότητα σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από το Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και την ομάδα PISA του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Βασικά στοιχεία αυτής της στρατηγικής αποτέλεσαν η ενίσχυση όλων των σχολείων του δείγματος με σημαντικό τεχνολογικό εξοπλισμό (4.500 φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (laptops) και 2.500 ενσύρματα ακουστικά), η διάθεση στη σχολική κοινότητα Τράπεζας Θεμάτων τύπου PISA, η οποία είναι προσβάσιμη και εμπλουτίζεται στη διεύθυνση https://skills4life.gr/ , αλλά και η αναβάθμιση των ταχυτήτων σύνδεσης σχολικών μονάδων του δείγματος με προβλήματα συνδεσιμότητας.

Η διεξαγωγή της έρευνας αποτελεί για το ΥΠΑΙΘΑ, ενδιάμεσο σταθμό στην προσπάθεια αξιοποίησης της έρευνας PISA με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Ήδη εξελίσσονται δράσεις όπως:

  • Η προγραμματική συμφωνία του ΥΠΑΙΘΑ με το Παν/μιο Ιωαννίνων για τον εμπλουτισμό της Τράπεζας Θεμάτων «skills4life» και την ερευνητική αξιοποίηση των δεδομένων της έρευνας PISA.
  • Ο εμπλουτισμός της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας της Α’ Λυκείου με σημαντικό αριθμό θεμάτων τύπου PISA, προκειμένου να αξιοποιηθούν συστηματικά την επόμενη σχολική χρονιά.
  • Η ανίχνευση ελλειμμάτων στο επίπεδο των γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών στην Ελλάδα με στόχο στοχευμένες παρεμβάσεις και βελτιώσεις στα Προγράμματα Σπουδών, κ.λπ.

Η προσπάθεια για τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας με όρους ανύψωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και μείωσης της επίδρασης των κοινωνικών ανισοτήτων αποτελεί μια διαρκή πρόκληση. Το PISA είναι ένα βασικό εργαλείο σε αυτή την προσπάθεια.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νοσοκομείο
Θρίλερ με τον θάνατο Βρετανού τουρίστα στην Κύπρο: Η σορός επέστρεψε χωρίς… καρδιά
Απαντήσεις ζητά η οικογένεια μετά την αποκάλυψη ότι το όργανο είχε αφαιρεθεί χωρίς ενημέρωση
Θρίλερ με τον θάνατο Βρετανού τουρίστα στην Κύπρο: Η σορός επέστρεψε χωρίς… καρδιά
Τηλεδιάσκεψη της Σοφίας Ζαχαράκη, με τους Διευθυντές των Μουσικών Σχολείων της χώρας - Ενίσχυση των σχολείων με νέα μουσικά όργανα – Προτάσεις για ενίσχυση της λειτουργίας τους
Σοφία Ζαχαράκη: Τι ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη με τους Διευθυντές των Μουσικών Σχολείων
Τηλεδιάσκεψη της Σοφίας Ζαχαράκη, με τους Διευθυντές των Μουσικών Σχολείων της χώρας - Ενίσχυση των σχολείων με νέα μουσικά όργανα – Προτάσεις για...
Σοφία Ζαχαράκη: Τι ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη με τους Διευθυντές των Μουσικών Σχολείων
6ο Γυμνάσιο Αθήνας
6ο Γυμνάσιο Αθήνας: Εκδήλωση "Ρατσισμός, συνέπειες και τρόποι παρέμβασης" με συμμετοχή της ΕΛΑΣ
«Ρατσισμός, συνέπειες και τρόποι παρέμβασης» – Χτίζοντας αλληλεγγύη και ασφάλεια στην κοινότητά μας
6ο Γυμνάσιο Αθήνας: Εκδήλωση "Ρατσισμός, συνέπειες και τρόποι παρέμβασης" με συμμετοχή της ΕΛΑΣ
διακριση
Συνάντηση με τον κ. Κωνσταντίνο Τασούλα πραγματοποίησε η χρυσή φοιτητική ομάδα iGEM Ioannina 2025
Η φοιτητική ομάδα iGEM Ioannina κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στον παγκόσμιο διαγωνισμό συνθετικής βιολογίας iGEM Grand Jamboree στο Παρίσι
Συνάντηση με τον κ. Κωνσταντίνο Τασούλα πραγματοποίησε η χρυσή φοιτητική ομάδα iGEM Ioannina 2025