pisa
Στην έρευνα αξιολογήθηκαν τα επίπεδα εγγραμματισμού των μαθητών στην Ελλάδα

Ολοκληρώθηκε, η διενέργεια της έρευνας PISA-2025 με την συμμετοχή 8.500 και πλέον μαθητών και μαθητριών, 500 εκπαιδευτικών ως συντονιστές σε 245 Γυμνάσια και Λύκεια σε όλη τη χώρα.

Στην έρευνα αξιολογήθηκαν τα επίπεδα εγγραμματισμού των μαθητών στην Ελλάδα στα βασικά πεδία των Φυσικών Επιστημών, της Κατανόησης Κειμένου και των Μαθηματικών καθώς και στα πρόσθετα πεδία  των Αγγλικών (Foreign Language Assessment) και της Μάθησης για τον Ψηφιακό Κόσμο (Learning in a Digital World).

Στην υψηλή συμμετοχή (συμμετείχαν περισσότεροι μαθητές και μαθήτριες σε σχέση με οποιονδήποτε προηγούμενο κύκλο) συνέβαλλε η συνολική στρατηγική προετοιμασίας που για πρώτη φορά σε τέτοια έκταση και συστηματικότητα σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από το Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και την ομάδα PISA του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Βασικά στοιχεία αυτής της στρατηγικής αποτέλεσαν η ενίσχυση όλων των σχολείων του δείγματος με σημαντικό τεχνολογικό εξοπλισμό (4.500 φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (laptops) και 2.500 ενσύρματα ακουστικά), η διάθεση στη σχολική κοινότητα Τράπεζας Θεμάτων τύπου PISA, η οποία είναι προσβάσιμη και εμπλουτίζεται στη διεύθυνση https://skills4life.gr/ , αλλά και η αναβάθμιση των ταχυτήτων σύνδεσης σχολικών μονάδων του δείγματος με προβλήματα συνδεσιμότητας.

Η διεξαγωγή της έρευνας αποτελεί για το ΥΠΑΙΘΑ, ενδιάμεσο σταθμό στην προσπάθεια αξιοποίησης της έρευνας PISA με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Ήδη εξελίσσονται δράσεις όπως:

  • Η προγραμματική συμφωνία του ΥΠΑΙΘΑ με το Παν/μιο Ιωαννίνων για τον εμπλουτισμό της Τράπεζας Θεμάτων «skills4life» και την ερευνητική αξιοποίηση των δεδομένων της έρευνας PISA.
  • Ο εμπλουτισμός της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας της Α’ Λυκείου με σημαντικό αριθμό θεμάτων τύπου PISA, προκειμένου να αξιοποιηθούν συστηματικά την επόμενη σχολική χρονιά.
  • Η ανίχνευση ελλειμμάτων στο επίπεδο των γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών στην Ελλάδα με στόχο στοχευμένες παρεμβάσεις και βελτιώσεις στα Προγράμματα Σπουδών, κ.λπ.

Η προσπάθεια για τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας με όρους ανύψωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και μείωσης της επίδρασης των κοινωνικών ανισοτήτων αποτελεί μια διαρκή πρόκληση. Το PISA είναι ένα βασικό εργαλείο σε αυτή την προσπάθεια.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μετρο
Μετρό-μαμούθ αλλάζει την Αθήνα: Η Γραμμή 4 προχωρά και υπόσχεται ανάσα στο κυκλοφοριακό
Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες και πώς η νέα γραμμή του Μετρό φιλοδοξεί να αλλάξει τις καθημερινές μετακινήσεις στην πρωτεύουσα
Μετρό-μαμούθ αλλάζει την Αθήνα: Η Γραμμή 4 προχωρά και υπόσχεται ανάσα στο κυκλοφοριακό
Χάρης Δούκας, Δήμαρχος Αθηναίων
Δήμος Αθηναίων: Το «στοίχημα» Δούκα για Διπλή Ανάπλαση και τα 160 εκατ. στα σχολεία
Δήμος Αθηναίων: «Πέρασε» ο προϋπολογισμός του 2026 – Το ρεκόρ των 160 εκατομμυρίων για τα σχολεία
Δήμος Αθηναίων: Το «στοίχημα» Δούκα για Διπλή Ανάπλαση και τα 160 εκατ. στα σχολεία
Αγρότες σε μπλόκο σε εθνική οδό
«Πόλεμος» στα μπλόκα: Οι αγρότες καταγγέλλουν την κυβέρνηση για «τεχνητή» ταλαιπωρία οδηγών
«Η κυβέρνηση κλείνει τους δρόμους και ταλαιπωρεί τον λαό» - Προκλητικές χρεώσεις διοδίων σε οδηγούς για παρακάμψεις που... δεν υπάρχουν
«Πόλεμος» στα μπλόκα: Οι αγρότες καταγγέλλουν την κυβέρνηση για «τεχνητή» ταλαιπωρία οδηγών