pisa
Στην έρευνα αξιολογήθηκαν τα επίπεδα εγγραμματισμού των μαθητών στην Ελλάδα

Ολοκληρώθηκε, η διενέργεια της έρευνας PISA-2025 με την συμμετοχή 8.500 και πλέον μαθητών και μαθητριών, 500 εκπαιδευτικών ως συντονιστές σε 245 Γυμνάσια και Λύκεια σε όλη τη χώρα.

Στην έρευνα αξιολογήθηκαν τα επίπεδα εγγραμματισμού των μαθητών στην Ελλάδα στα βασικά πεδία των Φυσικών Επιστημών, της Κατανόησης Κειμένου και των Μαθηματικών καθώς και στα πρόσθετα πεδία  των Αγγλικών (Foreign Language Assessment) και της Μάθησης για τον Ψηφιακό Κόσμο (Learning in a Digital World).

Στην υψηλή συμμετοχή (συμμετείχαν περισσότεροι μαθητές και μαθήτριες σε σχέση με οποιονδήποτε προηγούμενο κύκλο) συνέβαλλε η συνολική στρατηγική προετοιμασίας που για πρώτη φορά σε τέτοια έκταση και συστηματικότητα σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από το Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και την ομάδα PISA του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Βασικά στοιχεία αυτής της στρατηγικής αποτέλεσαν η ενίσχυση όλων των σχολείων του δείγματος με σημαντικό τεχνολογικό εξοπλισμό (4.500 φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (laptops) και 2.500 ενσύρματα ακουστικά), η διάθεση στη σχολική κοινότητα Τράπεζας Θεμάτων τύπου PISA, η οποία είναι προσβάσιμη και εμπλουτίζεται στη διεύθυνση https://skills4life.gr/ , αλλά και η αναβάθμιση των ταχυτήτων σύνδεσης σχολικών μονάδων του δείγματος με προβλήματα συνδεσιμότητας.

Η διεξαγωγή της έρευνας αποτελεί για το ΥΠΑΙΘΑ, ενδιάμεσο σταθμό στην προσπάθεια αξιοποίησης της έρευνας PISA με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Ήδη εξελίσσονται δράσεις όπως:

  • Η προγραμματική συμφωνία του ΥΠΑΙΘΑ με το Παν/μιο Ιωαννίνων για τον εμπλουτισμό της Τράπεζας Θεμάτων «skills4life» και την ερευνητική αξιοποίηση των δεδομένων της έρευνας PISA.
  • Ο εμπλουτισμός της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας της Α’ Λυκείου με σημαντικό αριθμό θεμάτων τύπου PISA, προκειμένου να αξιοποιηθούν συστηματικά την επόμενη σχολική χρονιά.
  • Η ανίχνευση ελλειμμάτων στο επίπεδο των γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών στην Ελλάδα με στόχο στοχευμένες παρεμβάσεις και βελτιώσεις στα Προγράμματα Σπουδών, κ.λπ.

Η προσπάθεια για τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας με όρους ανύψωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και μείωσης της επίδρασης των κοινωνικών ανισοτήτων αποτελεί μια διαρκή πρόκληση. Το PISA είναι ένα βασικό εργαλείο σε αυτή την προσπάθεια.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βραβευση
36ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου: Πανελλήνια διάκριση μαθήτριας σε Μαραθώνιο Ανάγνωσης
«Το σχολείο μας συγχαίρει τη Μελίνα, μαθήτρια πλέον της Πρώτης Γυμνασίου και της εύχεται υγεία, χαρά και δημιουργικότητα»
36ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου: Πανελλήνια διάκριση μαθήτριας σε Μαραθώνιο Ανάγνωσης
επαγγελμ
Υπ. Παιδείας: Εγκαίνια της 1ης Επαγγελματικής Σχολής Κατάρτισης στο Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού
Η εκπαίδευση ανοίγει δρόμους, ακόμη κι εκεί όπου τα βήματα μοιάζουν περιορισμένα
Υπ. Παιδείας: Εγκαίνια της 1ης Επαγγελματικής Σχολής Κατάρτισης στο Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού
ΕΛΜΕΠΑ – Revitup: Μνημόνιο Συνεργασίας για εκπαίδευση, έρευνα και καινοτομία στον τουρισμό
ΕΛΜΕΠΑ – Revitup: Μνημόνιο Συνεργασίας για εκπαίδευση, έρευνα και καινοτομία στον τουρισμό
Η πρωτοβουλία για την υπογραφή του Μνημονίου ανήκει στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού του ΕΛΜΕΠΑ, το οποίο λειτουργεί ως επισπεύδον και...
ΕΛΜΕΠΑ – Revitup: Μνημόνιο Συνεργασίας για εκπαίδευση, έρευνα και καινοτομία στον τουρισμό
διεθνες
Επίτιμος διδάκτορας του Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών του Διεθνούς Πανεπιστημίου ο Δρ. Γεώργιος Β. Αποστολόπουλος
Η αναγόρευση του Δρ. Γεωργίου Β. Αποστολόπουλου έγινε ως αναγνώριση της εξέχουσας συμβολής του στην προαγωγή της ιατρικής επιστήμης, της καινοτομίας...
Επίτιμος διδάκτορας του Τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών του Διεθνούς Πανεπιστημίου ο Δρ. Γεώργιος Β. Αποστολόπουλος