Νέα επιστολή Κεραμέως - Διγαλάκη προς τους τομεάρχες Παιδείας: Προς συζήτηση το νέο πλαίσιο λειτουργίας των ΑΕΙ
Νέα επιστολή της ηγεσίας υπουργείου Παιδείας προς τους Τομεάρχες Παιδείας των κομμάτων, με την οποία παρουσιάζεται το πλαίσιο συζήτησης επί των επερχόμενων αλλαγών στον τρόπο λειτουργίας των Ανώτατων Ιδρυμάτων

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως και ο Υφυπουργός κ. Βασίλης Διγαλάκης, απηύθυναν, σήμερα, σε συνέχεια της πρώτης, δεύτερη επιστολή προς τους Τομεάρχες Παιδείας των κοινοβουλευτικών κομμάτων της Αντιπολίτευσης, στο πλαίσιο της πρόσκλησης σε έναν ουσιαστικό, διαρκή και εποικοδομητικό διάλογο για την Παιδεία.

Στόχος της δεύτερης επιστολής είναι να αναφέρει ένα ενδεικτικό πλαίσιο συζήτησης και προτάσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ γύρω από θέματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και να δηλώσει τη διαθεσιμότητά της για συζήτηση, και εκτός του ανωτέρω πλαισίου, ευρύτερων θεμάτων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής:

Αξιότιμη κυρία / κύριε Τομεάρχη,

Ευχαριστούμε θερμά όσους από εσάς ανταποκριθήκατε άμεσα στην πρόσκλησή μας στην έναρξη ενός διαρκούς διαλόγου για την Παιδεία, ορίζοντας τις διμερείς συναντήσεις εντός των επόμενων ημερών.

Προσκαλούμε εκ νέου και τους υπόλοιπους εκπροσώπους των τομέων Παιδείας των κομμάτων της Αντιπολίτευσης να προσέλθουν στο τραπέζι του διαλόγου, καθώς η Παιδεία μπορεί και πρέπει να αποτελέσει πεδίο συνεννοήσεων και συναινέσεων.

Ενός διαλόγου που προηγείται και συμπληρώνει τον διάλογο που θα διεξαχθεί στη Βουλή, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες κοινοβουλευτικές διαδικασίες.

Όπως προαναφέρθηκε στην προηγούμενη επιστολή μας, καθώς πρόθεσή μας είναι τους επόμενους μήνες να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, στόχος μας είναι αυτή να αποτελέσει κεντρικό πλαίσιο συζήτησης, κατά την εκκίνηση του μεταξύ μας διαλόγου. Συγκεκριμένα, στις προτάσεις μας συμπεριλαμβάνονται τα παρακάτω:

  1. Αποτελεσματικότεροι Θεσμοί Διοίκησης

-  Επανακαθορισμός αρμοδιοτήτων για τα όργανα διοίκησης του Πανεπιστημίου (εύρος και εσωτερική κατανομή αρμοδιοτήτων, με στόχο την αποφυγή αλληλοεπικαλύψεων και αύξηση της αποτελεσματικότητας στη λήψη και εφαρμογή αποφάσεων).

-  Θεσμικά αντίβαρα εντός του Πανεπιστημίου, απαραίτητα για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο στα Πανεπιστήμια και την ενίσχυση του αυτοδιοίκητου.

-   Γενικός Γραμματέας στα Ανώτατα Ιδρύματα (ρόλος, αρμοδιότητες, τρόπος επιλογής).

  1. Οικονομική Διαχείριση & Προσέλκυση Επιπλέον Πόρων

2.1 Κρατική Χρηματοδότηση

-   Θέσπιση νέων κανόνων (αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών) για τον προσδιορισμό του ύψους της κρατικής χρηματοδότησης ανά Ίδρυμα. Σύνδεση της αξιολόγησης με τμήμα της κρατικής χρηματοδότησης.

-  Πολυετείς προγραμματικές συμφωνίες του Υπουργείου Παιδείας με τα Ιδρύματα, προκειμένου να διευκολυνθεί ο στρατηγικός σχεδιασμός.

2.2 Πρόσθετοι Πόροι

-  Ίδρυση Ν.Π.Ι.Δ. για τη διαχείριση ίδιων πόρων από ερευνητικά προγράμματα, αξιοποίηση πνευματικής ιδιοκτησίας και περιουσίας Πανεπιστημίων.

-  Επιχειρήσεις έντασης γνώσης (spin-off): Θέσπιση νέων κανόνων, διαδικασιών και κινήτρων για την αξιοποίηση της ερευνητικής δραστηριότητας των Ιδρυμάτων (ενδεικτικά, μέσω επιχειρηματικών επιταχυντών, θερμοκοιτίδων επιχειρήσεων, της υλοποίησης πατεντών και επιστημονικών ιδεών κ.αλ.).

-  Αξιοποίηση σχημάτων ΣΔΙΤ για την κάλυψη αναγκών των Ιδρυμάτων.

-  Αναμόρφωση κανονιστικού πλαισίου για τις δωρεές.

  1. Αξιολόγηση και Πιστοποίηση της Ποιότητας

-  Αναβάθμιση και ενίσχυση της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

-   Θέσπιση νέου κανονιστικού πλαισίου για την αξιολόγηση των Ιδρυμάτων εν γένει, καθώς και για τη διαμόρφωση εφεξής του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, ιδίως με τη θέσπιση αντικειμενικών διαδικασιών και κριτηρίων και την πρόβλεψη προηγούμενης σχετικής τεκμηρίωσης.

-  Ενίσχυση του θεσμού της αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών.

  1. Προγράμματα Σπουδών

-  Διεύρυνση δυνατότητας δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων.

- Απελευθέρωση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών.

- Ενίσχυση των θερινών/χειμερινών προγραμμάτων.

- Καθιέρωση ενός εσωτερικού προγράμματος κινητικότητας για φοιτητές μεταξύ Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus.

- Ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξ’ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.

- Ενίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.

-  Καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών (πλην ορισμένων εξαιρέσεων).

  1. Λοιπά Θέματα

-  Καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Ανώτατα Ιδρύματα και ο ρόλος των Ιδρυμάτων στον προσδιορισμό ανώτερης βάσης εισαγωγής και αριθμού εισακτέων.

-  Ενίσχυση του τεχνολογικού τομέα και προτεινόμενες δράσεις για την επίλυση προβλημάτων (διοικητικής φύσης ή άλλης) που δημιουργήθηκαν από την πρόσφατη ενοποίηση των πρώην Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

-  Θεσμικό πλαίσιο για τη στέγαση και τη σίτιση φοιτητών.

Ανταποκρινόμενοι και στις προτροπές κομμάτων της αντιπολίτευσης, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι, εφόσον το κρίνετε σκόπιμο, είμαστε στη διάθεσή σας να συζητήσουμε και πέρα από το ανωτέρω πλαίσιο, ευρύτερα θέματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας. Αναμένοντας τον εποικοδομητικό μας διάλογο.

Με εκτίμηση,

Η Υπουργός

Νίκη Κεραμέως

Ο Υφυπουργός

Βασίλης Διγαλάκης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΚΑΡΔΑΜΟ
Ένα πολύ σημαντικό λαχανικό που πρέπει να τρως για να ζήσεις ως τα βαθιά γεράματα
Δεν είναι τυχαία η τοποθέτηση κάποιου, ο οποίος , όταν αναφέρεται στην θεραπεία ενός ασθενούς από μία πάθηση λέει τη φράση «αυτός καρδάμωσε» - Ενα...
Ένα πολύ σημαντικό λαχανικό που πρέπει να τρως για να ζήσεις ως τα βαθιά γεράματα
naksos.jpg
Νάξος και μικρές Κυκλάδες φιγουράρουν σε διεθνή μέσα - Στις πρώτες θέσεις για αξέχαστες διακοπές
«Τα λευκά μάρμαρα, οι αρχαίοι ναοί και οι γιγαντιαίοι Κούροι είναι "μάρτυρες" της πλούσιας μακραίωνης ιστορίας του μυθικού νησιού»
Νάξος και μικρές Κυκλάδες φιγουράρουν σε διεθνή μέσα - Στις πρώτες θέσεις για αξέχαστες διακοπές
33-your-childs-teacher-happy-kids-classroom.jpg
Το μυστικό των ανθρώπων που είναι οι πιο ευτυχισμένοι στον κόσμο
Η Ελλάδα βρίσκεται φέτος στην 64η θέση, καθώς υποχώρησε κατά έξι θέσεις σε σχέση με το 2023 που είχε βρεθεί στην 58η θέση της λίστας
Το μυστικό των ανθρώπων που είναι οι πιο ευτυχισμένοι στον κόσμο